ВПЛИВ ГУМАНІЗАЦІЇ ТА ГУМАНІТАРИЗАЦІЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ XXI СТОЛІТТЯ
Анотація
Розглядаються актуальні проблеми гуманізації та гуманітаризації сучасної вищої освіти. Показано, що прискорений розвиток наукомістких технологій, автоматизація виробництва, масштабна інформатизація суспільства призводять до зростання потреби у висококваліфікованих спеціалістах, здатних оцінити не тільки ефективність прийнятих ними рішень професійних завдань, а й характер їх соціально-економічних та екологічних наслідків. Метою вищої професійної освіти є підготовка не тільки компетентного спеціаліста, а й гармонійно розвиненої особистості. На думку авторів, гуманітарні і соціальні науки відіграють велику роль у підготовці сучасного, інноваційно мислячого вченого, дослідника, інженера, технолога та інш. які будуть здатні у своїй діяльності оціню- вати гуманітарні наслідки прийнятих ними рішень. Вивчення гуманітарних наук у вищій школі забезпечує студентам знання про суспільство, вміння та навички соціальної взаємодії. Ці знання та навички дають можливість сучасній людині функціонувати в умовах високотехнологічного інформаційного суспільства. Розглянуто питання формування у сучасних студентів критичного мислення, яке спонукає людину сумніватися, шукати альтернативи, оцінювати інформацію та мати своє ставлення до неї. Надбання студентами навичок критичного мислення дозволяє зрозуміти не тільки як знання виробляються, а й як передаються, використовуються і які етичні та соціальні наслідки можуть спричинити. Людині інформаційного суспільства необхідні не тільки професійні компетенції, але й широкий спектр знань, необхідних громадянинові для розуміння економічних, соціальних та політичних процесів, що відбуваються в суспільстві.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Rethinking Education. Towards a global common good? UNESCO Publishing, 2015. 85 p. Available at: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000232555
Pinker S. Enlightenment Now: The Case for Reason, Science, Humanism, and Progress. Penguin Books Limited/Viking,2018. 576 p.
Державна національна програма "Освіта" ("Україна XXI століття") Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/896-93-%D0%BF#Text
Процеси гуманізації та гуманітаризації освіти : моногр. / А. В. Сакун, О. П. К ивлюк, М. О. Н естерова та ін. Київ : КНУТД, 2020. 176 с.
Богачев Р. М., Зуєв. В. М. Гуманізація і гуманітаризація як домінанти розвитку вищої освіти // Актуальні проблеми філософії та соціології. Вип. 46. Видав. Дім «Гельветика», 2024. С. 3–8.
Kim H. J., Kong Y., Hernandez C., Soban M. Student Emotions and Engagement: Enacting Humanizing Pedagogy in Higher Education // IAFOR Journal of Education: Studies in Education. Vol. 11. Iss. 3, 2023. P. 185–206.
School of Humanities, Arts, and Social Sciences. Undergraduate Study. Available at: https://shass.mit.edu/forstudents/undergraduate-study/
School of Humanities, Arts, and Social Sciences. Graduate Study at SHASS. Available at: https://shass.mit.edu/forstudents/graduate-study/
Закон України “Про освіту”. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Maslow A. The farther reaches of human nature. Penguin Publishing Group, 1993. 432 p.
A new skills Agenda for Europe: Working together to strengthen human capital, employability and competitiveness // Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. European Commission, Brussels, 10.06.2016. 18 p.
Reference Framework of Competences for Democratic Culture (RFCDC).Competences for democratic culture in higher education. Guidance document for higher education. Printed at the Council of Europe, July 2020. 50 p.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.92
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.