ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТРАЄКТОРІЯ В УНІВЕРСИТЕТІ: ВИКЛИКИ І РІШЕННЯ

О. Холодняк

Анотація


Розкрито сутність, цілі і цінності індивідуальної освітньої траєкторії здобувача вищої освіти. Відповідно до аксіологічного підходу проаналізовано можливості реалізації індивідуальної освітньої траєкторії студентів в українських університетах. Розкрито окремі виклики та способи їх рішення в реалізації індивідуальної освітньої траєкторії на бакалаврському і магістерському рівнях вищої освіти. Наголошено на тому, що успіх індивідуальної освітньої траєкторії залежить від низки чинників. Серед таких чинників виокремлено наступні: переосмислення ідеї предметної інтеграції англійської мови з іншими освітніми компонентами конкретного рівня освіти, чіткі планові патерни взаємодії студента з викладачем та іншими студентами в академічній групі у позааудиторний час, узгоджені канали і способи комунікації, кореляція цілей вивчення навчальної дисциплін із визначеними результатами навчання під час вибору способів самостійної навчальної роботи, вибору цифрових сервісів, оптимізація форми звітності і обсягів самостійної навчальної роботи з кожного модуля навчальної дисципліни у випадках навчання за індивідуальним навчальним планом, пропусків аудиторних занять з об’єктивних причин, за потреби — створення інклюзивного освітнього середовища під час реабілітації чи відновлення студента. Наведено пропозиції щодо організації роботи в групі (малій чи змінного складу) з використанням сервісів Canva, Padlet, які містять значний потенціал для організації проєктної роботи. Рекомендовано переліки систем штучного інтелекту в якості помічників для самостійної роботи з опанування іноземної мови за професійним спрямуванням. Наприклад, «Babbel» для аналізу прогресу та надання відгуків і вправ, адаптованих до конкретних потреб, має програмурозпізнавання голосу, тож є можливість удосконалити свою вимову, «Duolingo. Pimsleur» платформа використовує технологію розпізнавання голосу за допомогою штучного інтелекту для спілкування англійською, кожне заняття триває 30 хв; Gemini, бот для вивчення англійської від Google можна використовувати, щоб генерувати справжні заняття з англійської мови, гейміфікований онлайн-тренажер для розвитку словникового запасу Quizlet.


Ключові слова


викладацька майстерність; сту- дент; якість освіти; вища освіта; індивідуальна освітня траєкторія; успіх; самостійна робота; навчальна дис- ципліна; комунікація; навчання; взаємодія; результат навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Ворожбіт-Горбатюк В. В. Ефективне навчання — педагогічні інновації і традиції // Теорія та методика навчання та виховання. 2021. № 51. С. 57–66.

Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [наук. ред. укр. видання д-р пед. наук, проф. С. Ю. Н іколаєва]. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.

Закон України Про вищу освіту // Відомості Верховної Ради. 2014. № 37–38, ст.2004. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text

Професійний стандарт на групу професій «Викладач закладу вищої освіти» (2024). URL : https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-profesiinoho-standartuvykladach-zakladu-vyshchoi-osvity1466

ТОП 5 застосунків ШІ для вивченя англійської мови. 2024. https://solid.com.ua/top-5-zastosunkiv-shi-dliavyvchennia-anhliyskoi-movy/?srsltid=AfmBOop7SgjH7Hicce4HtPtxPR7Walp5Ih_K3WPDuA-cERXZDpYgc_Z-

Навчальна програма освітньої компоненти «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)», освітня програма підготовки фахівців другого «магістерського» рівня вищої освіти, галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, спеціальності 017 Фізична культура і спорт // Локальна документація кафедри кафедри англійської філології ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2024.

Навчання через дослідження: дизайн розроблення і презентування результатів науково-дослідницької роботи / В. Ворожбіт-Горбатюк, Т. Довженко, О. Іонова, І. Єсьман, Л. Ткаченко // Метод. рек. для самост. роботи здобувачів другого (магістер.) і третього (освіт.-наук.) рівнів вищої освіти, галузь знань 01 Освіта / Педагогіка / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2022. 27 с. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/8067

YuoTube канал UA_active з відео всеукраїнських семінарів та вебінарів марафону освітніх практик для вчителів і фахівців фізичної культури. https://www.youtube.com/channel/UC_0dwzYz4CZdsP_UCkzd2nA

Петренко Т. Компетентності кроскультурної комунікації учасників освітнього процесу в університеті: механізми таінструменти комунікативного менеджменту // Новий Колегіум. 2024. № 1. С. 61–66.

Холодняк О. В. Особистісний підхід до формування іншомовної компетентності здобувачів вищої освіти // Академічні студії. Сер. Гуманітарні науки. 2023. Вип 4. С. 19–24. https://doi.org/10.52726/as.humanities/2023.4.3

Опанасенко В.М. Блог вчителя англійської мови. URL: https://sajtvchitelya-anglijskoji-movi.webnode.com.ua/english-4u/

Njury trends in professional tennis across different surfaces // Joani Essenmacher and Brianna Rosa // Targeted Topic — Sports Medicine in Tennis. USA, 2024. Vol. 13. https://journal.aspetar.com/en/archive/volume-13-targeted-topicsports-medicine-in-tennis/injury-trendsin-professional-tennis-across-differentsurfaces.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.88

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.