РОЗВИТОК ДИЗАЙН-МИСЛЕННЯ УЧАСНИКІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ДИЗАЙН-ОСВІТИ
Анотація
Друга половина ХХ століття визначається як особливий період у розвитку ідеї педагогічної взаємодії, на якому розвиток гуманістичного напряму зумовив докорінну зміну самого її змісту. Педагогічна наука все частіше підкреслює необхідність пошуку нової моделі дизайн-освіти, адекватної сьогочасному етапу розвитку культури та цивілізації. Незважаючи на широке коло існуючих досліджень, у 2015 році виявився бурхливий інтерес бізнесменів, дизайнерів та педагогів до дизайн-мислення та його принципів. Дизайн-мислення можна тлумачити як процес, завжди орієнтований на створення кращого майбутнього через пошук нових рішень для комплексних проблем у будь-якій галузі. У ВНЗ дизайнерського спрямування заняття з вивчення іноземної мови стали благодатним ґрунтом для впровадження новітніх технологій, у цьому контексті інтерес становить досвід роботи викладачів кафедри педагогіки та іноземної філології Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Проведений аналіз сутності понять «педагогічна взаємодія» та «дизайн-мислення» з позиції дизайн-освіти дозволив дійти висновку, що теоретичні здобутки сучасної педагогіки та дизайну відкривають нові перспективи вирішення сьогочасних проблем педагогіки мистецтва.
Ключові слова: дизайн-мислення, педагогічна взаємодія, заняття з іноземної мови, принцип, вища дизайн-освіта
Вторая половина ХХ века определяется как особый период в развитии идеи педагогического взаимодействия, в который развитие гуманистического направления обусловило изменение самого ее содержания в корне. Дизайн-мышление можно толковать как процесс, всегда ориентированный на создание лучшего будущего посредством поиска новых решений для комплексных проблем в любой отрасли. В вузах дизайнерского направления занятия по иностранному языку стали благодатной почвой для внедрения новейших технологий, и в этом контексте особый интерес представляет опыт работы преподавателей кафедры педагогики и иностранной филологии Харьковской государственной академии дизайна и искусств. Проведенный анализ сущности понятий «педагогическое взаимодействие» и «дизайн-мышление» с позиции дизайн-образования позволил сделать вывод, что теоретические достижения современной педагогики и дизайна открывают новые перспективы решения современных проблем педагогики искусства.
Ключевые слова: дизайн-мышление, педагогическое взаимодействие, занятия по иностранному языку, принцип, высшее дизайн-образование.
The second half of the XXth century is defined as a special period in the development of the idea of pedagogical interaction in which the development of humanistic trends caused a fundamental change of its content. Design thinking can be interpreted as a process that has always focused on creating a better future by means of the search for new solutions to complex problems in any areas. Higher design school the foreign language lessons have become the fertile ground for the new technologies introduction in this context the experience of teachers and Education Department of Foreign Languages at Kharkiv State Academy of Design and Arts is very interested. The analysis of the essence of the concepts of "pedagogical interaction" and "design thinking" from the standpoint of design education has allowed to conclude that the theoretical achievements of the modern pedagogy and design offer new prospects for solving the modern problems of pedagogy of art.
Keywords: design-thinking, pedagogical interaction, foreign language lessons, principle, higher design education.
Повний текст:
PDFПосилання
Вишневський О.І. Діяльність учня на уроці іноземної мови / О.І. Вишневський. – К.: Радянська школа, 1989. – 223 с.
Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: Метод. пособие. – М.: Высшая школа, 1991. – 207с.
Матюшкин А.М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. – М.: Педагогика, 1972. – 208 с.
Маценко Ж.М. Духовність: феномен психології та об’єкт виховання / Ж.М. Маценко – К., Освіта України, 2010. – 100 с.
Протокол кафедри педагогіки та іноземної філології ХДАДМ від 7. 10. 2016.
Holly Morris, Warman Greg Using Design thinking in Higher education /. [Електронний ресурс]: Educausereview –– Режим доступу: http://er.educause.edu/articles/2015/1/using-design-thinking-in-higher-education – Заголовок з екрану. – Назва з титул. екрану.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.