МИСТЕЦТВО В ПОЗАНАВЧАЛЬНОМУ ЖИТТІ СУЧАСНОГО СТУДЕНТСТВА
Анотація
Аналізується місце та роль мистецтва в позанавчальному житті сучасного студентства; автор стверджує, що мистецтво пробуджує й розвиває творчий потенціал студента, що закладений в кожній особистості; воно дає можливість розкрити складові людської натури, творчого ставлення до дійсності, посилює наснагу до життя у його найбільш характерних людських вимірах; мистецтво формує творчий потенціал особистості студента, розвиває його уяву, мислення, позитивне ставлення до творчості та праці; нинішні життєві реалії, на жаль, означені функції мистецтва нівелюють; саме тому надзвичайно важливо відслідковувати і досліджувати домінантні ставлення студентської молоді до різних форм і проявів мистецтва, як класичних, так і сучасних; особливої актуальності набуває дослідження суперечностей та диспропорцій у відношенні молоді до справжнього мистецтва і його мас-культурних форм.
Ключові слова: людина, культура, мистецтво, освіта, виховання.
Анализируется место и роль искусства во внеучебной жизни современного студенчества; автор утверждает, что искусство пробуждает и развивает творческий потенциал студента, который заложен в каждой личности; оно дает возможность раскрыть составляющие человеческой натуры, творческого отношения к действительности, усиливает вдохновение к жизни в его наиболее характерных человеческих измерениях; искусство формирует творческий потенциал личности студента, развивает его воображение, мышление, позитивное отношение к творчеству и труда; нынешние жизненные реалии, к сожалению, указанные функции искусства нивелируют; именно поэтому чрезвычайно важно отслеживать и исследовать доминантные отношения студенческой молодежи к различным формам и проявлениям искусства, как классических, так и современных; особую актуальность приобретает исследование противоречий и диспропорций в отношении молодежи к настоящему искусству и его масс-культурных форм.
Ключевые слова: человек, культура, искусство, образование, воспитание.
Analyze the place and role of art in contemporary life beyond school students; the author argues that art awakens and develops the creativity of the student who is laid in each individual; it makes it possible to reveal the components of human nature, creative approach to reality, increases enthusiasm for life in its most characteristic human dimensions; art forms of student creativity, develop his imagination, thinking, positive attitude to creativity and work; current realities of life, unfortunately, expressed by leveling the art; It's very important to monitor and investigate the dominant attitude of students to various forms and manifestations of art, both classic and modern; of particular urgency is the study of contradictions and disparities in respect of young people to this art and its mass cultural forms.
Keywords: people, culture, art, education, education.Повний текст:
PDFПосилання
Золотарева Ю.И. Социализация молодежи в условиях глобализации / Ю.И. Золотарева // Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. − 2011. − № 7. − С. 125 − 128.
Шатунова Т.М. Социальный смысл онтологии эстетического. Автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора философских наук. Специальность: 09.00.11 − социальная философия / Татьяна Шатунова. − Казань, 2008. − 47 с.
Пшишок А.А. Молодежная культура в информационном обществе (девиантологический анализ) / Адам Пшишок // Теория и практика общественного развития. − 2011. − № 1. − С. 117 − 120.
Кубякин Е.О. Особенности воздействия массовой культуры на социализацию российской молодежи / Евгений Кубякин // Общество: философия, история, культура. − 2011. − № 1 − 2. − С. 24 − 27.
Менегетти А. ОнтоАрт. Ин-се искусства / Антонио Менегетти. – М.: БФ «Онтопсихология», 2010. − 286 с.
Брайнин-Пассек В. О постмодернизме, кризисе восприятия и новой классике / В. Брайнин-Пассек // Новый мир искусства. − 2002. − № 5 (28). − С. 7 − 9.
Соломаха С. Потенціал сучасних педагогічних технологій у розвитку художньо-естетичного світогляду викладачів мистецьких дисциплін / Світлана Соломаха // Проблеми підготовки сучасного вчителя: Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. − Умань: ФОП Жовтий О.О., 2013 − Випуск 8. − Частина 1. − С. 153 − 159.
Покулита І.К. Культурні смисли медіапростору − естетичний та аксіологічний аспекти / І.К. Покулита // Гілея: науковий вісник: збірник наукових праць. – К.: «Видавництво «Гілея», 2014. – Випуск 91 (12). – С. 231 − 236.
Язловецька О.В. Соціалізація та виховання студентської молоді у ВНЗ / Оксана Язловецька // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. − Випуск 107-2. − С. 260 − 270.
Шевчук І. Дозвіллєва діяльність студентства як простір їх соціалізації / Ірина Шевчук // Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. − 2009. − Випуск 25, частина 2. − С. 326 − 331.
Добровольська О. Комплексність як умова ефективності естетичного виховання та самовиховання особистості / О. Добровольська // Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К.: ВІР УАН, 2013. – Випуск 77 (№ 10). – С. 231 − 234.
Ігнатьєва О.Л. Комплексний підхід до естетичного виховання студентської молоді на сучасному етапі / О.Л. Ігнатьєва // Проблеми сучасної педагогічної освіти: педагогіка і психологія. – 2006. – Випуск 11, частина2. – С. 17 − 21.
Федоренко С. Роль мистецтва у формуванні гуманітарної культури студентів вищих навчальних закладів США / Світлана Федоренко // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. − Умань: ФОП Жовтий О.О., 2014. − Частина 2. − С. 375 − 381.
Тадля О.М. Студентський клуб як колективна форма організації культурно-дозвіллєвої діяльності / О.М. Тадля // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку: наукові записки. – Рівне, 2013. – Випуск 19, том II. – C. 234 – 239.
Гончаренко С.У. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 374 с.
Сулаєва Н.В. Неформальна мистецька освіта студентів вищих педагогічних закладів України / Н.В. Сулаєва // педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. − 2013. − № 7 (33). − С. 394 − 405.
Красовська О.О. Методичні засади впровадження інноваційних технологій у фаховій підготовці майбутніх учителів початкової школи в галузі мистецької освіти / О.О. Красовська // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. Збірник наукових праць. − Рівне: РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2013. − Випуск 1 (9). − С. 37 − 46.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.58732
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.