ЦІЛЬОВІ ПРІОРИТЕТИ І ДЕСКРИПТОРИ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИХОВНОЇ РОБОТИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Н. Борисенко

Анотація


Мета статті — розкрити цільові пріоритети та дескриптори ефективності виховної роботи на прикладі підсумків діяльності структурних підрозділів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У розумінні дескрипторів як елементу інформування про основний смисловий зміст звітів про виховну роботу в Університеті виокремлено цільові аспекти: залученість у забезпеченні якості неперервної професійної підготовки здобувачів усіх рівнів вищої освіти в Університеті; формування соцієнтальності студентів, викладачів на засадах визначеної місії Університету; стимулювання до відповідальності і автономії у командоутворенні учасників освітнього процесу, груп забезпечення освітніх програм, що реалізуються в університеті; підтримка розвитку резильєнтності, полікультурної комунікації студентів, аспірантів, працівників, інших членів великої академічної спільноти, дружньої ідеям і практикам Університету. У форматі інфографіки показано змістові акценти виховної роботи. Описано форми і методи виховної роботи структурних підрозділів Університету. Автором зазначено про те, що завдяки злагодженій співпраці всіх зазначених підрозділів з керівництвом університету, адміністрацією та кураторами академічних груп факультетів виховна робота в університеті здійснюється на високому професійному рівні та сприяє формуванню в студентської молоді готовності до навчання впродовж усього життя, активної громадянської позиції, соці- альної відповідальності, мобільності, європейської і національної ідентичності та інноваційної культури. Перспективними напрямами є формування сталої практики отримання зворотного зв’язку від студентів, аспірантів, викладачів, працедавців, абітурієнтів про практики змістового та методичного забезпечення виховної роботи в Університеті, що сприятиме популяризації цінностей місії Університету, зміцнить авторитет Університету серед інших закладів вищої освіти.


Ключові слова


виховання; особистість; студен- тоорієнтований підхід; місія університету; якість педагогічної освіти; волонтерство; куратор; акаде- мічна група

Повний текст:

PDF

Посилання


Бойчук Ю. Д., Боярська-Хоменко А. В. Громадянська освіта як ресурс для соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб в умовах воєнного стану // Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : зб. матеріалів ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 13–14 черв. 2024 р. Харків, 2024. С. 169–173.

Борисенко Н. Виховні стратегії: досвід Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди // Інноваційна педагогіка. 2023. № 56. Т.1. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/56.1.31

Борисенко Н. О. Студентський парламент: досвід Харківського національного педагогічного університету ім. Г. С. Сковороди // Вісник Луган. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. Пед. науки. 2023. №4 (358). С. 16–21. https://doi.org/10.12958/2227-2844-2023-4(358)-16-21

Ворожбіт-Горбатюк В.В., Борисенко Н.О., Разуменко Т.О. Новації у змісті підготовки здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти (з досвіду Харк. нац. пед. ун-ту ім. Г. С. Сковороди) // The IV th International scientific and practical conference «Integration of scientific bases into practice» (October 12-16, 2020). Stockholm, Sweden 2020. Р. 271–274.

Концепція виховної роботи на 2021 — 2025 рр. 2021. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Normat_dokum/Pol/Koncepcia_vyhovnoi_robotu.pdf

Пономарьова Н., Гуліч О. Виховна робота в закладах вищої освіти в умовах дистанційного навчання // Новий Колегіум. 2023. № 3. С. 32–38.

Про вищу освіту. Закон України. Документ 1556-VII, чинний, поточна редакція від 17.11.2024, підстава — 4034-IX. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України № 776 від 16 липня 2018 р. URL : https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyirozvitku-pedagogichnoyi-osviti

Собченко Т., Кін О., Ворожбіт-Горбатюк В. Створення безпечного освітнього середовища у закладах освіти в умовах воeнного стану // Новий Колегіум. 2023. № 3. С. 39–42.

Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. URL : https://sites.google.com/hnpu.edu.ua/scienceschools




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.29

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.