ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМИ ДИСЕРТАЦІЙНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ТРЕТЬОГО (ОСВІТНЬО-НАУКОВОГО) РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ГАЛУЗІ ЗНАНЬ 01 ОСВІТА / ПЕДАГОГІКА
Анотація
Висвітлено актуальні питання підготовки здобувачів вищої освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), зокрема аналіз перспективних напрямів наукових досліджень майбутніх докторів філософії освітньої галузі. На думку авторів найбільш актуальними для наукового пошуку на сьогодні є питання використання цифрових технологій (віртуальної та доповненої реальності, штучного інтелекту, онлайн-додатків, засобів дистанційного навчання) у підготовці майбутніх фахівців; проблеми демократизації освіти та дотримання демократичних цінностей (права людини, свобода, людська гідність тощо). Крім того, воєнна агресія росії спричинила актуалізацію питань розвитку медіаосвіти та медіаграмотності майбутніх фахівців, у першу чергу — освітян, та формування емоційного інтелекту молоді, її соціально-емоційного розвитку. Окреслені напрями наукового пошуку цілком співвідносяться із науковими пріоритетами європейської науки
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Council of Europe Charter on Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education. Recommendation CM/Rec(2010)7 and Explanatory Memorandum: Strasbourg: Council of Europe Publishing, October, 2010. URL: https://rm.coe.int/16806b93be.
Digital Education Action Plan 2021-2027. Resetting Education and Training for the Digital Age. European Commission, 2020. URL: https://eu.eventscloud.com/file_uploads/406af1d6d35813b61af830b70a00c20b_D2-1-DiMiTROVGeorgi-New-DigitalEducationActionPlan-EasternPart-nership-04122020-v3.pdf
Erasmus+ Programme Guide. The essential guide to understanding Erasmus+. URL: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/programme-guide/part-a/priorities-of-the-erasmus-programme.
EU Action Plan on Human Rights and Democracy 2020–2024 : Joint Communication to the European Parliament and the Council 25.3.2020 JOiN(2020) 5. URL: https://www.eeas.europa.eu/human-rights-democracy/eu-action-plan-human-rights-and-democracy_en
European Skills Agenda for sustainable competitiveness, social fairness and resilience. URL: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catid=89&furtherNews=yes&newsid=9723&langid=en
Havrilova L. & Topolnik Y. Digital Culture, Digital Literacy, Digital Competence as the Modern Educational Phenomena // information Technologies and Learning Tools, 61 (5). Р.5–15. DOi: https://doi.org/10.33407/itlt.v61i5.1744
Havrilova L. H., Beskorsa O. S., & Ishutina O. Y. Modeling the digital learning environment for primary school teacher training // information Technologies and Learning Tools. 2021. 81(1). Р.180–191. https://doi.org/10.33407/itlt.v81i1.3401.
Paris Declaration on Media and information Literacy in the Digital Era. UNESCO. 2014. URL: http://www.unesco.org/new/en/communication-and-information/resources/news-and-in-focus-articles/in-focus-articles/2014/paris-declaration-on-media-and-information-literacy-adopted/.
Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Council of Europe, 2018. URL: https://www.coe.int/en/web/campaign-free-to-speak-safe-to-learn/reference-framework-of-competences-for-democratic-culture
Semerikov S., Marienko M., Markova O. Artificial intelligence literacy in secondary education: methodological approaches and challenges // CTE 2023: 11th Workshop on Cloud Technologies in Education, December 22, 2023, Kryvyi Rih, Ukraine. URL: https://ceur-ws.org/Vol-3679/paper21.pdf.
Волошенюк О., Чорний О., Федченко О. абетка візуальної грамотності ; за ред. О. Волошенюк, В. Іванова, Р. Євтушенко. київ : аУП, цВП, 2019. 80 с.
Елькін О. Сеен-путівник. Соціально-етичне та емоційне навчання: освітня програма для навчання серця й розуму. Харків : дім реклами, 2021. 145 c. URL : https://www.edcamp.ua/seelukraine/khochu-praktykuvaty-seen/.
Інструмент демократичного розвитку школи : практичний посібник ; за ред. О. Шинаровської. Європейський центр імені Вергеланда, 2019. 36 с. URL: https://www.schools-for-democracy.org/images/documents/75/praktychnyi_posibnyk_dlya_shkil_ua.pdf.
Інформаційно-цифрові технології у педагогічних дослідженнях : метод. посіб. / О. М. Спірін, С. М. Іванова, Т. А. Вакалюк та ін. ; за наук. ред. проф. О. М. Спіріна. київ : ІЦО НАПН України, 2023. 190 с. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/738151/1B0_2023.pdf.
Концепція впровадження медіаосвіти в Україні : нова редакція ; за ред. Л. а. найдьонової, М. М. Слюсаревського. київ, 2016. 16 с. URL: http://mediaosvita.org.ua/book/kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity/
Матусевич Т. Розвиток культури демократії як аксіологічна проблема // Соціокультурні виклики сучасності: потреба у теоретичному осмисленні : кол. моногр. Острог : Вид-во нац. ун-ту «Острозька академія», 2022. С. 45–65.
Меняйло В. І. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх докторів філософії до дослідницько-інноваційної діяльності : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Запорізький нац. ун-т, Запоріжжя, 2020. 756 с.
Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи / В.Г. кремень, В.Ю. Биков, О.І. Ляшенко та ін. // Вісник НАПН України, 2022. Вип. 4(2). URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223.
Портал «Медіаосвіта і медіаграмотність». аУП. академія Української Преси : вебсайт. URL: https://www.aup.com.ua/mediaosv/portal-mediaosvita-ta-mediagramotnist/
Топольник Я. В. Система інформаційно-комунікаційної підтримки наукових досліджень майбутніх магістрів і докторів філософії в галузі освіти : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.10 / дЗ «ЛнУ імені Тараса Шевченка». Старобільськ, 2019. 635 с.
Фурсикова Т. В. Теоретичні і методичні засади розвитку професійної медіакультури майбутніх магістрів освіти: дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Центрально-український держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. кропивницький, 2020. 528 с.
Хриков Є. М., Іванов Є. В. Стан демократизації управління навчальними закладами // Актуальні проблеми освітнього, публічного та соціального менеджменту : кол. моногр. ; за ред. Є. М. Хрикова, О. І. кравченко. Старобільськ, 2018. С. 99–151.
Яцишин А. В. Теоретико-методичні основи використання цифрових відкритих систем у підготовці аспірантів і докторантів з наук про освіту : дис… д-ра пед. наук; 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» (011 — Освітні, педагогічні науки). київ, 2021. 636 с
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.29
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.