РОЗВИТОК ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ УЧАСНИКІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ДИЗАЙН-ОСВІТИ

О. В. Гончар

Анотація


Друга  половина  ХХ  століття  визначається  як  особливий  період  у розвитку  ідеї  педагогічної  взаємодії,  на  якому  розвиток  гуманістичного напряму  зумовив  докорінну  зміну  самого  її  змісту. Педагогічна  наука  все частіше  підкреслює  необхідність  пошуку  нової  моделі  дизайн-освіти, адекватної сьогочасному етапу розвитку культури та цивілізації. Незважаючи на широке коло існуючих досліджень, у 2015 році виявився бурхливий інтерес бізнесменів,  дизайнерів  та  педагогів  до  дизайн-мислення  та  його  принципів. Дизайн-мислення  можна  тлумачити  як  процес,  завжди  орієнтований  на створення  кращого  майбутнього  через  пошук  нових  рішень  для  комплексних проблем  у  будь-якій  галузі.  У  ВНЗ  дизайнерського  спрямування  заняття  з вивчення  іноземної  мови  стали  благодатним  ґрунтом  для  впровадження новітніх  технологій,  у  цьому  контексті  інтерес  становить  досвід  роботи викладачів  кафедри  педагогіки  та  іноземної  філології  Харківської  державної академії дизайну і мистецтв. Проведений аналіз сутності понять «педагогічна взаємодія»  та  «дизайн-мислення»  з  позиції  дизайн-освіти  дозволив  дійти висновку,  що  теоретичні  здобутки  сучасної  педагогіки  та  дизайну відкривають  нові  перспективи  вирішення  сьогочасних  проблем  педагогіки мистецтва.

 

Ключові слова: дизайн-мислення, педагогічна взаємодія, заняття з іноземної мови, принцип, вища дизайн-освіта

 

 

Вторая  половина  ХХ  века  определяется  как  особый период в развитии идеи педагогического взаимодействия, в который развитие гуманистического направления обусловило изменение самого ее содержания в корне.  Дизайн-мышление  можно  толковать  как  процесс,  всегда ориентированный  на  создание  лучшего  будущего  посредством  поиска  новых решений  для  комплексных  проблем  в  любой  отрасли.  В  вузах  дизайнерского направления  занятия  по  иностранному  языку  стали  благодатной  почвой  для внедрения  новейших  технологий,  и  в  этом  контексте  особый  интерес представляет  опыт  работы  преподавателей  кафедры  педагогики  и иностранной  филологии  Харьковской  государственной  академии  дизайна  и искусств.  Проведенный  анализ  сущности  понятий  «педагогическое взаимодействие» и «дизайн-мышление» с позиции дизайн-образования позволил сделать  вывод,  что  теоретические  достижения  современной  педагогики  и дизайна  открывают  новые  перспективы  решения  современных  проблем педагогики искусства.

 

Ключевые слова: дизайн-мышление, педагогическое взаимодействие, занятия по иностранному языку, принцип, высшее дизайн-образование.

 

 

The second half of the XXth century is defined as a special period in the development  of  the  idea  of  pedagogical  interaction  in  which  the  development  of humanistic trends caused a fundamental change of its content. Design thinking can be interpreted as a process that has always focused on creating a better future by means  of  the  search  for  new  solutions  to  complex  problems  in  any  areas.  Higher design school the foreign language lessons have  become the fertile ground for the new  technologies  introduction  in  this  context  the  experience  of  teachers  and Education Department of Foreign Languages at Kharkiv State Academy of Design and  Arts  is  very  interested.  The  analysis  of  the  essence  of  the  concepts  of "pedagogical  interaction"  and  "design  thinking"  from  the  standpoint  of  design education has allowed to conclude that the theoretical achievements of the modern pedagogy  and  design  offer  new  prospects  for  solving  the  modern  problems  of pedagogy of art.

 

Keywords: design-thinking, pedagogical interaction, foreign language lessons, principle, higher design education.


Повний текст:

PDF

Посилання


Вишневський О.І. Діяльність учня на уроці іноземної мови / О.І. Вишневський. – К.: Радянська школа, 1989. – 223 с.

Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: Метод. пособие. – М.: Высшая школа, 1991. – 207с.

Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. – М.: Педагогика, 1972. – 208 с.

Маценко Ж.М. Духовність: феномен психології та об’єкт виховання / Ж.М. Маценко – К., Освіта України, 2010. – 100 с.

Протокол кафедри педагогіки та іноземної філології ХДАДМ від 7. 10. 2016.

Holly Morris, Warman Greg Using Design thinking in Higher education /. [Електронний ресурс]: Educausereview –– Режим доступу: http://er.educause.edu/articles/2015/1/using-design-thinking-in-higher-education – Заголовок з екрану. – Назва з титул. екрану.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.