ОСОБЛИВОСТІ КОНТИНГЕНТУ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Л. М. Макар

Анотація


У статті розглядається контингент учнів ПТНЗ, що мають проблеми у поведінці. Стверджується, що для учнів з «проблемною» поведінкою має проводитися спеціальна робота колективом педагогів, однак на це не відведено спеціальних годин, а проведення традиційних «класних годин» є вкрай недостатнім. Розглянуто суть поняття «девіантна поведінка», причин та чинників обумовленості відхилення поведінки, типологічних особливостей учнів девіантної поведінки професійно-технічних навчальних закладів. Пропонує концентрувати увагу на чотирьох поняттях: делінквентність, девіантність, тяжковиховуваність і педагогічна занедбаність, оскільки вони найбільш поширені в психолого-педагогічній літературі і, окрім того, є ключовими для дослідження.

Ключові слова: учні, професійно-технічний навчальний заклад, поведінка, делінквентність, педагогічна занедбаність, девіантна поведінка, чинники.

 

В статье рассматривается контингент учащихся ПТУ, имеющих проблемы в поведении. Утверждается, что для учеников с «проблемной» поведением должна проводиться специальная работа коллективом педагогов, однако на это не отведено специальных часов, а проведение традиционных «классных часов» крайне недостаточным. Рассмотрены сущность понятия «девиантное поведение», причин и факторов обусловленности отклонения поведения, типологических особенностей учащихся девиантного поведения профессионально-технических учебных заведений. Предлагается концентрировать внимание на четырех понятиях: делинквентность, девиантность, тяжело воспитываемый и педагогическая запущенность, поскольку они наиболее распространены в психолого-педагогической литературе и, кроме того, являются ключевыми для исследования.

Ключевые слова: учащиеся, профессионально-технические учебные заведения, поведение, делинквентность, педагогическая запущенность, девиантное поведение, факторы.

 

The article examines the contingent of vocational school students with behavioral problems. The argues that for students with "problematic" behavior must be carried out a special operation team of teachers, but it does not set aside specific hours, and holding traditional "classroom hours" woefully inadequate. The essence of the concept "deviant behavior" causes and factors conditioning the behavior deviations, typological features of deviant behavior of pupils in vocational education. It was revealed that the personal version of maladjustment limited range of available forms of interpersonal communication (difficulty in relationships with classmates, engineering and teaching staff, non-compliance with internal regulations and vocational behavioral norms). Disadaptation by type narrowing the spectrum osobistisnihafektivno-volovihpristosovnihmozhlivosteysposterigaetsya mainly with behavioral and characterological deviations within the pathological and similar disorders (accentuation, disease specific, responses to trauma, disabilities, self-esteem). The proposes to focus on four concepts: delinquency, deviance, it is difficult to educate and educational neglect, because they are most common in psychological and pedagogical literature, and, moreover, are the key to the study.

Key words: students, of vocational training institutions, behavior, deviance, delinquency, educational neglect, deviant behavior, factors.


Повний текст:

PDF

Посилання


Закон України «Про професійно-технічну освіту» (Відомості Верховної Ради України (ВВР)), 1998, № 32, ст. 215.

Безпалько О. В. Теорія та практика соціально-педагогічної роботи з дітьми та учнівською молоддю в територіальній громаді : дис. ... докт. пед. н. : 13.00.01/ Безпалько Ольга Володимирівна. – Луганськ, 2006. – 537 с.

Беличева С. А. Основы превентивной психологии. – М. : Редакционно-издательский центр Консорциума «Социальное здоровье России», 1994. – 221 с.

Бовть О. Б. Причини агресивної поведінки дітей дошкільного віку  О. Б. Бовть // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 1. – С. 94-100.

Клішевич Н. А. Соціально-педагогічна робота з підлітками із делінквентною поведінкою (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / Н. А. Клішевич. – К., 2011. – 20с.

Кон И. С. Психология ранней юности Книга для учителя / И. С. Кон. – М. : Просвещение, 1989. – 255 с

Крутецкий В. А. Психология обучения и воспитания школьников: Книга для учителей и классных руководителей / В. А. Крутецкий. – М. : Просвещение, 1976. – 303 с.

Лютий В. П. Соціально-педагогічне забезпечення діяльності кримінально-виконавчої інспекції з ресоціалізації неповнолітніх, звільнених від покарання з випробуванням : дис. ... канд. пед. наук : 13.01.05 / Лютий Вадим Петрович. – К., 2010. – 296 с.

Мудрик А. В. Социальная педагогика : учебник для студентов педагог. вузов / А. В. Мудрик ; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Академия, 1999. – 184 с.

Соціальна педагогіка [мала енциклопедія] / [Т. Ф. Алєксєєнко, Т. П Басюк, О. В. Безпалько та ін.]; за ред. І. Д. Звєрєвої. – К. : Центр учбової літератури, 2008. – 336 с.

Фіцула М. М. Педагогічні проблеми перевиховання учнів / М. М. Фіцула. – К. : Рад. шк., 1981. – 104 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.194924

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.