ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОНЦЕПТ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ОНЛАЙН ЗДОБУВАЧІВ ПЕРШОГО (БАКАЛАВРСЬКОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ОСНОВІ БАЗИС-ПРОЄКТУ «ВІРТУАЛЬНИЙ КЕМП»

Т. М. Собченко, В. В. Ворожбіт-Горбатюк, А. С. Ткачов

Анотація


У статті представлено досвід реалізації практичної підготовки онлайн здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти на основі базис-проєкту «Віртуальний кемп» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди.
Визначено, що організаційно-виховна практика в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку є одним із важливих компонентів цілісної системи підготовки вчителя закладів загальної середньої освіти, що має широкі можливості для підвищення рівня його професійного майстерності, розкриття професійно-особистісного потенціалу.
З’ясовано, що проведення організаційно-виховної практики на основі базис-проєкту «віртуальний кемп» передбачало виконання практикантами різних завдань, що вимагали знайомство майбутніх педагогів із нормативними документами ДЗОВ та його матеріально-технічною базою, прояв засвоєних психологічно-педагогічних знань та умінь під час виконання професійно орієнтованих завдань, прояв креативного мислення у процесі пошуку відповідей на завдання творчого характеру.
Проаналізовано та представлено результати проведеного анкетування здобувачів-практикантів за спеціальністю (014 – Середня освіта) щодо виявлення гнучких навичок здобувачів-практикантів, а саме: організації оптимального для них дистанційного формату взаємодії з викладачами кафедри освітології та інноваційної педагогіки, методистами, визначення активності практикантів під час проходження літньої педагогічної практики в середовищі одногрупників через участь у різноманітних формах навчальної взаємодії, опитування щодо наявності чи відсутності гнучких навичок для успішного проходження практики та навичок, які потребують вдосконалення для виконання програми літньої практики і звітування. Також у статті представлено приклади виконання та оформлення завдань практики здобувачами-практикантами на інтерактивній дошці Padlet.

Зроблено висновок про те, що переважна більшість практикантів високо оцінили результати організаційно-виховної практики в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку на основі базис-проєкту «віртуальний кемп».
Перспективою подальших досліджень передбачається вдосконалити організацію організаційно-виховної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди на основі врахування висловлених її учасниками зауважень та побажань.


Ключові слова


організаційно-виховна практика, підготовка вчителя, компетентності, гнучкі навички

Повний текст:

PDF

Посилання


Polozhennia pro provedennia praktyk zdobuvachiv pershoho (bakalavrskoho) ta druhoho (mahisterskoho) rivniv vyshchoi osvity KhNPU imeni H. S. Skovorody. (2021). [Position about realization of practices of bread winners of the first (bachelor) and second (master's degree) levels of higher education of ХН ПУ of the name of H. S. Skovoroda]. [Elektronnyi resurs]. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Normat_dokum/Pol/Pro_provedenya_praktyk.pdf (іn Ukrainian)

Sobchenko, T. (2021). Choice of blended learning models for higher pedagogical education students. Physical and Mathematical Education. 2021. Issue 2 (28). Р. 17–21

Vorozhbit-Horbatiuk V. V., Borysenko N. O., Kezhan Se. (2022). Informatsiino-komunikatsiina kompetentnist pedahoha yak resurs partnerstva. [Information communication competence of the teacher as a resource of partnership]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. № 52. (іn Ukrainian)

Tverdokhlib, T.S. (2017). Pedahohichna maisternist klasnoho kerivnyka v orhanizatsii vykhovnoi roboty. [Pedagogical mastery of the class teacher in the organization of educational work]: nav. metod. posib. Kharkiv. KhNPU imeni H.S.Skovorody 154 s. (іn Ukrainian)

Tkachov, S. I., Tkachova, N. O., Tkachov, A. S. (2020). Shliakhy pidvyshchennia rivnia navchalnoi motyvatsii studentiv na lektsiinykh zaniattiakh z pedahohiky [Ways to increase the level of educational motivation of students in lectures on pedagogy]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh: zb. nauk. pr. Klasych. pryvat un-tu Zaporizhzhia : KPU, Vyp. 70. T. 4. S. 151-155(іn Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.53.09

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.