ТЕХНОЛОГІЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНИХ ДИСЦИПЛІН
Анотація
У статті висвітлено проблему формування деонтологічної культури майбутніх фармацевтів в процесі вивчення професійноорієнтованих дисциплін. Розроблено технологічну модель формування деонтологічної культури майбутніх фармацевтів. Представлено опис структурних елементів моделі: мотиваційно-цільового, змістовно-організаційного, процесуального, контрольно-оцінювального, результативного компонентів. Розглянуто етапи формування деонтологічної культури майбутніх фармацевтів та їх взаємозв’язок через педагогічні умови (морально-особистісні, організаційнонавчальні, викладацько-впливові, взаємно-формувальні та пізнавальнопередові умови). В концептуальному компоненті вказані методологічні підходи формування деонтологічної культури майбутніх фармацевтів, а в процесуальному – засоби, форми та методи її формування. Результативним компонентом є відтворення, продуктивність та коригування сформованості деонтологічної культури майбутніх фармацевтів, за рівнями сформованості: базовим, достатнім, високим та творчим.
Ключові слова: модель, фармацевтична деонтологія, деонтологічна культура, фармацевтична деонтологічна культура, майбутні фармацевти.
В статье освещена проблема формирования деонтологической культуры будущих фармацевтов в процессе изучения профессиональноориентированных дисциплин. Разработана технологическая модель формирования деонтологической культуры будущих фармацевтов. Представлено описание структурных элементов модели: мотивационно-целевого, содержательно-организационного, процессуального, контрольно-оценочного, результативного компонентов. Рассмотрены этапы формирования деонтологической культуры будущих фармацевтов и их взаимосвязь через педагогические условия (морально-личностные, организационно-обучающие, преподавательсковлиятельные, взаимно-формирующие и познавательно-передовые условия). В концептуальном компоненте указанные методологические подходы формирования деонтологической культуры будущих фармацевтов, а в процессуальном – средства, формы и методы ее формирования. Результативным компонентом является воспроизведение, производительность и коррекция сформированности деонтологической культуры будущих фармацевтов, по уровням сформированности: базовым, достаточным, высоким и творческим.
Ключевые слова: модель, фармацевтическая деонтология, деонтологическая культура, фармацевтическая деонтологическая культура, будущие фармацевты.
In the article the problem of forming of deontological culture of future pharmacists was reflected in the process of study of the professionally-oriented disciplines. The technological model of forming of deontological culture of future pharmacists was worked out. Description of structural elements of model was presented: motivational-targeted, content-organizational (or conceptual), procedure, controlling, evaluating (or checking) and resulting structural components. The stages of forming of deontological culture of future pharmacists and their intercommunication were considered. The key segment of the conceptual component forming of deontological culture of future pharmacists is teaching of the special course the «Pharmaceutical deontological culture». For providing of implementation of ways of forming of deontological culture the controlled from distance course of studies of the indicated discipline was entered. During a pedagogical process the traditional and interactive methods of forming were used.
Keywords: model, pharmaceutical deontology, deontological culture, pharmaceutical deontological culture, future pharmacists.
Повний текст:
PDFПосилання
Вихор В. Г. Моделювання підготовки майбутніх учителів до управління навчальною діяльністю учнів / В. Г. Вихор // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 108.2.
Єжова О. В. Класифікація моделей в педагогічних дослідженнях / О. Єжова // Наукові записки КДПУ. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти / ред. Величко С. П. [та ін.]. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – Вип. 5, ч. 2. – С. 202-207.
Камінська І. П. Психологічні особливості формування деонтологічної культури майбутніх медиків засобами іноземної мови : автореф. дис.. на здобуття наук. ступ. канд. псих. наук : 19.00.07 / І. П. Камінська. – К. : 2015. – 22 с.
Трегуб С. Є. Характеристика моделі формування культури фахового мовлення майбутніх фармацевтів / С. Є. Трегуб. – Педаго-гіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – Вип. 35(88). – 2014. – С. 340-344.
Шапран Ю. Педагогічне моделювання у процесі формування професійної компетентності майбутнього вчителя біології / Ю. Шапран // Рідна школа. – №12. – 2012. – С. 39-43
Філософський енциклопедичний словник / [гол. ред. В. І. Шинкарук]. – К. : Арбис, 2002. – 744 [7] с.
Ящук О. В. Модель формування професійної культури у майбутнього медичного фахівця молодшої кваліфікації / О. В. Ящук // Вісн. Чернігівського нац. пед. ун-ту. Серія : Пед. науки. – 2014. – Вип. 122. – С. 330-333.
REFERENCES
Vykhor, V. H. (2013). Modeliuvannia pidhotovky maibutnikh uchyteliv do upravlinnia navchalnoiu diialnistiu uchniv [Modeling the training of future teachers for the management of students' learning activities]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohichni nauky, 108 (in Ukrainian)
Yezhova, O. V. (2014). Klasyfikatsiia modelei v pedahohichnykh doslidzhenniakh [Classification of models in pedagogical research]. Naukovi zapysky KDPU. Seriia : Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. Kirovohrad : KDPU im. V. Vynnychenka, 5, pp. 202-207 (in Ukrainian)
Kaminska, I. P. (2015). Psykholohichni osoblyvosti formuvannia deontolohichnoi kultury maibutnikh medykiv zasobamy inozemnoi movy [Psychological peculiarities of the formation of the deontological culture of future physicians by means of a foreign language] (Abstract of candidate’s thesis). Kyiv, 22 p. (in Ukrainian)
Trehub, S. Ye. (2014). Kharakterystyka modeli formuvannia kultury fakhovoho movlennia maibutnikh farmatsevtiv [Characteristics of the model of forming the culture of professional broadcasting of future pharmacists]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 35(88), pp. 340-344 (in Ukrainian)
Shapran, Yu. (2012). Pedahohichne modeliuvannia u protsesi formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia biolohii [Pedagogical modeling in the process of forming the professional competence of the future teacher of biology]. Ridna shkola, 12, pp. 39-43 (in Ukrainian)
Shynkaruk, V. I. (Ed.) (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Kyiv : Arbys, 744 p. (in Ukrainian)
Yashchuk, O. V. (2014). Model formuvannia profesiinoi kultury u maibutnoho medychnoho fakhivtsia molodshoi kvalifikatsii [Model of formation of professional culture in the future medical specialist of junior qualification]. Visn. Chernihivskoho nats. ped. un-tu. Seriia : Ped. Nauky, 122, pp. 330-333 (in Ukrainian)
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.