ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК ЯК СКЛАДОВА ТВОРЧОГО САМОВИРАЖЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОЇ ГАЛУЗІ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ КНР

В. В. Фомін, Ло Юаньвень, Тянь Фейфань

Анотація


У статті розкрито феномен творчого самовираження майбутніх фахівців у професійній підготовці в закладах вищої освіти. Заначено, що це мета і процес виявлення професійних здатностей особистості на творчому рівні. Творче самовираження майбутніх фахівців мистецької галузі є провідним у становленні їхнього професіоналізму, набутті популярності й визнання серед прихильників, організації власного кар’єрного зростання. Від сформованого естетичного смаку залежить індивідуальний стиль працівника мистецької сфери, його імідж й неповторне самовираження. На естетичний смак і творче самовираження впливає китайська музика, завдяки якій розкриваються творчі таланти майбутніх відомих співаків, музикантів, танцюристів. У китайській музичній культурі пов’язані спів, танцювальні рухи і музичний супровід. Зазначено, що твори з багатьма елементами китайської та західної музики досягли великого комерційного успіху в Китаї, відкрили особливості китайського звучання популярної музики, її мелодійність і красу.
Мета розкрити естетичний смак як одну з провідних компонент творчого самовираження майбутніх фахівців мистецької галузі в професійній підготовці, виявити роль інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення рівня творчого самовираження особистості в обраному виді мистецтва.
Методи дослідження – аналіз, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація інформації з китайського досвіду організації творчого самовираження майбутніх працівників мистецької галузі в закладах вищої освіти.
У результаті доведено, що естетичний смак є невід’ємною складовою творчого самовираження майбутніх фахівців мистецької сфери в закладах вищої освіти. Під впливом кращих творів китайської музики формується естетичний смак працівників мистецької сфери. Інформаційно-комунікаційні технології розширюють межі творчого самовираження майбутніх фахівців мистецької галузі в професійній підготовці.


Ключові слова


творче самовираження, професійна підготовка, естетичний смак, інформаційно-комунікаційні технології, мистецтво, китайська музика, хореографія.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bordiuk V. M. (2016). Akmeolohichnyi pidkhid do estetychnoho vykhovannia studentskoi molodi. [Acmeological approach to aesthetic education of student youth]. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity – Updating the content, forms and methods of education and upbringing in educational institutions, 13(2), 28-31 (in Ukrainian).

Brylin E. B. (2014). Aspekty estetychnoi svidomosti pedahoha-muzykanta v protsesi tvorchoi muzychnoi diialnosti [Aspects of the aesthetic consciousness of a teacher-musician in the process of creative musical activity]. Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi – Theoretical and methodological problems of raising children and school youth,18 (1),81-89 (in Ukrainian).

Varnavska, L. I., Viktorova, M. V. & Rymar, L. A. (2021). Vykorystannia onlain tekhnolohii v protsesi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva [The use of online technologies in the process of training a future music teacher]. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (45), 4-7 (in Ukrainian).

Veibo Li. (2011). Rozmova pro vokalnu muzyku [Talking about vocal music]. Beijing: Tsentralna muzychna konservatoriia (in Ukrainian).

Donerman Dzhoan, Chiachea Mariia. (2008). Idealna pidhotovka [Perfect preparation]. Beijing: Narodne muzychne vydavnytstvo. (in Ukrainian).

Zakon «Pro vyshchu osvitu» [ The Law «About education»] (2015). Retrieved from http://www.npc.gov.cn/npc/c30834/201901/9df07167324c4a34bf6c44700fafa753.shtml (in Ukrainian).

Li Zhuizin. (2019). Metodyka rozvytku muzychno-estetychnoho smaku pidlitkiv u protsesi spivatskoho navchannia [The method of developing the musical and aesthetic taste of teenagers in the process of singing]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: Natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni M.P.Drahomanova. (in Ukrainian).

Li Kunchen (2019) Doslidzhennia suchasnykh problem i protydii humanistychnoi yakisnoi audytornoi osvity v vuzakh – Komentar na temu «Estetychna osvita z mudristiu: oryhinalna tsinnist humanistychnoi yakisnoi osvity v universytetakh prykladnoho bakalavra» [Study of modern problems and countermeasures of humanistic qualitative classroom education in universities – Commentary on the topic "Aesthetic education with wisdom: the original value of humanistic qualitative education in applied bachelor's universities"]. Promyslovist lisoproduktsii – Forest products industry, 8, 11 (in Ukrainian).

Ovcharenko N. A., Shramka Ya. V. (2018). Muzychna osvita: filosofskyi, mystetstvoznavchyi ta pedahohichnyi naholosy [Music education: philosophical, artistic and pedagogical emphasis]. Kryvyi Rih: Kryvorizkoho derzhavnoho pedahohichnoho universytet (in Ukrainian).

Petko V. V. (2017). Estetychni priorytety studentiv ta vykhovannia estetychno kultury maibutnikh khorehrafiv [Aesthetic priorities of students and aesthetic culture education of future choreographers]. Pedahohichnyi almanakh – Pedagogical almanac, 34, 35-41 (in Ukrainian).

Redaktsiia Viddil tsoho zhurnalu Ohliadaiuchy khudozhniu osvitu Kytaiu 4. Nova sytuatsiia vyshchoi mystetskoi osvity v novu epokhu 2018-2018 rr. V Akademii mystetstv Huansi vidbuvsia 13-y Prezydentskyi forum Natsionalnoi akademii mystetstv (shkil) [Editorial department of this magazine "Reviewing China's Art Education" 4. The New Situation of Higher Art Education in the New Era 2018-2018 The 13th Presidential Forum of the National Academy of Arts (Schools) was held at the Guangxi Academy of Arts]. (2018). Art Education, 23, 6-15 (in Ukrainian).

Rybalko L. S. (2007). Metodoloho-teoretychni zasady profesiino-pedahohichnoi samorealizatsii maibutnoho vchytelia (akmeolohichnyi pidkhid) [Methodological and theoretical principles of professional and pedagogical self-realization of the future teacher (acmeological approach)]. Zaporizhzhia: ZDMU (in Ukrainian).

Sokolova A. V., Siueliu Li. (2020). Estetychnyi smak yak naukova problema. Chas mystetskoi osvity [Aesthetic taste as a scientific problem. Time for art education.]. Mystetska osvita: poshuky ta vidkryttia VIII Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia – Art education: searches and discoveries VIII All-Ukrainian scientific and practical conference (pp. 10-19). Kharkiv: KhNPU (in Ukrainian).

Khan Liian. (2019). Doslidzhennia shchodo modernizatsii kharakternoi systemy estetychnoho vykhovannia studentiv VNZ u novu epokhu [Research on the modernization of the characteristic system of aesthetic education of university students in the new era]. Beijing education (higher education), 1, 131-133 (in Ukrainian).

Khu Tsiin. (2015). Pohliady kytaiskykh ta yevropeiskykh naukovtsiv na strukturu ta zmist etnoestetychnoi kultury osobystosti. [Views of Chinese and European scientists on the structure and content of the ethno-aesthetic culture of the individual.]. Teoretychni pytannia kultury, osvity ta vykhovannia – Theoretical issues of culture, education and upbringing, 52, 60-63. (in Ukrainian).

Chzhan Kekhai, Fu Shenli (2015). Pobudova ta innovatsiia robochoho mekhanizmu estetychnoho vykhovannia u vyshchii profesiinii osviti z tochky zoru «vyroshchuvannia liudei syloiu» [Construction and innovation of the working mechanism of aesthetic education in higher professional education from the point of view of "cultivating people by force"] Kytaiska osvita doroslykh – Chinese adult education, 14, 80-82 (in Ukrainian).

Ionova O., Luparenko S., Lakhmotova Y. (2020). Intehrovanyi pidkhid do estetychnoho vykhovannia shkoliariv u KNR [An integrated approach to the aesthetic education of schoolchildren in the People's Republic of China]. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational discourse, 1 (28), 143-154 (in Ukrainian).

Run Kun, Ren Zhenzhen. (2014). Doslidzhennia ta rozdumy pro navchannia muzychnoho mystetstva dlia kadriv lisovoho hospodarstva [Research and reflections on the teaching of musical art for forestry personnel] Zhurnal Tsentralno-Pivdennoho universytetu lisovoi nauky ta tekhnolohii (vydannia sotsialnykh nauk) – Journal of the Central-Southern University of Forest Science and Technology (Social Sciences Edition), 1, 182-185 (in Ukrainian).

Xian Yu. Huang System of musical education in China. Retrieved from file:///C:/Users/Acer/AppData/Local/Temp/Rar$DIa13772.29129/43.%20%20%D0%A1%D0%B0%D0%BD%D1%8C%D1%8E%D0%BD%D1%8C%20%D0%A5%D1%83%D0%B0%D0%BD%20%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%20%D0%BC%D1%83%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%20%D0%B2%20%D0%9A%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B5.pdf.

于东霞,山西艺术职业学院现代音乐系,流行唱法声乐演唱教学探究,艺术教育,2021.09.81-84. Y. Dongsia. (2021). Research on the teaching of popular singing and vocal musical singing, department of modern music. of arts. Art education. Shanxi Vocational College, 9, 81-84. (in Chinese).

张宏伟,淮北师范大学音乐学院,数字化技术在高师声乐教学中的应用,艺教论坛,2021(7):107-109 Zhang Hongwei (2021). School of Music, Huaibei Normal University, Application of Digital Technology in Teaching Vocal Music in Normal Universities. Art Education Forum, 7, 107-109 (in Chinese).

王俞之.华语流行歌曲演唱风格迁[J].四川戏剧. 2020.12: 114 – 116. Wang Yuzhi (2020). The singing style of Chinese pop songs has changed. Sichuan Opera, 12, 114-116 (in Chinese).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.53.10

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.