ФОРМУВАННЯ НАПРЯМІВ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 20—30-Х РОКІВ ХХ СТОРІЧЧЯ ФОРМУВАННЯ НАПРЯМІВ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 20—30-Х РОКІВ ХХ СТОРІЧЧЯ
Анотація
Виховна робота в 20–30 роках XX ст. відігравала важливу роль на освітянській ниві, особливо — в закладах загальної середньої освіти, де відбувалося активне формування різних напрямів виховної роботи. Цей період мав особливі урізноманітнення і відрізнявся значними змінами, що вплинули на педагогічні трансформації. Одним із важливих та необхідних завдань виховної роботи в цей період було формування людини-патріота, громадянської свідомості та всебічної підготовки учнів. Основні напрями містили такі складові, як фізичне виховання, моральне, етичне, і найосновніше — це трудове виховання. Велика увага приділялася дисциплінованості, проєктній діяльності, єдності та підготовці молоді до майбутньої розумової праці. Авторами висвітлено процес становлення напрямів виховної роботи в закладах середньої освіти 20–30 років XX ст.; детально розкрито складники кожного напряму виховання; проаналізовано моделі виховання та їх вплив на формування моральних і соціальних принципів; охарактеризовано педагогічні концепції, що визначили виховний процес у школах, включаючи акценти на моральне, соціальне та трудове виховання; розглянуто та описано роль виховної діяльності як значної та важливої фігури в організації освітнього середовища, а також взаємодію зі здобувачами вищої освіти; зосереджено увагу на розкритті критичного погляду на ефективність різних видів виховання в освітній царині; проаналізовано історичне підґрунтя як важливий чинник розвитку освіти сьогодення. Зосереджено увагу на аспекті трудового виховання й проєктній діяльності через призму виховного середовища, а також на основних характеристиках, які балансувалися з іншими видами виховання на тлі освітньої науки.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Агофонова Н. Становлення національної системи освіти в Україні: 1917–рр. : автореф. дис. … канд. іст. наук : 07.00.01. Одеса, 1998. 18 с.
Башкір О. І. Місце педагогіки в системі педагогічної освіти України в історичному дискурсі ХІХ — початку ХХ ст. // Освітологічний дискурс. 2017. № 18-19. С. 57–70.
Ворон М. Проєктна діяльність у школі. URL: https://osvita.ua/school/method/1158/ // Osvita.ua. (дата звернення: 08.08.2024).
Ковальчук Г. Досвід трудового виховання школярів у 1920–1930 роки в контексті виховної роботи сучасної школи України // Історія педагогіки. 2006. Т. 9. С. 69–73.
Розвиток освіти й шкільництва в Україні у XX ст. // Studentam.ua. URL: https://studentam.net.ua/content/view/2265/85/ (дата звернення: 13.08.2024).
Garrouste C. 100 Years of Educational Reforms in Europe: a contextual database. Іspra : Publications Office of the European Union, 2010. 349 p.
Goodson I. European Cooperation in Education:historical background and contemporary experiencе // European Journal of Teacher Education. 1982. Т. 1-2, № 5. С. 12–27.
Historie de ledication // Open Edition journal. URL: https://journals.openedition.org/histoire-education/5640?lang=en (date of access: 17.08.2024).
How inclusive is education in Europe? // European Trade Union Committee for Education. URL: https://www.csee-etuce.org/en/news/etuce/5293-how-inclusiveis-education-in-europe (date of access: 18.08.2024).
Montessori Education. URL: https://montessori-nw.org/about-montessorieducation (date of access: 18.08.2024).
Mykhed I. Educational work in general secondary education institutions: Modern aspects. Scientific Bulletin of Mukachevo State University // Pedagogy and Psychology. 2022. Vol. 8, no. 1. P. 45–54
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.128
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.