ДО ПИТАННЯ НАРАТИВУ МЕНТАЛЬНОГО ЗДОРОВ’Я В ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Досліджується важливість впровадження наративів щодо ментального здоров’я в освітній діяльності, особливо в умовах війни. Розглядаються поняття ментального здоров'я, його значення та актуальність для сучасного українського суспільства. Зазначено, що ментальне здоров'я є ключовою складовою стійкості та добробуту людини. Описується Всеукраїнська програма ментального здоров'я «Ти як?», а також державні ініціативи та законодавчі акти, спрямовані на підтримку психологічного здоров'я учасників освітнього процесу. Особлива увага приділяється важливості навчання навичкам життєстійкості та самодопомоги в освітніх програмах. Розглядається досвід ХНПУ імені Г.С. Сковороди у впровадженні курсу, присвяченого ментальному здоров’ю, і наводяться конкретні техніки, що використовуються для підтримки психологічної стійкості. Це дозволяє підготувати майбутніх фахівців до викликів сучасного світу, сприяє зміцненню їхньої особистої психологічної стійкості. Враховуючи сучасні реалії, здобувачі освіти повинні бути озброєні знаннями та вміннями для підтримки власного ментального здоров’я та допомоги іншим, що є ключовим фактором для побудови здорового, продуктивного та стійкого суспільства
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Всеукраїнська програма менталь-ного здоров’я «Ти як?». URL: https://howareu.com/news/pikluvatysia-pro-mentalne-zdorovia-ta-plekaty-stiikist-ukrainski-shkoliari-opanovuvatymut-novi-navychky
Гончаренко С. Підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу під час дії воєнного стану та в умовах надзвичайних ситуацій // Безпека і здоров’я учасників освітнього процесу в умовах сьогодення : зб. наук. ст. VІ Всеукр. наук.-практ. онлайн-конференції. Суми, 16 листопада 2023 р. Суми, 2023. С. 117–123.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання та протидії мобінгу (цькуванню) // Урядовий кур’єр від 16.12.2022. № 266.
Закон України «Про освіту» // Голос України від 27.09.2017. № 178–179.
Інститут соціальної та політичної психології наПн України. URL: https://ispp.org.ua/
Калашнікова Л., Руденко Ю. Розуміння сутності ментального здоров’я в контексті комплексного підходу // Наук. записки. Сер.: Психологія. 2024. Вип 1(3). С. 74–81.
Кодекс законів про працю (зі змінами) // Відомості Верховної Ради УРСР від 17.12.1971. 1971 р., додаток до N 50.
Костєва Т.Б. Вплив ментального здоров’я на життєдіяльність особистості. URL: https://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/ pedagogika/2018/311-299-6.pdf
Слюсаревський М.М. Соціально-психологічний стан українського суспільства в умовах повномасштабного російського вторгнення: нагальні виклики і відповіді // Вісник наПн України. 2022. № 4 (1). С. 1–7.
Ткачишина О.Р. Проблема ментального здоров’я в Україні: психологічний аналіз // Психофізіологія та медична психологія. 2023. Вип. 53. С. 207–211
Чуніхіна С. дослідження соціально-психологічного стану населення України в умовах війни: виклики для фахової спільноти // Вісник наПн України. 2024. № 6 (1). С. 1–4.
Кравченко О. Cоціально-психологічна підтримка ментального здоров’я учасників освітнього процесу в кризових ситуаціях (практичний досвід) // Social Work and Education. 2023. Vol. 10, No 1. Р. 35–46
Черушева Г., Плазова Т., Андрущенко Н. Психологічна підтримка учасників освітнього процесу: аналіз викликів воєнного часу // Психологія праці. 2023. Вип. 47. С. 153–158.
Міхеєва Л. Психічне здоров’я дітей в умовах війни. Особистість та суспільство в цифрову еру: психологічний вимір // Матер. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Одеса, 24 червня 2022 р. Одеса, 2022. С. 152–156.
Федько В. Психологічна підтримка здобувачів освіти та організація навчання під час війни // Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : зб. матер. наук. доп. V Міжнар. наук.-практ. конф., м. київ, 22 квітня 2022 р. київ, 2022. С. 171–176.
Олійник О., Солошенко О., Васильєва М. Інтерактивні методи навчання дисциплін суспільствознавчої галузі знань: теорія і практика // новий колегіум. 2024. №2. С.72–79. URL.: DOi:10.34142/nc.2024.2.72.
Плекання ментального здоров’я у сфері освіти: відбулось засідання МкР. URL:https://mon.gov.ua/news/plekannya-mentalnogo-zdorovya-u-sferi-osviti-vidbulosya-zasidannya-mkr
Пріоритети МОн: психологічна підтримка учасників освітнього процесу на всіх рівнях. URL: https://mon.gov.ua/news/prioriteti-mon-psikhologichna-pidtrimka-uchasnikiv-osvitnogo-protsesu-na-vsikh-rivnyakh
Розпорядження кабінету Міністрів України «Про затвердження Плану заходів на 2024 — 2026 роки з реалізації концепції розвитку охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2030 року» URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/572-2024-%D1%80
Центр громадського здоров’я МОЗ в Україні. URL: https://phc.org.ua/news/scho-vazhlivo-znati-pro-psikhichne-zdorovya#:~:text
Штехно А. Психоемоційна підтримка педагога в умовах війни: виклики сьогодення // Безпека і здоров’я учасників освітнього процесу в умовах сьогодення : зб. наук. ст. VІ Всеукр. наук.-практ. онлайн-конференції. Суми, 16 листопада 2023 р. Суми, 2023. С.231–235.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.37
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.