КОЛІРНА ВИРАЗНІСТЬ ЯК ОСОБЛИВІСТЬ СИСТЕМНОГО ЖИВОПИСНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ПІД ЧАС ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ В ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Тетяна Володимирівна Паньок, Дмитро Вікторович Чаус

Анотація


Розглядається значення колірної виразності як один з ключових елементів у формуванні системного живописного мислення майбутніх художників, яке передбачає здатність цілісно сприймати, аналізувати та інтерпретувати візуальні образи з урахуванням взаємодії кольору, форми, простору тощо. Підкреслюється важливість колірної виразності для розвитку креативного мислення, технічної майстерності та художнього смаку. Окрему увагу приділено тому, як колірна виразність формує системне живописне мислення, сприяє концептуальному підходу до творчої роботи тощо. Стаття акцентує увагу на необхідності інтеграції глибоких знань з колористики у навчальні програми педагогічних університетів, підкреслюючи її значення для формування професійної компетентності майбутніх фахівців образотворчого мистецтва. Визначено, що колірна виразність, як невід'ємна складова живописного мислення, допомагає майбутнім фахівцям оволодіти вмінням використовувати колір для передачі емоцій, настрою та змісту. Це не лише технічні навички, а й глибоке розуміння психології сприйняття кольору, символіки та культурних аспектів, які впливають на глядача. Схарактеризовано, що формування системного живописного мислення з акцентом на колірну виразність є важливим етапом у підготовці майбутніх фахівців образотворчого ми стецтва, що дозволяє їм розширювати межі своєї творчості, використовувати кольорові рішення як інструмент впливу та комунікації, досягати високого рівня професіоналізму тощо.


Ключові слова


колірна виразність; колористичне бачення; колористика; педагогічний університет; май- бутні фахівці образотворчого мистецтва

Повний текст:

PDF

Посилання


Бобир О. І. Формування художньо-естетичного світобачення майбутніх художників у процесі фахової підготовки : дис. ... д-ра філософії / Ун-т ім. Альфреда Нобеля. Дніпро, 2021. 328 с.

Вовнянко Т. А. Суб’єктивна семантика колористичної стратегії в образот-ворчій діяльності : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01. Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. Одеса, 2003. 216 с.

Капран О. Систематизація колористичної підготовки студентів художньо-педагогічних спеціальностей // Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2020. Вип. 1 (21), ч. 2. С. 82–88.

Мужикова І. Формування фахових компетентностей майбутніх учителів образотворчого мистецтва у процесі методичної підготовки // Витоки пед. майстерності. 2019. Вип. 24. С. 146–151.

Паньок Т. В. Розвиток вищої художньо-педагогічної освіти в Україні у ХХ ст. Харків : Оперативна поліграфія. ФОП Здоровий Я. А., 2016. 660 с.

Печенюк Т. Кольорознавство. Київ : Грані-Т, 2009. 192 c.

Прищенко С. В. Кольорознавство : навч. посіб. ; за ред. проф. Є. Антоновича. Київ : ДАКККіМ, 2009. 358 с.

Стефанишин Л. Р. Поліщук Л. К. Практикум «Основи кольорознавства». Івано-Франківськ : Видав.-дизайнер. відділ ЦІТ ПНУ ім. Василя Стефаника, 2006. 79 с.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.62

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.