ТЕХНОЛОГІЧНІ ЕТАПИ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Анотація
Обґрунтовано етапи технології здійснення керівником загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ) здоров’язберігаючої діяльності, а саме: орієнтаційний (розвиток спрямованості керівника ЗНЗ на реалізацію здоров’язберігаючої діяльності, чому сприяє ознайомлення управлінців із найважливішими проблемами і досвідом розвитку здоров’я через освіту та всебічне сприяння підвищенню кваліфікації педагога з урахуванням його особистісних потреб та інтересів); пізнавальний (посилення гносеологічного потенціалу управлінця шляхом систематизації й узагальнення професійно значущих знань і уявлень про основи людського здоров’я та управління його збереженням у процесі освіти); діяльнісно-результативний (практичні дії з планування, забезпечення, мотивації та контролю здоров’язбереження школярів, що вимагає вдосконалення сукупності вмінь, пов’язаних із реалізацією управлінських функцій, та передбачає використання активно-дискусійних форм і методів освіти та самоосвітню роботу).
Ключові слова: керівник, загальноосвітній навчальний заклад, здоров’язберігаюча діяльність, технологія, етапи
Обосновано этапы технологии осуществления руководителем общеобразовательного учебного заведения (ОУЗ) здоровьесохраняющей деятельности, а именно: ориентационный (развитие направленности руководителя ОУЗ на реализацию здоровьесохраняющей деятельности, чему способствует ознакомление управленцев с наиболее важными проблемами и опытом развития здоровья через образование и всестороннее способствование повышению квалификации педагога с учетом его личностных потребностей и интересов); познавательный (усиление гносеологического потенциала управленца путем систематизации и обобщения профессионально значимых знаний и представлений об основах человеческого здоровья и управления его сохранением в процессе образования); деятельностно-результативный (практические действия по планированию, обеспечению, мотивации и контролю здоровьесохранения школьников, что требует усовершенствования совокупности умений, связанных с реализацией управленческих функций, и предполагает использование активно-дискуссионных форм и методов образования и самообразовательную работу).
Ключевые слова: руководитель, общеобразовательное учебное заведение, здоровьесохраняющая деятельность, технология, этапы.
The stages of the technology for the implementation of health-preserving activities by the manager of the general educational institution (GEI) were substantiated, namely: orientational (the development of the orientation of the manager of the GEI for the implementation of health-preserving activities, which is facilitated by familiarization of managers with the most important problems and experience of health development through education and comprehensive promotion of teacher training with considering his personal needs and interests); cognitive (strengthening of the epistemological potential of the manager by systematization and generalization of professionally significant knowledge and ideas about the basics of human health and management of its preservation in the process of education); activity-productive (practical actions to plan, ensure, motivate and control the health-preserving of schoolchildren, which requires improvement of the set of skills associated with the implementation of management functions, and involves the use of active-discussion forms and methods of education and self-educational work).
Keywords: a manager, general educational institution, health-preserving activity, technology, stages.
Повний текст:
PDFПосилання
Гресь О. В. Суть і структура здоров’язберігаючої діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів / О.В. Гресь //Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології : зб. наук. пр. – Херсон : Херсонський національний технічний університет, 2015. – Вип. 1(12). – Т.3 – С. 18-21.
Гресь О. В. Педагогічні умови організації здоров’язберігаючої діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу / О. В. Гресь // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. – Харків : ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2015. – № 10. – С. 11-17.
Іонова О.М. Салютогенетичний підхід до підготовки майбутніх педагогів / О.М.Іонова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. – Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2015. – № 2. – С.34-42.
Іонова О.М. Здоров’язбереження особистості як психолого-педагогічна проблема / О.М.Іонова, Ю.С.Лук’янова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. – Харків: ХДАДМ, 2009. – № 1. – С.69-72.
Іонова О.М. Фактори ризику здоров’я сучасних школярів / О.М. Іонова // Актуальні питання навчання та виховання особистості: зб. наук. статей. – Харків: ХНПУ імені Г.С.Сковороди, 2008. – С.27-38.
Формування здоров’я особистості в умовах навчального закладу: навчальний посібник [Бойчук Ю.Д., Васильєва К.І., Гринь Л.В., Єрмаков С.С., Єрмакова Т.С., Іонова О.М., Лозова В.І., Лукашенко О.М., Лук’янова Ю.С., Омельченко О.В., Прусик Катерина, Прусик Кристофф, Русланов Д.В.]. – Харків: ХДАДМ, 2012. – 146 с.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.