МІСЦЕ ДЕМОКРАТІЇ В УНІВЕРСИТЕТСЬКІЙ ОСВІТІ
Анотація
Серед ключових цінностей одне із перших місць у свідомості людства, безумовно, належить демократії. Вона є однією із суперечливіших рис сучасної цивілізації, дає людству широкі можливості для розвитку, але також породжує низку проблем. Об’єктивно і закономірно, що ефективність втілення на практиці освітніх пріоритетів залежить від всебічності аналізу демократії, її еволюціонування і перспектив. На виконання такого завдання, власне, й спрямоване написання цієї статті.
Ключові слова: демократія, громадянське суспільство, освітній процес, освіта, університет, ефективний розвиток
Среди ключевых ценностей одно из первых мест в сознании человечества, безусловно, принадлежат демократии. Она является одной из противоречивых черт современной цивилизации, дает человечеству широкие возможности для развития, но также порождает ряд проблем. Объективно и закономерно, что эффективностьвоплощения на практике образовательных приоритетов зависит от всесторонности анализа демократии, ее эволюционирования и перспектив. На выполнение такого задания, собственно, и направлено написание этой статьи.
Ключевые слова: демократия, гражданское общество, образовательный процесс, образование, университет, эффективное развитие.
Among key values one of the first places in consciousness of humanity, sure, democracies belong. It is one of contradictory lines of modern civilization, gives humanity wide possibilities for development, but also generates the row of problems. It is clear that objectively and logically the effectiveness of implementation in practice of philosophical educational priorities depends on the comprehensiveness of the analysis of democracy, its evolution and prospects. In regard to this objective, the writing of this article is intended. The substantial aspect of civil society is a democratic constituent, democracy as phenomenon, as the public phenomenon. Objectively and appropriately, that efficiency of embodiment in practice of world view priorities of civil society depends on the comprehensiveness of analysis of democracy, its evolution and prospects. It is made a conclusion that market and democratic transformations break the framework of freedom of pedagogical thinking and activities that, in its turn, intensifies the workload of the teacher, strengthens hir/her responsibility and requires improvement of the pedagogical proficiency.
Keywords: democracy, civil society, educational process, education, university,effective development.Повний текст:
PDFПосилання
Андрущенко В.П. Роздуми про освіту: Статті, нариси, інтерв’ю: 2-ге вид., допов. – К.: Знання України, 2008. – 819 с.
Кулик А.Н. Способно ли политическое образование в России «открыть» закрытое общество? / А.Н. Кулик // Общественные науки и современность. – 1998. – № 3. – С. 73–86.
Сичевиця О. Криза демократії і проблема нового розподілу влад // Українські проблеми. – К., 1998. – №2. – С.98–105.
Щудло С.А. Механізми забезпечення якості освіти в контексті демократизації освітнього простору // Методологія, теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. Зб. наук. пр. – Харків: Видавничий відділ ХДУ, 2005. – С.569.
Financial Times. – January, 26. – 2010.
Huntington S.P. The Third Wave. Democratization in the Late Twentieth Century. – Oklahoma, 1991. – 384 р.
Schumpeter J.A. Capitalism. Socialism. Democracy. – London-Boston, 1987. – 387 р.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.