ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

С. O. Моргунова

Анотація


У статті розглянуто шляхи формування позитивної мотивації до здійснення соціальної взаємодії в майбутніх менеджерів у процесі викладання ним гуманітарних дисциплін у ВНЗ. Виокремлено низку факторів, що сприяють формуванню у студентів позитивної мотивації: усвідомлення найближчих і кінцевих цілей навчання; усвідомлення теоретичної і практичної значущості засвоюваних знань; емоційна форма викладення навчального матеріалу; професійна спрямованість навчальної діяльності; вибір завдань, що створюють проблемні ситуації в структурі навчальної діяльності; наявність пізнавального психологічного клімату в навчальній групі. Дається характеристика методів та прийомів, спрямованих на розвиток здатності мотивувати себе на набуття необхідних знань, умінь і навичок для здійснені соціальної взаємодії, на формування прагнення до партнерського спілкування з учасниками спільної діяльності, налагодження продуктивної міжособистісної взаємодії у професійній діяльності. Наведено приклади вправ і завдань, які сприяють формуванню позитивної мотивації майбутніх менеджерів до здійснення соціальної взаємодії у професійній діяльності, що є необхідною складовою у компетентнісній парадигмі сучасного фахівця цього напряму.

 

Ключові слова: соціальна взаємодія, майбутній менеджер, мотивація, професійна діяльність, гуманітарні дисципліни.

 

В статье рассмотрены пути формирования у будущих менеджеров в процессе преподавания им гуманитарных дисциплин в вузах положительной мотивации к осуществлению социального взаимодействия в профессиональной деятельности. Выделены факторы, способствующие формированию у студентов положительной мотивации: осознание ближайших и конечных целей обучения; теоретической и практической значимости получаемых знаний; эмоциональная форма изложения учебного материала; профессиональная направленность учебной деятельности; создание проблемных ситуации в структуре учебной деятельности; наличие познавательного психологического климата в учебной группе. Дается характеристика методов и приемов, направленных на развитие способности мотивировать себя на приобретение необходимых знаний, умений и навыков для осуществления социального взаимодействия, на формирование стремления к партнерскому общению с участниками совместной деятельности, налаживание продуктивного межличностного взаимодействия в профессиональной деятельности. Приводятся примеры упражнений и заданий, которые способствуют формированию положительной мотивации будущих менеджеров к совершению социального взаимодействия в профессиональной деятельности, что является необходимой составляющей в компетентностной парадигме современного специалиста этого направления.

 

Ключевые слова: социальное взаимодействие, будущий менеджер, мотивация, профессиональная деятельность, гуманитарные дисциплины.

 

 

Ways of formation of positive motivations for the implementation of social interaction in professional activity in the process of teaching them humanitarian disciplines in higher educational institutions are considered in the article. The author singles out a number of factors that contribute to the formation of positive motivation of students to acquire knowledge, skills and abilities: awareness of the immediate and final learning goals; theoretical and practical significance of the obtained knowledge; emotional form of exposition of teaching material; professional orientation of educational activity; creation of problematic situations in the structure of educational activity; the presence of cognitive psychological climate in the training group. As the main ways of forming a positive motivation for the implementation of social interaction by future managers, the author suggests updating the content of the educational material with a view of students awareness of importance of gaining knowledge, skills and abilities of social interaction for implementation in professional activities; the introduction of various forms and methods of conducting studies that imitate the specific features of future professional activities related to social interaction; the use of active forms of education, problem training, didactic (role-playing, business) games; specially organized individual work; application of group forms of organization of educational process as a stimulus of activity for all students; definition, clarity, reasoning and transparency of the system of assessing students' knowledge; encouraging of students to self-evaluation of knowledge, to assess the knowledge of their comrades. The characteristics of methods and techniques aimed at developing the ability to motivate oneself to acquire the necessary knowledge, skills and abilities for social interaction, to form a desire for partnership communication with participants in joint activities, and the establishment of productive interpersonal interaction in professional activity are given. The author gives examples of exercises and tasks that contribute to the formation of positive motivation of future managers to engage in social interaction in professional activities, which is a necessary component in the competence paradigm of a modern specialist in this field.

 

Key words: social interaction, future manager, motivation, professional activity, humanitarian disciplines.


Повний текст:

PDF

Посилання


Занюк С. С. Психологія мотивації : навч. посіб. / С. С. Занюк. – К. : Либідь, 2002. – 304 с.

Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання : навч. посіб. для вузів / В. І. Лозова, Г. В. Троцко. – Х. : Освіта. Виховання. Спорт, 2002. – 398 с.

Маркова А.К. Формирование мотивации учения / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – М. : Просвещение, 1990. – 192 с.

Михайличенко В. Є. Роль мотивації навчально-пізнавальної діяльності у формуванні професійної спрямованості студентів / В.Є. Михайличенко, В. В. Полянська // Педагогіка формування творчої Особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т. – Запоріжжя, 2011. – Вип. 17 (70). – С. 320‒327.

Morhunova S. O. Components of public relations competency of future managers / S. O. Morhunova // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: зб. наук. праць / ред. кол. : акад. І. Ф. Прокопенко (голов. ред.) та ін. ; Харк. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди. ‒ Харків: ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015. – Вип. 44. ‒ С. 107‒118.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1117021

Метрики статей

Завантаження метрик ...

Metrics powered by PLOS ALM

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.