РЕАЛІЗАЦІЯ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ДОСЛІДЖЕННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ФАКУЛЬТЕТУ ІСТОРІЇ І ПРАВА

Людмила Зеленська, Світлана Мірошніченко

Анотація


Відповідно до сучасних вимог у галузі освіти синергію навчання, досліджень та інновацій визначено в якості каталізатора освітньої діяльності закладу вищої освіти, а розвиток дослідницьких здібностей здобувачів як необхідну умову їх навчання. Проаналізовано механізм упровадження технології навчання через дослідження на факультеті історії і права Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, розкрито алгоритм реалізації даної технології на практиці: в освітньому процесі, практичній підготовці, навчально-дослідній та науково-дослідній діяльності. Окреслено вектори впровадження технології навчання через дослідження на освітніх програмах за всіма рівнями вищої освіти, схарактеризовано загальні та спеціальні компетентності, програмні результати навчання, формування яких забезпечує дана технологія. Визначено перспективи впровадження технології навчання через дослідження на факультеті історії і права ХНПУ імені Г. С. Сковороди, зокрема через активізацію грантової та проєктної діяльності. Зроблено висновок про створення на факультеті історії і права сприятливого освітнього середовища, яке дозволяє забезпечити дослідницький складник у професійній підготовці здобувачів вищої освіти за спеціальностями 014.03, 014.07, 032, 033, 081 завдяки імплементації потужних ресурсів технології навчання через дослідження.


Ключові слова


навчання; дослідження; факуль- тет історії і права; освітнє середовище; освітня про- грама; методи; засоби; технології; напрями

Повний текст:

PDF

Посилання


Desiatov T. Strategies and innovative technologies of organizing educational process in higher schools in conditions of unexpected challenges // Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences. 2020. No 2. P. 5–10.

Вишківська В. Технологізація навчання у вищій школі як умова вдосконалення підготовки майбутнього вчителя // Наука і освіта. 2009. Вип. 7. С. 39–41.

Пасічник О. Сучасні технології навчання як засіб самореалізації студентів в освітньому середовищі ЗВО // Наук. часопис НПУ ім. М. П. Д рагоманова. Сер.

Пед. науки: реалії та перспективи. 2019. № 69. С. 162–166.

Павленко В. Методи проблемногонавчання // Нові технології навчання : наук.-пед. зб. ; Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти Мін-ва освіти і науки. Київ, 2014. Вип.81. С. 75–79.

Терещук В., Ільченко А., Семенишина І. Інноваційні технології навчання у закладах вищої освіти // Академічні візії. Львів, 2023. Вип. 16.

Карпенко Ю. Інноваційні методи організації науково-дослідної діяльності студентів у закладах вищої медичної освіти // Наук. часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Сер. 5. Пед. науки: реалії та перспективи. 2019. № 72. Вип.1. С. 211–215.

http://hnpu.edu.ua/uk/division/kafedra-vsesvitnoyi-istoriyi

http://hnpu.edu.ua/division/kafedra-istoriyi-ukrayini

http://hnpu.edu.ua/uk/division/kafedra-teoriyi-i-metodyky-vykladannyasuspilno-pravovyh-dyscyplin

http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osvіtnі_programi/Osvitni_programu_bakalavr/2024/Іstoriia_v_zakladakh_osvity.pdf

http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osvіtnі_programi/Osvitni_programu_bakalavr/2024/istoriia_hromadianska_osvita_ta_pravoznavstvo_v_zakladakh_osvity.pdf

https://sites.google.com/hnpu.edu.ua/kafedra-econom-geografiyi/головна

http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osvіtnі_programi/Osvitni_programu_bakalavr/2024/Heohrafiia_v_zakladakh_osvity.pdf

http://www.hnpu-laws.in.ua/кафедра-цивільно-правових-дисциплін/

http://www.hnpu-laws.in.ua/кафедра-державно-правових-дисциплін/

http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osvіtnі_programi/Osvitni_programu_magistr/2024/Istoriia_v_zakladakh_osvity.pdf

http://hnpu.edu.ua/uk/division/novyny-fakultetu-istoriyi-i-prava




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.4.72

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.