ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ ПЛАТФОРМИ WOKWI ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСНОВ МІКРОПРОЦЕСОРНОЇ ТЕХНІКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Анотація
Розглядаються можливості використання віртуальної платформи Wokwi для навчання основ мікропроцесорної техніки майбутніх учителів інформатики в умовах дистанційного навчання. Зараз мікропроцесори стали основою сучасної технологічної інфраструктури. У зв’язку з цим вважаємо надзвичайно важливим ознайомлення майбутніх учителів інформатики з принципами їхньої роботи, будовою та сферою застосування. Вивчення мікропроцесорних технологій формує у майбутнього вчителя цілісне уявлення про фундаментальні основи обчислювальної техніки, розвиває технічне мислення, дозволяє краще розуміти сучасні цифрові пристрої, з якими стикаються щодня. Проведено порівняння програм здобувачів спеціальності 014. Середня освіта «Інформатика» трьох ВНЗ України, а також, систематизація досвіду та встановлення особливостей виконання лаборатор- них робіт з курсу основи мікропроцесорної техніки у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанцій- ного навчання (на прикладі фізико-математичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди). У навчанні мікропроцесорної техніки важливо надати студентам можливість самостійно моделювати електронні схеми, програмувати мікроконтролери та миттєво бачити результати власних дій у віртуальному середовищі. Для здійснення лабораторних занять в умовах дистанційного навчання пропонуємо використовувати платформи Wokwi, Maker Pro, трансляцію реалізації проєктів можливо демонструвати у форматі синхронної та асинхронної трансляції. Перевагою платформи Wokwi є можливість контролювати хід експерименту не тільки виклада- чем, але і студентами. При цьому можна призупинити роботу для обговорення процесу, включаючи елементи навчального прогнозування та проблемного навчання, що буде сприяти розумінню роботи зв'язків між параметрами досліджуваного явища. Використання онлайн симулятора Wokwi надає зручні можливості для організації формування практичних умінь у майбутніх учителів інформатики щодо моделювання електронних схем на базі мікроконтролерів. Основними напрямами подальших досліджень буде вивчення ефективності наведених методів проведення лабораторних робіт в умовах дистанційного навчання для підготовки майбутніх учителів інформатики, а також створення методичних рекомендацій враховуючи досвід закладів вищої педагогічної освіти
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Віртуальна платформа Wokwi —URL: https://wokwi.com/
Емулятор Maker Pro URL: https://maker.pro/
Платформа дистанційної освіти Moodle ХНПУ ім. Г. С. Сковороди URL: https://lms.hnpu.edu.ua/Рис. 4. Побудова графіку освітленості та код проєкту
Навчальна програма курсу «Архітектура комп’ютера та конфігураціякомп’ютерних систем» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) Житомир. держ. ун-ту ім. Івана Франка. 2019. URL: https://eportfolio.zu.edu.ua/media/TeachingProgram/199/smoozm.pdf
Силабус навчальної дисципліни «Архітектура обчислювальних систем та комп’ютерна схемотехніка» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) Львів. нац. ун-ту ім. Івана Франка, 2023. URL: h t t p s : / / a m i . l n u . e d u .ua/wp-content/uploads/2023/10/SylabusArkhitektura-obchysliuvalnykhsystem-01423.pdf
Освітньо-професійна програма «Інформатика в закладах освіти» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта /Педагогіка спеціальності 014. Середня освіта (Інформатика) Харків. нац. пед. ун-ту ім. Г. С. Сковороди. 2024. URL: http://smc.hnpu.edu.ua/files/Osv%D1%96tn%D1%96_ programi/Osvitni_programu_bakalavr/2024/Informatuka_v_zakladah_osvitu_.pdf
Силабус навчальної дисципліни «Основи мікропроцесорної техніки» для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) Харків. нац. пед. ун-ту ім. Г. С. Сковороди, 2023. URL: https://docs.google.com/document/d/1O6Sqm AvzeLIZyqCd-Lo3oOgEA1YjUb-nyEXGEPwgNnTs/edit?tab=t.0
Сальник І.В. Підходи до організації лабораторного практикум у підготовці вчителя фізики під час дистанційного навчання // Наук. вісник Льотної академії. Сер. Пед. науки. 2022. Вип. 12. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/1682859 DOI 10.33251/2522-1477-2022-12-108-116
Гайдусь А.Ю. Основи мікропроцесорної техніки. Ч. 2 : навч. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика). Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2025. 77 c.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.3.47
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.