ДУХОВНИЙ РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ У КОНТЕКСТІ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ НАЦІОНАЛЬНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

Н. О. Шевченко

Анотація


У статті набули висвітлення питання підготовки національних педагогічних кадрів на засадах духовного розвитку особистості майбутнього вихователя з опорою на національні культурно-духовні цінності. Підготовка національних педагогічних кадрів, зокрема, вихователів ДНЗ, розглянута як важлива умова вирішення проблеми формування у дітей національних цінностей. Наголошено, що успішна реалізація стратегічних напрямів дошкільної освіти та виховання забезпечується сформованістю у майбутнього вихователя високої духовності. Автором доведено, що духовний розвиток особистості майбутнього фахівця та набуття ним професіоналізму ґрунтуються на засадах ціннісної спрямованості професійно-педагогічної підготовки, орієнтованої на формування у майбутніх фахівців національних культурно-духовних цінностей із використанням ідей та засобів народної педагогіки.  

 

Ключові слова: духовний розвиток особистості, вихователь дитячого дошкільного закладу, національні культурно-духовні цінності, ідеї та засоби народної педагогіки.

 

В статье освещены вопросы подготовки национальных педагогических кадров на основе духовного развития личности будущего воспитателя с опорой на национальные культурно-духовные ценности. Подготовка национальных педагогических кадров, в частности, воспитателей ДОУ, рассматриваемая как важное условие решения проблемы формирования у детей национальных ценностей. Отмечено, что успешная реализация стратегических направлений дошкольного образования и воспитания обеспечивается сформированностью у будущего воспитателя высокой духовности. Автором доказано, что духовное развитие личности будущего специалиста и приобретение им профессионализма основываются на принципах ценностной направленности профессионально-педагогической подготовки, ориентированной на формирование у будущих специалистов национальных культурно-духовных ценностей с использованием идей и средств народной педагогики.

 

Ключевые слова: духовное развитие личности, воспитатель детского дошкольного учреждения, национальные культурно-духовные ценности, идеи и средства народной педагогики.

 

The article talks about the problem of training national pedagogical staff on the basis of the spiritual development of a future teacher’s personality based on the national cultural-spiritual values. Training national pedagogical staff, particularly teachers of kindergartens, is considered as an important condition of solving the problem of the formation of children’s national values. It is noted that the successful implementation of the strategic directions of preschool education and upbringing is provided by the high level of a future teacher’s spirituality. The author proves that the spiritual development of a future specialist’s personality and his acquisition of professionalism are based on the principles of the value orientation of the professionalpedagogical training aimed at the formation of future specialists’ national culturalspiritual values with the use of ideas and means of national pedagogics.

 

Keywords: personal spiritual development, teachers of kindergartens, national cultural-spiritual values, ideas and means of folk pedagogy

Повний текст:

PDF

Посилання


Бєлова Ю. Ю. Формування національних цінностей у студентів – майбутніх вчителів трудового навчання в процесі художньо-трудової діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю. Ю. Бєлова. – Бердянськ, 2004. – 196 с

Боаги Н. М. Формирование национальных культурно-духовных ценностей старшеклассников в современной школе Республики Алтай: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Боаги. – Москва, 2002. – 207 с.

Єжова О. О. Ціннісний підхід до формування особистості майбутнього кваліфікованого робітника / О. О. Єжова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2009. – № 2. – С. 296 – 306.

Іванишин В. Нація. Державність. Націоналізм / Василь Іванишин. – Дрогобич: Відродження, 1992. – 178 с.

Професійно-кваліфікаційна характеристика вихователя дошкільного навчального закладу на основі компетентнісного підходу [Електронний ресурс] : Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників / Категорія: Проект «Кваліфікаційні вимоги до змісту діяльності педагогічних працівників» у рамках проекту «Рівний доступ до якісної освіти» http://oipopp.ed-sp.net/node/600

Степаненко О. В. Аксиологические приоритеты профессиональнопедагогической подготовки будущего учителя / О. В. Степаненко // Философско-исторические основы общего образования в России: Материалы всероссийской научно-практической конференции (3-4 октября 2002 г.). – Москва: ИТО и ПРАО, 2002. – 416 с.

Стягунова О.О. Передумови використання ідей української народної педагогіки у дошкільних навчальних закладах [Електронний ресурс] / О. О. Стягунова // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2011. – Вип. 2. – Режим доступу: http://www.yandex.ua/clck/jsredir

REFERENCES

Bielova, Yu. Yu. (2004). Formuvannia natsionalnykh tsinnostei u studentiv – maibutnikh vchyteliv trudovoho navchannia v protsesi khudozhno-trudovoi diialnosti [Formation of national values for students - future teachers of labor education in the process of artistic and labor activity] (Candidate’s thesis). Berdiansk, 196 p. (in Ukrainian).

Boagi, N. M. (2002). Formirovanie natsionalnyih kulturno-duhovnyih tsennostey starsheklassnikov v sovremennoy shkole Respubliki Altay [Formation of national cultural and spiritual values of high school students in the modern school of the Altai Republic] (Candidate’s thesis). Moskva, 207p. (in Russian)

Yezhova, O. O. (2009). Tsinnisnyi pidkhid do formuvannia osobystosti maibutnoho kvalifikovanoho robitnyka [Value-added approach to the formation of the personality of the future skilled worker]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, pp. 296-306 (in Ukrainian).

Ivanyshyn, V. (1992) Natsiia. Derzhavnist. Natsionalizm [Nation. Statehood. Nationalism]. Drohobych: Vidrodzhennia, 178 p. (in Ukrainian).

Profesiino-kvalifikatsiina kharakterystyka vykhovatelia doshkilnoho navchalnoho zakladu na osnovi kompetentnisnoho pidkhodu [Professional qualification characteristic of a preschool teacher on the basis of a competent approach]. Retrieved from http://oipopp.ed-sp.net/node/600 (in Ukrainian).

Stepanenko, O.V. (2002). Aksiologicheskie prioritetyi professionalnopedagogicheskoy podgotovki buduschego uchitelya [Axiological priorities of vocational training of the future teacher]. Filosofsko-istoricheskie osnovyi obschego obrazovaniya v Rossii: Materialyi vserossiyskoy nauchno-prakticheskoy konferentsii Moskva: ITO i PRAO, 416 p. (in Russian).

Stiahunova, O.O. (2011). Peredumovy vykorystannia idei ukrainskoi narodnoi pedahohiky u doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Prerequisites for using the ideas of Ukrainian folk pedagogy in pre-school educational institutions]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy, 2. Retrieved from http://www.yandex.ua/clck/jsredir (in Ukrainian).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.