ІНТЕЛІГЕНТНІСТЬ ВИПУСКНИКА В СИСТЕМІ ЗАВДАНЬ ВИЩОЇ ШКОЛИ

А. Кіпенський, О. Пономарьов

Анотація


Розглянуто феномен інтелігентності як специфічної педагогічної категорії. Результати його аналізу свідчать про те, що в системі завдань вищої школи істотне місце посідає формування інтелігентності майбутніх фахівців. Як важлива особистісна характеристика людини, інтелігентність позначається на всьому просторі її життєвих цілей і цінностей, прагнень та інтересів, потреб та ідеалів. Водночас інтелігентність постає важливим показником якості соціуму, насамперед показником розвиненості соціо-культурного простору й характеру міжособистісних взаємовідносин. Ось чому діяльність вищої школи та її науково-педагогічного складу повинна бути спрямована не тільки на забезпечення високої про фесійної компетентності майбутніх фахівців, але й на належний рівень їхньої загальної і професійної культури, на розвиток їхньої креативності та відповідальності. Адже саме ці риси та якості людини визначають рівень її інтелігентності. Обґрунтовано необхідність системного підходу до організації педагогічної діяльності як важливої передумови розвитку інтелігентності студентства.


Ключові слова


інтелігентність; завдання вищої школи; соціокультурний простір; життєві цілі й цін- ності; рівень якості соціуму; загальна і професійна культура; креативність; відповідальність

Повний текст:

PDF

Посилання


Бабаєв В. М., Корженко В. В. Гуманітарна складова освіти випускника вищої школи в сучасному «Суспільстві інтелекту» // Лідер. Еліта. Суспільство. 2021. № 1. С. 5–19.

Кіпенський А.В., Пономарьов О.С. Розвиток інтелігентності майбутніх фахівців як завдання педагогіки ХХІ століття // Педагогіка ХХІ століття: сучасний стан та тенденції розвитку : кол. моногр. : у 2 ч. Ч. 1. Львів ; Торунь : Ліга-Прес, 2021. С. 195–224.

Кіпенський А.В., Пономарьов О.С. Прищеплення якостей інтелігентності лідерам і гуманітарно-технічній еліті // Цільова підготовка лідерів і гуманітарно- технічної еліти. З досвіду роботи факультету соціально-гуманітарних технологій НТУ «ХПІ» : моногр. Харків : Мадрид, 2021. С. 149–159.

Кремень В.Г. Освітня діяльність і інтелект: проблеми формування національної інтелігенції // Теорія і практика управління соціальними системами. 2008. № 2. С. 3–11.

Сокол Є.І., Пономарьов О.С. Цільова підготовка еліти і лідерів в умовах тех- нічного університету // Теорія і практика управління соціальними системами. 2021. № 4. С. 3–14.

Філософський словник соціальних термінів. Харків : Корвін, 2002. 672 с.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.23

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.