ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ВОEННОГО СТАНУ
Анотація
Розглядається організація педагогічної практики здобувачів вищої освіти ХНПУ імені Г. С. Сковороди з застосуванням технологій дистанційного навчання вачами та викладачами. Запропоновано конкретні шляхи вирішення проблем організації практичної підготовки здобувачів. Особливий акцент зроблено на необхідності індивідуалізації підходів до навчання,залучення студентів до самостійної роботи та забезпечення безперервного зворотного зв’язку в умовах воєнного стану. Педагогічна практика розглядається як важливий складник освітнього процесу, що забезпечує інтеграцію теоретичних знань з практичною діяльністю. У реальних умовах професійної роботи студенти мають можливість перевіряти та адаптувати свої набуті знання відповідно до вимог педагогічної діяльності. Увагу акцентовано на викликах, що виникають під час організації педагогічної практики в умовах воєнного стану. Серед ключових аспектів статті виокремлюється необхідність налагодження ефективних партнерських взаємин зі стейкхолдерами та закладами освіти. Це дозволяє забезпечити участь роботодавців у розробці навчальних програм, що відповідають реальним потребам ринку праці, а також адаптацію процесу підготовки до сучасних викликів. Відзначено важливість гнучкого підходу в організації практики, особливо щодо вибору місця її проходження залежно від місця перебування здобувачів освіти, що набуває особливої актуальності в умовах воєнного стану. Аналізується досвід Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, який активно впроваджує інноваційні підходи до підготов- ки майбутніх учителів, зокрема через використанн сучасних цифрових технологій та інтерактивни платформ для організації комунікації між здобувачами та викладачами. Запропоновано конкретні шляхи вирішення проблем організації практичної підготовки здобувачів. Особливий акцент зроблено на необхідності індивідуалізації підходів до навчання, залучення студентів до самостійної роботи та забезпечення безперервного зворотного зв’язку.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Вечірко М.С. Педагогічна практика як одна із умов формування професійного самовизначення майбутнього вчителя філології. // Наук. вісник Південно-укр. нац. пед. ун-ту імені К .Д. Ушинського. 2012. № 3,4. С. 270–277.
Місостов Т.Ю. Безперервна пропедевтична педагогічна практика як початковий етап практичної підготовки майбутнього вчителя історії (з досвіду іст. ф-ту ХНПУ ім. Г.С. Сковороди // Акту- альні проблеми методики навчання істо- рії, правознавства та суспільствознавчих дисциплін : мат. ХII Міжнар. наук.-практ. конф. Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2020. С. 63–65.
Остапенко Л.П., Кабанська Г.А. Можливості ефективної педагогічної практики в умовах дистанційної фор- ми навчання // Освіта збереже Украї- ну! : мат. ІІ Всеукр. Прокопенківських читань, 14 черв. 2023 р. Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2023. С. 182–185.
Професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти». [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://docs.google.com/viewer?docex=1&url=https://register.nqa.gov.ua/uploads/0/646-ilovepdf_merged.pdf (дата звернення 10.09.2024)
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.4.45
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.