ВІРТУАЛЬНІ ХОРИ ЯК АКТУАЛЬНА ФОРМА СУЧАСНОГО EVENT-ART ПРОСТОРУ

Алла Вікторівна Соколова

Анотація


Розвиток цифрових технологій та їх активна інтеграція в усі сфери життєдіяльності суспільства, викликали значні зміни у світі мистецтва, відкрили нові можливості його піднесення завдяки використання віртуального простору. У статті розкрито суть віртуальної реальності, особливості віртуальної арт-реальності, означено проблему віртуальної реальності у мистецтві. Досліджено розвиток віртуальних хорів у контексті сучасного мистецького простору. Визначено сутність понять «event-art простір» та «віртуальний хор». Схарактеризовано особливості та вплив віртуальних хорів як унікального засобу музичної комунікації та творчого вираження в епоху цифровізації. Розглянуто еволюцію віртуальних хорів від їх зародження до сучасних втілень. Проаналізовано історію виникнення цього явища на прикладі творчості американського композитора і диригента Е. Вітакера. Виявлено соціокультурні аспекти створення віртуальних хорів, їх роль у сприянні культурному обміну та взаємодії між музикантами різних національностей і культурних традицій. Висвітлено технічні та творчі аспекти віртуальних хорів: використання програмного забезпечення для запису і синхронізації голосів, створення відеоконтенту та інтерактивне спілкування між учасниками та аудиторією. Розкрито досвід діяльності віртуальних хорів та створення мистецьких івентів на прикладі камерного хору імені Віктора Королевського та жіночого хору «Аnima» ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Автор також розглядає перспективи подальшого розвитку віртуальних хорів та їх потенціал для інновацій у сфері event-art

Ключові слова


віртуальні хори; event-art простір; цифрові технології; хорове виконання; культурний обмін; музичне мистецтво; пандемія

Повний текст:

PDF

Посилання


Eric Whitacre — Composer, Conductor, Speaker. Eric Whitacre. URL: https://ericwhitacre.com/ (date of access: 09.07.2024).

Sokolova A., Yalovskyi P., Lotsman R., Yurieva K., Parfentieva I., Sokolova A. Alternative ways of organizing distance practical classes for future music art teachers // Amazonia investiga. 2023. Vol. 12, no. 61. P. 276–286. https://doi.org/10.34069/Ai/2023.61.01.28

Васильєва О.В., Мартиненко І.І., Королевська Т.О. Підготовка та організація кваліфікаційного іспиту з диригування хором в умовах дистанційного навчання // Мистецька освіта: реалії та перспективи розвитку : Матер. Хiii Всеукр. наук.-практ. конф. «Час мист. освіти», м. Харків, 27 жовт. 2023 р. С. 175–181.

Васильєва О.В. Підготовка студентського хору до еvent-art заходів у дистанційному форматі // Методологія сучасних наукових досліджень : матеріали ХХ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 22 лют. 2024 р. Харків, 2024. С.341–344. https://doi.org/10.5281/zenodo.11537444

Васильєва О.В. Хоровий event-art простір крізь призму сьогодення // Professional art education. 2024. Т. 5, № 2. С.26–35. https://doi.org/10.34142/27091805.2024.5.01.03

Злотник О.Й. комунікативний простір музичного мистецтва України кінця ХХ — початку ХХІ ст. [неопубл. дис. ... канд. мистецтвознавства]. нац. академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2019.

Качуринець Л. Віртуальний хор як необхідний педагогічний досвід в умовах дистанційного навчання // Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. 34. Т. 3. С. 211–218. https://doi.org/10.24919/2308-4863/34-3-33

Кириленко Я.О., Кондратенко І.А., Парфентьева І.П. адаптація студентів вокально-хорових спеціальностей до умов дистанційного навчання // Актуальні питання гуманітарних наук. 2022. Т. 1, № 48. С. 93–102.

Кречко Н. Онлайн-виступи хорових колективів: роль та значення в освітньому процесі // Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. 2021. Вип. 33. Т. 2. С. 150–153. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/33-2.29

Небога О.Г. Технологічна диверсифікація музичної освіти: погляди сучасних зарубіжних дослідників // Вісник нац. академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2023. № 1. С. 259–263. https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2023.277678

Немеш О.М. Віртуальна діяльність особистості: структура та динаміка психологічного змісту : моногр. Київ : Слово, 2017. 391 с. https://core.ac.uk/download/pdf/86628561.pdf

Савенко С. конкурсно-фестивальні форми хорової творчості: традиційні моделі та сучасні тенденції [неопубл. дис. … канд. мистецтвознавства]. Одеська нац. музична академія ім. а.В. нежданової, 2021.

Смокович Т.В., Кобук О.А., Мархалевич Т.С. комунікаційні процеси у сучасному академічному та масовому музичному мистецтв // Академічні студії. Сер. «Педагогіка». Луцьк, 2021. 2(4). URL: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.4.2.6

Сухецька О. Віртуальний хор: окремі питання теорії і практики (до постановки проблеми) // Музичне мистецтво і культура. 2021. Вип. 32. книга 1. С. 392–402. https://doi.org/10.31723/2524-0447-2021-32-1-29

Чібалашвілі А., Тимофієнко Б. актуальні концепти віртуального мистецтва // Художня культура.актуальні проблеми. 2022. Т. 18, № 2. С. 50–54. https://doi.org/10.31500/1992-5514.18(2).2022.26978003.09.2024




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.44

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.