(НЕ)МОЖЛИВІ ШЛЯХИ ТРАНСФОРМАЦІЇ АКАДЕМІЧНИХ ВИКЛАДАЧІВ
Анотація
Cпроба окреслити основні чинники розвитку
академічної кар’єри сучасного викладача закладу
вищої освіти. Наведена перспектива проаналізована
з польської точки зору з урахуванням місцевих
умов польських університетів. Тим не менш, деякі з
цих аспектів є універсальними і мають вплив у всій
Європі. У Польщі, вірогідно, йдеться про результати
помилки реформаторів (Барбара Кудрицька, Ярослав
Говін), які намагалися вибірково пристосувати орга-
нізаційні рішення з англосаксонського світу вищої
освіти до польських реалій. Деякі з них, безсумнівно,
характерні лише для місцевого польського освітнього
простору. Текст спирається головним чином на аналіз
законодавчих актів, які регулювали польську вищу
освіту у перші десятиліття ХХІ ст. Головною загро-
зою для самотрансформації польських викладачів
закладів вищої освіти, ймовірно, є надто високий
темп цих змін. Другим важливим чинником є питання
заробітків викладачів.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Jaroń J. Próba typologii nauczycieli akademickich w Polsce w kontekście podnoszenia jakości studiów. Ethos inteligencji i meandry szkolnictwa wyższego w Polsce, red. E. Jarmoch, Siedlce 2009.
Ustawa z dnia 04.05.1982 r . O szkolnictwie wyższym, Dz.U. z 1982 r. Nr 14, poz. 113.
Ustawa z dnia 27.07.2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz.U. z 2005 r. Nr 164, poz. 1365.
Ustawa z dnia 18.03.2011 r. O zmianie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowych oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie innych ustaw, Dz.U. z 2011 r. Nr 84, poz. 455, Nr 112, poz. 654.
Ustawa z dnia 20.07.2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Dz.U. z 2018 r., poz. 1668.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.20
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.