РОЗВИТОК ЗМІСТУ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ТУРЕЧЧИНІ

Надія Постригач

Анотація


Потреба посилення уваги до співвідношення теорії і практики у професійній підготовці майбутнього  вчителя спричинена значними розбіжностями у  навчальних планах, програмах та засобах технологічного забезпечення достатнього рівня практичної готовності випускників. За таких умов ґрунтовного аналізу потребує проблема організації практичної підготовки у закладах вищої педагогічної освіти з урахуванням сучасних тенденцій педагогічної освіти.Відтак поглибленого аналізу потребує проблема окреслення розвитку змісту практичної підготовки вчителів у Туреччині, що уможливить проєктування подальших векторів удосконалення змісту практичного компоненту педагогічної освіти в Україні на основі зарубіжного досвіду і, зокрема, Туреччини. Здійснений якісний контент-аналіз літературних джерел дав змогу з’ясувати особливості змісту практичної підготовки майбутніх учителів у Туреччині: 1. Тривалість практичної підготовки майбутніх турецьких учителів набагато коротша, ніж передбачена освіта такого типу в німеччині та Франції. 2. Практична підготовка кандидатів здійснюється один день на тиждень протягом одного семестру на 4-му курсі університету. 3. Майбутні вчителі повинні особисто проводити уроки протягом принаймні 24 навчальних годин упродовж вказаного періоду. 4. У Туреччині програми практичної підготовки визначаються централізовано Радою вищої освіти. 5. Практичний педагогічний блок (10 % навчального часу) спрямований на оволодіння практичними навичками викладання під час педагогічної практики, вивчення існуючого педагогічного досвіду, розв’язання професійних проблемних завдань. 6. Оскільки тривалість практичної підготовки кандидатів у Туреччині набагато коротша, ніж передбачена освіта такого типу в німеччині та Франції, учені пропонують розпочати практикум студентами з першого року навчання на педагогічних факультетах, що може бути адаптовано і в умовах України


Ключові слова


зміст практичної підготовки; практикум; програма підготовки; розвиток; учитель- кандидат; Туреччина

Повний текст:

PDF

Посилання


Вовк М., Соломаха С., Грищенко Ю. Зміст та організаційні засади практичної підготовки майбутніх педагогів у закладах вищої педагогічної освіти України: результати моніторингового дослідження // Вісник кафедри ЮнеСкО «неперервна професійна освіта ХХІ століття». 2023. Вип. 7. C. 22–38. DOi:https://doi.org/10.35387/ucj.1(7).2023.22-38.

Кючюк Дж. Підготовка учителя в Республіці Туреччина: історико-педагогічний аспект // Вісник Житомир. держ. ун-ту. Пед. науки. 2014. 6 (78). C. 208–213. [електронний ресурс]. Режим доступу: https://visnyk.zu.edu.ua/Articles/78/39.pdf.

Лук’янова Л. Б., Вовк М. П., Соломаха С. О., Грищенко Ю. В. Практична підготовка майбутніх педагогів у закладах вищої педагогічної освіти: українські реалії і перспективи: науково-аналітична доповідь ; за наук. ред. н. Г. ничкало / нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих ім. Івана Зязюна наПн України. Київ ; Чернівці : Букрек, 2023. 80 с.

Маракли Е. Ш. Підготовка майбутніх учителів-філологів до професійної діяльності у вищих навчальних закладах Республіки Туреччина : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04. Харків, 2021. 235 с. [електронний ресурс]. Режим доступу:http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Rada/D_64_053_04/dis%20Marakly.pdf.

Мирончук Н. М. наступність змісту практичної підготовки майбутніх учителів у ВнЗ // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. київ, 2014. Вип. 81. С. 106–110. [електронний ресурс]. Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/12398/1/7.pdf.

Ничкало Н., Лук’янова Л., Хомич Л. Професійна підготовка вчителя: українські реалії, зарубіжний досвід : наук.-аналіт. доп. / нац. акад. пед. наук України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих ім. Івана Зязюна наПн України ; за ред. В. кременя. київ : Вид-во ТОВ «Юрка Любченка», 2021. 54 с. [електронний ресурс]. Режим доступу: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/726268/1/analit_dopovid_2021.pdf

Спіцин Є. С., Черниш В. В. Особливості практичної педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземних мов у країнах Західної Європи // Іноземні мови. 2021. № 3. С. 51–59 [електронний ресурс]. Режим доступу: http://fl.knlu.edu.ua/article/view/241162.

Усманова С. М. Тенденції розвитку системи вищої педагогічної освіти в Республіці Туреччина : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01. Ялта, 2011. 22 с.

Kabaran G. G., & Gцrgen İ. Comparative analysis of teacher education systems in South Korea, Hong Kong, Singapore and Turkey // Bartin University Faculty of Education Journal. 2016. No5 (2). Р. 478–495. Doi:10.14686/buefad.v5i2.5000171265.

Kilimci S. Teacher Training in Some EU Countries and Turkey: How similar are they? // Procedia Social and Behavioral Sciences. 2009. No1. Р. 1975–1980. [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/229301194_Teacher_Training_in_Some_EU_Countries_and_

Turkey_How_similar_are_they

Kьlekзi E., & Bulut L. Comparison of teacher training system in the United States and Turkey // in international Conference “On New Trends in Education and Their implications”. Ankara : Pegem Akademi Yayıncılık, 2010. Р. 210–215

Tok T. N. Teacher Candidates’ Attitudes Towards the Teaching Profession in Turkey // Alberta Journal of Educational Research. 2012. 58 (3). Р. 381–403. [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/287265656_Teacher_can-didates’_attitudes_towards_the_teaching_profession_in_Turkey_Turkiye’deki_ogretmen_adaylarinin_ogretmenlik_meslegine_yonelik_tutumlari

Ьlkь Kan A. Pedagogical Formation Training Course Students’ Perceptions Of Teaching Practice Course // The 2016 WEi international Academic Conference Proceedings. Prague, Czech Republic, The West East institute, 2016. Р. 1–6. [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.westeastinstitute.com/wp-content/uploads/2016/07/Ay%C5%9Fe-%C3%9Clk%C3%BC-Kan.pdf

Uygun S., Ergen G., Цztьrk İ. H. A Comparison between Practical Training Programs in Teacher Education in Turkey, Germany and France // Elementary Education Online. 2011. Vol. 10 (2). Р. 389–405. Режим доступу: https://ilkogretim-online.org/index.php/pub/article/view/1095.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.28

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.