ПРЕВЕНТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПОСТКЛАСИЧНОЇ ОСВІТИ: ПАРАДИГМАЛЬНИЙ ВИМІР

О. В. Семенова

Анотація


Показано,  що  парадигма-модель  превентивно-освітньої  діяльності  може  бути інтерпретована як певна теоретико-методологічна конструкція, що виростає на основі концептуалізації однієї чи кількох філософсько-освітніх ідей. Обгрунтовано, що найбільш суттєвою  парадигмальною  характеристикою  превентивного  потенціалу  освіти,  яка може  слугувати  основою  синтезу  різноманітних  філософських  методологій,  є  його розуміння  як  проективного  феномену  у  своїй  суті.  Проаналізовані  парадигмальні  риси превентивного  потенціалу  освіти  як  освіти  інформаційного  суспільства.  Установлено, що  для  вирішення  проблем  деперсоналізації,  атомизації,  відчуження,  які  створюють додатковий  потенціал  девіантної  поведінки,  необхідно  забезпечити  перехід  до діалогічних форм освіти.  

Ключові  слова:  превентивний  потенціал  освіти,  філософія  освіти,  посткласична Освіта

Показано, что парадигма-модель превентивно - образовательной деятельности может быть  интерпретирована  как  определенная  теоретико  -  методологическая  конструкция, произрастающая  на  основе  концептуализации  одной  или  нескольких  философско  - образовательных  идей.  Обосновано,  что  наиболее  существенной  парадигмальной характеристикой превентивного потенциала образования, которая может служить основой синтеза различных философских методологий, является его понимание как проективного феномена  в  своей  сути.  Проанализированы  парадигмальные  черты  превентивного потенциала образования как образования информационного общества.  Установлено, что для  решения  проблем  деперсонализации,  атомизации,  отчуждения  ,  которые  создают дополнительный  потенциал  девиантного  поведения  ,  необходимо  обеспечить  переход  к диалогическиь формам образования.

Ключевые  слова  :  превентивный потенциал  образования,  философия  образования, постклассическая образование.  

PREVENTIVE POTENTIAL OF POST-CLASSICAL EDUCATION : PARADIGMATIC DIMENSION

It is shown that the paradigm model of preventive - educational activities can be interpreted as a kind of theoretical and  methodological structure that  grows  from the conceptualization of one or more philosophical and educational ideas. Proved that the most significant paradigmatic characteristic  potential  preventive  education  that  can  serve  as  a  basis  synthesis  of  different philosophical methodologies is its understanding of how projective phenomenon in its essence. Paradigmatic  traits analyzed the potential of preventive education as an  information society.  It was established to address the problems of depersonalization, atomyzation, alienation , creating additional potential  for deviant behavior,  it  is  necessary to ensure the transition to a dialogical forms of education.

Keywords  :  preventive  potential  of  education,  philosophy  of  education,  post-classical Education

Повний текст:

PDF

Посилання


Рангелова, Э. Превентивная педагогика / Э. Рангелова, А.П.Сманцер. – Минск: БГУ, 2008.

Романенко, М. І. Філософія освіти: історія і сучасність / М.І. Романенко. - Дніпропетровськ : Промінь, 2001.

Симаева, И. Превентивная адаптация как психологический феномен /И. Симаева // Развитие личности. – 2006. - №2.

Тягло, А.В. Критическое мышление: Проблема мирового образования ХХІ века / А.В.Тягло, Т.С.Воропай. – Харьков: Ун-т внутр. Дел, 1999.

Ruggiero, V.R. Beyong feelings: A guide to critical thinking. – 5 – th ed. / V.R. Ruggiero – Mountain View: Mayfield, 1998


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.