РОЗВИТОК ФОРТЕПІАННОЇ ОСВІТИ В КНР У ХХ – НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

Чжан Цзе

Анотація


Актуальність дослідження зумовлена потребою вивчення динаміки розвитку фортепіанної освіти в КНР, яка, як і музичне мистецтво в цілому, має важливе значення у формуванні гуманної особистості, збагаченні її духовного й культурного життя в умовах глобалізації. Метою статті є аналіз динаміки змін, що відбулися у розвитку фортепіанної освіти в КНР в межах періоду ХХ – початку ХХІ століття.
З метою вирішення поставленого завдання було використано такі методи дослідження, як: аналіз, синтез, конкретизація музичної та педагогічної літератури для визначення динаміки змін, що відбулися у розвитку фортепіанної освіти в КНР упродовж ХХ – на початку ХХІ століття; узагальнення та порівняння результатів дослідження різних учених щодо розгляду трансформацій, що відбулися в музичній культурі держави в цілому й фортепіанній освіті зокрема, що дозволило визначити чинники й провідні тенденції розвитку обраного нами історико-педагогічного феномену.
З’ясовано, що для розвитку фортепіанної освіти Китаю є характерними динаміка й наступність. У переліку провідних тенденцій, що характерні для процесу змін у фортепіанній освіті КНР упродовж обраного нами періоду виділяємо: поступове збільшення кількості музичних установ різних типів і форм власності, в яких суттєву увагу приділяється фортепіанній освіті (музична школа – музичне училище/коледж – консерваторія. Випускники консерваторії мали можливість продовжити власну освіту в аспірантурі); зростання кількості наукових праць із фортепіанного виконавства й музичної культури в цілому, що заклали основи фортепіанної педагогіки, сприяли підвищенню якості підготовки як молодих виконавців, так і музично-викладацьких кадрів (Хун Шикуй І Кай-цзи, Ляо Найсюн, Вей Тнге, Ін Шичжєн та ін.); особистісний вплив відомих в Китаї та за його межами музикантів-педагогів, які стали духовними лідерами свого покоління (Сяо Юмей, Цай Юаньпей, Дін Шанде, У. Леї, Інь Ченцзун та ін.); суттєве зростання участі випускників фортепіанних шкіл КНР у світових міжнародних конкурсах (Лю Ши Кунь, Лі Юньді, Сікіан Лі, Чен Са та інші).


Ключові слова


фортепіанна освіта, розвиток, тенденції, ХХ – початок ХХ століття, зміни, КНР.

Повний текст:

PDF

Посилання


Lan Sin Dzyun. Osoblyvosti fortepiannoho navchannya v KNR. [Peculiarities of piano training in China]. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohichni nauky. Vyp. 155. S. 180 – 181. Retrieved from: https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/155/43.pdf (іn Ukrainian).

Lyao Moya. (2022) Fortepiannyy konkurs yak fenomen muzychnoyi kulʹtury Kytayu. [Piano competition as a phenomenon of Chinese musical culture]. Candidate’s thesis. Kyiv, 218 s. (in Ukranian).

Ma Sinyuan. (2019). Aktyvizatsiya tvorchoyi diyalnosti pianistiv z Kytayu v konteksti svitovoyi vykonavskoyi kultury. [Activation of the creative activity of pianists from China in the context of world performing culture]. Teoriya i metodyka mystetskoyi osvity. Vyp. 27. S. 161 – 167 (іn Ukrainian).

Tsyn Tyan (2011). Heroyko-patryotycheskaya tema v fortepyannykh sochynenyyakh kytayskykh kompozytorov. [Heroic-patriotic theme in piano compositions of Chinese composers]. Problemy vzayemodiyi mystetstva, pedahohiky ta teoriyi i praktyky osvity. Kharkiv. Vyp. 33. S. 372 – 382. (in Russian).

Druhanova O. M. & Martynenko I. I. (2015). Vnesok intelihentsiyi Slobidsʹkoho krayu u rozvytok natsionalʹnoyi osvity (istoryko-pedahohichnyy aspekt). [Contribution of the intelligentsia of the Slobid region to the development of national education (historical and pedagogical aspect)]. Monohrafiya. Kharkiv, 212 (in Ukranian).

Druhanova O. M., Bilyk V. M., Yallina V. L. (2021). Peredumovy zaprovadzhennya kompetentnisnoho pidkhodu do pidhotovky fakhivtsiv u vitchyznyaniy vyshchiy shkoli (na materialakh periodychnykh vydanʹ 80 – 90-kh rr. khkh st.). [Prerequisites for introduction of competence approach to training of specialists in domestic higher school (on periodic materials editions 80 - 90's. XX century)]. Teoriya ta metodyka navchannya ta vykhovannya. 50. 42-54 (іn Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2022.53.11

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.