ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НА УРОКАХ ФІЗИКИ. МЕТОД ПРОЄКТІВ

Р. Демедюк, І. Пучков, М. Миронюк

Анотація


Мета статті — обґрунтування важливості формування дослідницьких умінь у школярів та демонстрація ефективності використання методу проєктів в навчальному процесі на уроках фізики. Розкривається, як дослідницька діяльність сприяє розвитку творчого мислення, самостійності, вмінням працювати з інформацією та інтегрувати знання. Обґрунтовується, що саме фізика як навчальний предмет володіє об'єктивними можливостями для розвитку загальних дослідницьких умінь і для становлення та розвитку особистості учня при його включенні до різних видів пізнавальної діяльності при навчанні. Розглянуто аспекти формування дослідницької компетенції. Ефективність дослідницької діяльності залежить від грамотності та правильності її побудови у поєднанні з умовами та вимогами проведення. Представлено використання методу проєктів як один із ефективних способів підготовки до дослідницької діяльності. Цей метод орієнтований на розвиток особистісних якостей учнів: самостійності, вміння працювати з інформацією, формулювати висновки, приймати рішення, взаємодіяти в колективі. Метод проєктів сприяє інтеграції знань і набуттю нового досвіду через вирішення реальних завдань. Розглянуто актуальні проблеми організації та проведення проєктно-дослідницької діяльності учнів у сучасній школі. Виділено характеристики, представлено основні вимоги для методу проєктів. Показано, що метод проєктів є важливим елементом сучасної педагогіки, який допомагає учням адаптуватися до змін у суспільстві та забезпечує підготовку до безперервного навчання протягом життя.


Ключові слова


проєктна діяльність; дослідницька діяльність; методика фізики; навчальний процес

Повний текст:

PDF

Посилання


Пономаренко О., Демедюк Р. Дидактичне значення домашнього експерименту в сучасній фізичній освіті старшокласників // Освіта збереже Україну : матеріали ІІІ Всеукраїнських Прокопенківських читань, Харків, 10 черв. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2024.

Марченко О. Становлення інноваційної особистості педагога дослідника в умовах шкільного наукового товариства // Наук. вісник Чернівецького ун-ту: зб. наук. праць. Чернівці : Рута, 2006. (Сер.: Педагогіка та психологія). Вип. 295. С. 102–107.

Сєрова С. О. Шлях у світ наукових технологій / С. О. Сєрова, Н. В. Фоміна // Управління школою. 2006. № 3. С. 27–29.

Білик Н. Організація учнів профільних класів на наукову діяльність / Н. Білик, Л. Михайлик // Директор школи. 2006. № 23–24. С. 29–35.

Галатюк Т. Ю., Галатюк Ю. М. Емпіричні методи наукового пізнання у формуванні методологічної культури учнів при навчанні фізики // Фізико-математична освіта. 2018. Вип. 2(16). С. 30–34.

Горобець О.А., Савченко В.Ф. Застосування на уроках фізики методу проєктів для формування в учнів професійно орієнтованих компетентностей // Методика навчання фізики в середній школі. 2009. Вісник № 65. С. 40–44.

Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Н. П. Н аволокова. Харків : Основа, 2009. 176 с.

Ящук С. М. Розвиток творчого потенціалу учнів у процесі проєктно-технологічної діяльності // Рідна шк. 2004. №4. С. 9–11.

Бодько Л. Метод проєктів як засіб реалізації особистісно-орієнтованого навчання // Початкова шк. 2013. С. 1–4.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.108

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.