МЕТОДИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПАРТНЕРСТВА ВИКЛАДАЧІВ І СТУДЕНТІВ МУЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КНР

Се Кежань

Анотація


Актуальність дослідження зумовлена потребою оновлення системи вищої музичної освіти відповідно до вимог існуючого культурно-освітнього простору. Сучасні умови вимагають ефективної взаємодії викладачів і студентів, заснованої на партнерстві, діалозі та співтворчості. Такий підхід сприяє розвитку креативності, професійної самостійності та комунікативних умінь майбутніх музикантів і педагогів. Вивчення досвіду Китаю, де гармонійно поєднано як національні традиції, так і інноваційні методи, дає змогу визначити ефективні моделі педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей і адаптувати їх до українського контексту.

         Мета статті – узагальнити та схарактеризувати методи організації педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти КНР з урахуванням сучасних освітніх реформ і практик китайських музичних консерваторій та університетів з метою їх творчого  впровадження в систему вищої освіти України.

         Застосовано загальнонаукові методи (аналіз, синтез, порівняння, зіставлення та узагальнення), проблемно-цільовий, прогностичний метод та емпіричний методи дослідження.

         З’ясовано, що підготовка студентів музичних спеціальностей у закладах вищої освіти Китайської Народної Республіки здійснюється на основі нормативних актів, що визначають принципи, зміст і якість мистецької освіти. Навчання студентів музичних спеціальностей у КНР здійснюється у трьох типах навчальних закладів: в музичних консерваторіях педагогічних університетах та на музичних відділеннях класичних університетів.

         Доведено, що організація педагогічного партнерства викладачів і студентів музичних спеціальностей – це цілеспрямований процес створення освітнього середовища, в якому викладач і студент виступають рівноправними учасниками творчо-навчальної діяльності.

         На основі проведеного аналізу визначено і схарактеризовано провідні методи організації педагогічного партнерства у вищій музичній освіті: пояснювально-ілюстративні та репродуктивні методи, метод проблемного викладу, метод моделювання навчальних ситуацій, метод колегіального аналізу творчих робіт, метод спільного творення мистецьких проєктів (art co-creation), інтеграція сучасних цифрових технологій і музичних платформ.

Ключові слова


педагогічне партнерство, організація, викладач, студент, музичні спеціальності, заклад вищої освіти, Китайська Народна Республіка, метод, цифрові технології

Повний текст:

PDF

Посилання


China’s education modernisation plan towards 2035. URL: https://www.education.gov.au/download/12107/chinas-education-modernisation-plan-towards-2035/22964/document/pdf?utm_source

Education Law of the People’s Republic of China. http://en.moe.gov.cn/Resources/Laws_and_Policies/201506/t20150626_191385.html

Higher Education Law of the People’s Republic of China. Adopted 1998 (with amendments up to 2018). URL: http://www.moe.gov.cn

艾诗根. 走出轮回:共生环境下的师生关系. 教育科学. 2017年10月. 第33卷第5期. URL: https://www.sinoss.net/uploadfile/2018/1128/20181128103100133.pdf?utm_source

胡洪武. 师生发展共同体: 破解研究生导学矛盾新路径. 研究生教育研究. 2021. № 1. URL: https://html.rhhz.net/yjyjyyj/html/20210407.htm

黄琳. 高等教育中师生合作教学模式的探索与实践教育进展. 2024. 14(11). 1355–1361. URL: https://doi.org/10.12677/ae.2024.14112211

王晓芳. 从共同体到伙伴关系:教师学习情境和方式的扩展与变革. 教师教育学报. 2015. № 3. URL: https://xbjk.ecnu.edu.cn/CN/html/201503006.htm

REFERENCES:

China’s education modernisation plan towards 2035. URL: https://www.education.gov.au/download/12107/chinas-education-modernisation-plan-towards-2035/22964/document/pdf?utm_source [in English].

Education Law of the People’s Republic of China. http://en.moe.gov.cn/Resources/Laws_and_Policies/201506/t20150626_191385.html [in English].

Higher Education Law of the People’s Republic of China. Adopted 1998 (with amendments up to 2018). URL: http://www.moe.gov.cn [in English].

艾诗根 (2017). 走出轮回:共生环境下的师生关系. 教育科学 [Breaking the cycle: Teacher–student relations in a co-existing environment]. 年10月. 第33卷第5期. URL: https://www.sinoss.net/uploadfile/2018/1128/20181128103100133.pdf?utm_source [in Chinese].

胡洪武 (2021). 师生发展共同体: 破解研究生导学矛盾新路径. 研究生教育研究 [Teacher–student development community: New ways to resolve contradictions in graduate student guidance]. № 1. URL: https://html.rhhz.net/yjyjyyj/html/20210407.htm [in Chinese].

黄琳 (2024). 高等教育中师生合作教学模式的探索与实践教育进展 [Exploration and practice of teacher–student cooperative teaching mode in higher education]. 14(11). 1355–1361. URL: https://doi.org/10.12677/ae.2024.14112211 [in Chinese].

王晓芳 (2015). 从共同体到伙伴关系:教师学习情境和方式的扩展与变革. 教师教育学报 [From community to partnership: Expansion and transformation of teacher learning contexts and methods]. № 3. URL: https://xbjk.ecnu.edu.cn/CN/html/201503006.htm [in Chinese].




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2025.58.14

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.