ВНЕСОК ВІТЧИЗНЯНИХ ПЕДАГОГІВ У РОЗРОБКУ ПИТАНЬ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ-ВИХОВАТЕЛЯ
Анотація
На сучасному етапі розвитку Української держави, етапі активної модернізації системи освіти, особливу увагу необхідно акцентувати на відродженні, відновленні всього педагогічно цінного, що вже було накопичено людством. З огляду на це, у статті аналізується внесок вітчизняних педагогів (Феофан Вишенський, Іоанн Сергієв, Іван Успенський, Сергій Рачинський, Василь Зеньковський) у розробку питань підготовки вчителя до виховання молодого покоління.
Для poзв’язaння висунутої мети викopиcтано тaкi методи наукового пізнання, як: загальнонаукові (аналіз наукових джерел, синтез, узагальнення й систематизація зібраного матеріалу), історичні (порівняльно-історичний, структурно-системний, ретроспективний, актуалізації) та хронологічні.
Аналіз творів Феофана Вишенського, Іоанна Сергієва (Кронштадтського), Івана Успенського, Сергія Рачинського, Василя Зеньковського дозволяє стверджувати, що зазначені педагоги приділяли велику увагу питанням підготовки вчителя-вихователя до організації виховної діяльності з учнями. До провідних якостей, якими повинен володіти вчитель, педагоги відносили: наявність покликання, що виявляється ще до вступу на вчительські спеціальності; сумлінність; справедливість; ретельну підготовка до кожного уроку; постійне самовдосконалення; наявність наукових знань, котрі необхідні для здійснення професійної діяльності; постійне вдосконалення кожного уроку; турботу про те, щоб урок був більш цікавим, зрозумілим і доступним для засвоєння; любов до дітей, яка не закінчується навіть тоді, коли учні платять невдячністю, не цінують доброго ставлення до себе з боку вчителя і зловживають його любов’ю та ін.
З’ясовано, що проаналізовані твори зазначених авторів стосовно підготовки вчителя до організації виховної діяльності підростаючого покоління, відзначаються співзвучністю педагогічних ідей минулих років із сучасністю, а саме: розвиток дитини повинен відповідати її фізичним та духовним можливостям, природним здібностям; виховання дитини не можна пов’язувати з її фізичним та моральним насильством; виховання – це багатоаспектний процес, який здійснюється вихователями, вчителями, батьками та ін.; процес виховання повинен здійснюватися людьми, спеціально підготовленими.
Ключові слова: вчитель-вихователь, підготовка, виховання, молоде покоління.
Повний текст:
PDFПосилання
Зеньковский В. Педагогика. Клин : Фонд «Христианская жизнь», 2004. 202 с.
Иоанн Сергиев (Кронштадтский). Моя жизнь во Христе. Репр. изд. М., 1990. 125 c.
Отец Иоанн Кронштадтский. СПб. : Изд-во Рус. Нар. Союза им. Михаила Архангела, 1909. 153 с.
Рачинский С. Сельская школа. М. : Педагогика, 1991. 278 с.
Смирнов П. Жизнь и учение преосвященного Феофана, Вышенского Затворника. 2-е изд. М, 1915. 135 с.
Смирнов П. Народное образование и церковноприходская школа. СПб., 1899. 126 с.
Фаддей (иеромонах). Записки по дидактике. Уфа, 1902. 125 с.
Феофан (епископ). Начертание христианского нравоучения. 2-е изд. М. : Типолитогр. И. Ефимова, 1895. 519 с.
Феофан, еп. Письма о духовной жизни. 3-е изд. Афонского Русского Пантелеймонова монастыря. М. : Типолитография, 1897. 253 с.
Феофан, еп. Путь ко спасению: (краткий очерк аскетики) М. : Типолитогр. И. Ефимова, 1899. 346 с.
REFERENCES:
Zen'kovskij V. (2004). Pedagogika. [Pedagogy]. Klin : Fond «Hristianskaja zhizn'», 202 s. (in Russian).
Ioann Sergiev (Kronshtadtskij) (1990). Moja zhizn' vo Hriste. [My life is in christ]. Repr. Izd., 125 s. (in Russian).
Otec Ioann Kronshtadtskij. (1909). [Father John of Kronstadt]. SPb. : Izd-vo Rus. Nar. Sojuza im. Mihaila Arhangela, 153 s. (in Russian).
Rachinskij S. (1991). Sel'skaja shkola. [Rural School]. M. : Pedagogika, 278 s. (in Russian).
Smirnov P. (1915). Zhizn' i uchenie preosvjashhennogo Feofana, Vyshenskogo Zatvornika. [The life and teachings of Reverend Theophanes, the Vyshensky Recluse]. 2-e izd. M, 135 s. (in Russian).
Smirnov P. (1899). Narodnoe obrazovanie i cerkovnoprihodskaja shkola. [Public education and parish school]. SPb.,126 s. (in Russian).
Faddej (ieromonah). (1902). Zapiski po didaktike. [Notes on didactics]. Ufa, 125 s. (in Russian).
Feofan (episkop). (1895) Nachertanie hristianskogo nravouchenija. [Inscription of Christian Morals]. 2-e izd. M. : Tipolitogr. I. Efimova, 519 s. (in Russian).
Feofan, ep. (1897). Pis'ma o duhovnoj zhizni. [Letters on spiritual life]. 3-e izd. Afonskogo Russkogo Pantelejmonova monastyrja. M. : Tipolitografija, 253 s. (in Russian).
Feofan, ep. (1899). Put' ko spaseniju: (kratkij ocherk asketiki) [The path to salvation: (a brief outline of asceticism)]. M. : Tipolitogr. I. Efimova, 346 s. (in Russian).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2019.47.11
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.