МІСІЯ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЧАСУ ТА ПРОСТОРУ

С. В. Курбатов

Анотація


In  this  paper  we  try  to analyze  the  main  components  of  the  mission  of contemporary  university  through  the  lenses  of  time  and  space.  At temporal  intersection  we  have  a  kind  of  competing  of  teaching (knowledge from the past) and research (knowledge from the future). At spatial  intersection  nationalization  (protection  of  the  discourses  of particular  national  culture)  competes  with  internationalization  (global influences). We used international university rankings for illustration of temporal  and  spatial  asymmetry  in  understanding  the  mission  of contemporary university.

Key words:  university mission, university rankings, teaching, research, nationalization,  internationalization,  temporal  intersection,  spatial intersection

В  статті  проаналізовано  основні  компоненти  місії  сучасного університету  крізь  призму  фундаментальних  філософських категорій  часу  та  простору.  Ідентифіковане  темпоральне  та просторове  перехрестя  університетської  місії.  На  темпоральному перехресті  навчання,  як  трансляція  знань з  минулого  в  теперішній час, протистоїть дослідженню, як трансляції знання з майбутнього в теперішній  час.  На  просторовому  перехресті  націоналізація,  як збирання,  вивчення  та  розвиток  дискурсів  національної  культури протистоїть інтернаціоналізації, як процесу поширення глобальних ідей, підходів, технологій. Для доведення темпоральної та просторої асиметрії  розуміння  місії  сучасного  університету  ми використовуємо  основні  критерії  та  індикатори  провідних міжнародних університетських рейтингів. 

Ключові  слова:  університетська  місія,  університетські  рейтинги, навчання,  дослідження,  націоналізація,  інтернаціоналізація, темпоральне перехрестя, просторове перехрестя.

В  статье  предпринимается  попытка  проанализировать  основные компоненты  миссии  современного  университета  сквозь  призму фундаментальных философских категорий времени и пространства. Аргументируется,  что  на  временном  перекрѐстке  обучение,  как процесс  трансляции  знаний  из  прошлого,  противостоит исследованию,  как  трансляции  знаний  из  будущего.  На пространственном  перекрѐстке  национализация,  как  процесс изучения  и  распространения  дискурсов  национальной  культуры, противостоит интернационализации, как процессу распространения глобальных  подходов,  идей,  технологий.  Для  доказательства пространственной  и  временной  асимметрии  в  понимании  миссии современного университета мы используем критерии и индикаторы ведущих международных университетских рейтингов.

Ключевые  слова:  университетская  миссия,  университетские  рейтинги, обучение,  исследование,  национализация,  интернационализация, временной перекрёсток, пространственный перекрёсток.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Андрущенко В.П., Савельєв В.Л. Освітня політика (огляд порядку денного) / В.П. Андрущенко, В.Л. Савельєв. – К.: "МП Леся", 2010. – 368 с.

Ашин Г.К. Мировое элитное образование / Г.К. Ашин. – М., 2008. – 360 с.

Кремень В.Г. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору / В.Г. Кремень. – К.: Педагогічна думка, 2009. – 520 с.

Курбатов С. Історична ґенеза теоретичного дискурсу університету / Сергій Курбатов // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 4. – C. 3-10.

Курбатов С. Історичні трансформації університетської місії // Людинознавчі студії: Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Випуск двадцять четвертий. Філософія. / Сергій Курбатов. – Дрогобич: Науково-видавничий центр ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – С. 16-29.

Курбатов С. Історичний час як детермінанта творчого процесу / Сергій Курбатов. – К.: Інформаційні системи, 2009. – 172 с.

Курбатов С. Між національним та глобальним: місія університету на просторовому перехресті / Сергій Курбатов // Вища освіта України. Тематичний випуск «Наука і вища освіта». – 2013. – № 2. – Додаток 1. – C. 46-56.

Курбатов С. Місія університету на темпоральному перехресті / Сергій Курбатов // Вища освіта України. Тематичний випуск «Наука і вища освіта». – 2014. – № 1. – Додаток 1. – С. 36-40.

Курбатов, С. Причини виникнення й специфіка перших європейських університетів / C. Курбатов // Світогляд-Філософія-Релігія : зб. Наук. праць. – Вип. 3 / за ред. д-ра філос.. наук, проф. Мозгового І.П. – Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2012. – С. 53-65.

A History of University in Europe. Volume I. Universities in the Middle Ages / De Ridder-Symoens, Hilde, editor. – Cambridge University Press, 1992. – 506 p.

A History of University in Europe. Volume III. Universities in the nineteenth and early twentieth centuries (1800-1945) / Ruegg, Walter, editor. – Cambridge University Press, 2004. – 746 p.

Academic Ranking of World Universities. Methodology [Electronic Resource]. – Access Mode: http://www.shanghairanking.com/ARWU-Methodology-2014.html

Altbach Philip G. The International Imperative in Higher Education / Philip G. Altbach. – Sense Publishers, 2013. – 212 p.

Altbach Philip G. and Knight Jane The Internationalization of Higher Education: Motivations and Realities / Philip G. Altbach and Jane Knight // Journal of Studies in International Education. – 2007. – Vol. 11. – № 3-4. – P. 290-305.

Altbach P. G. and Salmi, J. The Road to Academic Excellence: The Making of World-Class Research Universities / P. G. Altbach and J. Salmi. – World Bank, 2011. – 366 p.

Hazelcorn Ellen Ranking and the Reshaping of Higher Education: The Battle for World-Class Excellence / Ellen Hazelcorn. – Palgrave Macmillan, 2011. – 272 p.

QS World University Rankings: Methodology [Electronic Resource]. – Access Mode: http://www.topuniversities.com/university-rankings-articles/world-university-rankings/qs-world-university-rankings-methodology

Rankings and Accountability in Higher Education: Uses and Misuses / P.T.M. Marope, P.J. Wells and E. Hazelkorn (eds). – UNESCO, 2013. – 306 p.

Readings Bill University in ruins / Bill Readings. – Harvard University Press, 1996. – 256 p.

Salmi J. The Challenge of Establishing World-Class Universities / Jamil Salmi. – The World Bank, 2009.- 116 p.

Scott John C. The Mission of the University: Medieval to Postmodern Transformations / John C. Scott // The Journal of Higher Education. Special Issue: Moving into the Next 75 Years. – 2006. – Vol. 77. – № 1. – p. 1-39.

The European and American University since 1800: Historical and Sociological Essays / Edited by Sheldon Rothblatt and Bjorn Wittrock. –Cambridge University Press, 1993. – 384 p.

THE World University Rankings 2014-2015 [Electronic Resource]. – Access Mode: http://www.timeshighereducation.co.uk/world-university-rankings/2014-15/world-ranking

Valimaa J., Hoffman D. Knowledge Society Discourse and Higher Education / J. Valimaa, D. Hoffman // High Educ. – 2008. – № 56. – P. 265-285


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.