СИСТЕМА ГУМАНІТАРНОГО ЗНАННЯ У ВИЩІЙ ОСВІТІ: ВИКЛИКИ ТА ШЛЯХИ ТРАНСФОРМАЦІЙ В УМОВАХ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ

Л. М. Панченко

Анотація


Гуманізація освітньої сфери набуває реальних ознак лише в результаті  ґрунтовної  рефлексії  щодо  фундаментальних  проблемних  аспектів. Обґрунтовано, що актуальність гуманітарних наук обумовлена як розвитком гуманітарного знання, так і змінами, що відбуваються в самій філософії. Бурхливий розвиток гуманітарних дисциплін стимулює поглиблення їх самосвідомості, дослідження їхньої природи і методологічної специфіки.

Ключові слова: гуманізація, гуманітаризація, гуманітарне знання, парадигма, вища освіта, інтернаціоналізація, суспільні трансформації.

Гуманизация образовательной сферы приобретает реальные признаки лишь в результате обстоятельной рефлексии относительно фундаментальных проблемных аспектов. Обоснованно, что актуальность гуманитарных наук обусловлена как развитием гуманитарного знания, так и изменениями, которые происходят в самой философии. Бурное развитие гуманитарных дисциплин стимулирует углубление их самосознания, исследования их природы и методологической специфики.

Ключевые  слова:  гуманизация,  гуманитаризация,  гуманитарное знание,  парадигма,  высшее  образование,  интернационализация, общественные трансформации.

Humanization of the educational sphere acquires real signs only through a profound reflection on the fundamental problematical aspects. The article justify that the relevance of humanities is caused by both development of human knowledge and changes taking place in the philosophy. The rapid development of humanities stimulates enhance of their identity, research on their nature and methodological specificity.

Keywords:  humanization,  humanitarization,  humanitarian  knowledge, paradigm, higher education, internationalization, social transformations

Повний текст:

PDF

Посилання


Буяльська Т. Гуманізація освіти – вичерпане гасло чи (не) виконане завдання? / Т. Буяльська // Освіта. – 2006. – №26–27. – С. 4-5.

Веблен Т. Теория праздного класса / Т.Веблен. – М. :«Прогресс», 1984. – 453 c.

Дьюи Дж. Введение в философию воспитания / Дж.Дьюи // Перевод с англ. с предисловием Шацкого С. Библиотека «Работника Просвещения». – М., 1921 г. – 62 с.

Coleman J. Social Capital in the Creation of Human Capital // American Journal of Sociology. – Vol. 94. – Supplement. – P. 95–120




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.32456

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.