ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «КОМПЕТЕНТНІСТЬ КУЛЬТУРНОГО САМОВИРАЖЕННЯ»
Анотація
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Дубасенюк О. Загальнокультурна компетентність: сутність та наукові підходи // Формування загальнокультурної компетентності майбутніх фахівців / за ред. О.С. Березюк, О.М. Власенко. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. 5-10.
Зязюн І. Філософія педагогічної дії : монографія / І.А. Зязюн. Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. 608 с.
Коробова І. Компетентнісно орієнтована методична підготовка
майбутніх учителів фізики на засадах індивідуального підходу: монографія.Херсон : ФОП Грінь Д. С., 2016. 366 с.
Проценко А. Формування професійної компетентності майбутніх
учителів фізичної культури у процесі педагогічної практики: дис… канд.. пед..наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Кропивницький. 2018. 327 с.
Равен Дж. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы. Москва: «Когито-Центр», 1999. 144 с.
Adabaş A., Kaygin H. Lifelong Learning Key Competence Levels of
Graduate Students. Universal Journal of Educational Research, 2016, 4(12A), 31-38. DOI: 10.13189/ujer.2016.041305.
Annex «Key competences for lifelong learning a European reference
framework». URL: https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=EN
Dong Xiaobo. Cultural differences and cultivation of cross-cultural
communicative competence in chinese FLT. International Education Studies. 2009. 2(2). 22-25. URL: http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1065660.pdf.
Key competences for lifelong learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2019. 20 p.
Sicherl-Kafol, B. & Denac, G. Through Musical Communication to
Development of Competence in Culture Awareness and Expression. US-China Education Review, 2011, 8 (2), 129-136.
References
Dubaseniuk, O. (2013). General cultural competence: essence and scientific approaches // Formation of general cultural competence of future specialists / Ed. O.S. Березюк, О.М. Vlasenko. Zhytomyr: I. Franko ZhSU Publishing House. 5-10.
Zyazyun, I. (2008). Philosophy of pedagogical action: monograph.
Cherkasy: Bohdan Khmelnytsky National University. 608 p.
Korobova, I. (2016). Competence-oriented methodical training of future physics teachers on the basis of individual approach: monograph. Kherson: FOP Hrinʹ D. S. 366 p.
Protsenko, A. (2018). Formation of professional competence of future teachers of physical culture in the course of pedagogical practice: the dissertation of the candidate of pedagogical sciences: 13.00.04. Kropyvnytskyi. 327 p.
Raven, J. (1999). Pedagogical testing: problems, delusions, perspectives. Moscow: "Kogito-Center". 144 p.
Adabaş A., Kaygin H. (2016). Lifelong Learning Key Competence Levels of Graduate Students. Universal Journal of Educational Research, 4(12A), 31 - 38. DOI: 10.13189/ujer.2016.041305.
Annex «Key competences for lifelong learning a European reference
framework». URL: https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)&from=EN
Dong Xiaobo (2009). Cultural differences and cultivation of cross-cultural communicative competence in chinese FLT. International Education Studies, 2(2). 22-25. URL: http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1065660.pdf.
Key competences for lifelong learning (2019). Luxembourg: Publications Office of the European Union, 20 p.
Sicherl-Kafol, B. & Denac, G. (2011). Through Musical Communication to
Development of Competence in Culture Awareness and Expression. US-China Education Review, 8 (2), 129-136.
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-2471.2019.62.13
Метрики статей
Metrics powered by PLOS ALM
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.