ПРИНЦИП ТРАНСВЕРСАЛЬНОСТІ ЯК КОНЦЕПТУАЛЬНА ЗАСАДА ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ: ДОСВІД АТО
Анотація
У статті обґрунтовується специфіка функціонування правових настанов військовослужбовцям. Аналізується потреба в правовому вихованні військовослужбовців, його роль і реалізація на сучасному етапі реформування військової освіти. Розглядається поняття правової культури у контекстах досвіду проведення антитерористичної операції. Урахування мережі різних напрямів виховання вимагає застосування принципу трансверсальності. Підкреслено, що сучасне військове виховання, як загальне, так і правове, є необхідною умовою формування трансверсальних компетенцій військовослужбовців.
Ключові слова: правова культура, правове виховання військовослужбовців, трансверсальні компетенції.
В статье обосновывается специфика функционирования правовых установок военнослужащим. Анализируется потребность в правовом воспитании военнослужащих, его роль и реализация на современном этапе реформирования военного образования. Рассматривается понятие правовой культуры в контекстах опыта проведения антитеррористической операции. Учет различных направлений воспитания требует применения принципа трансверсальности. Подчеркнуто, что современное военное воспитание, как общее, так и правовое, является необходимым условием формирования трансверсальных компетенций военнослужащих.
Ключевые слова: правовая культура, правовое воспитание военнослужащих, трансверсальные компетенции
This article explains the specificity of functioning legal systems to servicemen (military man), analyzes requirement for legal education of servicemen (military man), his part and implementation at the present stage of reforming military education, considers the concept of legal culture in the context of experience of the antiterrorist operation.Considering of different directions of education requires application of the principle of transversality. It was emphasized that a modern military education both general and legal, is a prerequisite for the formation of transversal competences soldiers.
Keywords: legal culture, legal education of servicemen, transversal competences.
Повний текст:
PDFПосилання
Коваленко І.І. До проблеми визначення мети правового виховання в сучасних умовах розвитку правової культури / І.І. Коваленко // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Серія: філософія. – Х. : Право. -2011. – Вип. 10. – С. 240–242.
Cros F. Innovation et formation des enseignants // Recherche et formation: Innovation et formation des enseignants. – 1999. n.31.
Жук О.Л. Совершенствование высшего образования Республики Беларусь в контексте Болонского процесса / О.Л. Жук // Европейский союз и Республика Беларусь: перспективы сотрудничества: сб. материалов Междунар. конф. / под ред. В.Г. Шадурского [и др.]. – Минск: Изд. центр БГУ, 2014. – С. 289–293
Правосвідомість і правова культура як базові чинники державо-творчого процесу в Україні : монографія / Л. М. Герасіна, О. Г. Данильян, О. П. Дзьобань та ін. – Х. : Право, 2009. – 352 с.
Електронний ресурс. Режим доступу: http://dt.ua/UKRAINE/genprokuratura-rozsliduye-prichetnist-biyciv-dobrovolciv-do-zlochiniv-u-zoni-ato-150658_.html
Брусакова О.В. Комплексний підхід до правового виховання у сучасній освіті / О.В.Брусакова // Матеріали XV-ї Міжнародної науково-практичної конференції «Освіта і доля нації: І.Кант та Г.Сковорода уявний діалог у сучасних соціокультурних контекстах», - Харків: ХНПУ, 2014. – С. 68-72.
Вельш В. Трансверсальность. Трансверсальный разум и разум вообще / Вольфганг Вельш. – Перевел с немецкого Владимир Абашник // Культура у філософії XX століття. Матеріали IV Харківських міжнародних Сковородинівських читань (30 вересня – 1 жовтня 1997р.) – Харків: Університет внутрішніх справ, 1997. – С. 22-33.
Вельш В. Наш постмодерний модерн / Вольфганг Вельш / Пер. з нім. А.Л.Богачова, М.Д.Култаєвої, Л.А.Ситніченко. – К.: Альтерпрес, 2004. – 328 с. – (Сучасна гуманітарна бібліотека).
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.22411
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.