ПРИНЦИП МОДЕРНІЗАЦІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ: АКАДЕМІЗМ VS ПРАГМАТИЗМ

Л. М. Червона

Анотація


У статті досліджуються перспективи застосування академізму та прагматизму як  парадигм  модернізації  вищої  освіти  в  Україні.  Аналізується  стан  вищої  освіти України.  Розглядаються  два  протилежні  переконання,  збереження  фундаментального академізму  в  освіті  та  наближення  її  до  прагматизму.  Та  пропонується  компромісний варіант синтезу академізму і прагматизму, який усуває бар’єр між навчальним і творчим процесом. 

Ключові  слова:  вища  освіта,  Болонський  процес,  модернізація,  академізм, Прагматизм

В  статье  исследуются  перспективы  применения  академизма  и  прагматизма  как парадигм  моедрнизации  высшего  образования  в  Украине.  Анализируется  положение высшего  образования  в  Украине.  Рассматриваются  два  противоположных  убеждения, сохранение  фундаментального  академизма  в  образовании  и  приближение  его  к прагматизму. И предлагается компромисный вариант синтеза академизма и прагматизма, который устраняет барьер между учебным и творческим процессом.

Ключевые  слова:  высшее  образование,  Болонский  процесс,  модернизация, академизм, прагматизм.

The prospects of application of academic manner and pragmatism are probed as paradigms of  higher  education  modernization  in  Ukraine.  Position  of  higher  education  is  analysed  in Ukraine. Two opposite persuasions, maintainance of fundamental academic manner in education and  approaching  of  him  to  pragmatism,  are  examined.  And  the  kompromisnyy  variant  of synthesis of academic manner and pragmatism which removes a barrier between an educational and creative process is offered.

Key  words:  higher  education,  Bologna  process,  modernization,  academic  manner, pragmatism.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бушман І.О. Система освіти як засіб модернізації української культури: автореф. на здобуття наук. ступеня канд. філос. наук: спец. 09.00.10 – філософія освіти / І.О.Бушман. – К., 2005. – 18 с.

Грабовський О.В. Болонський процес як засіб об’єднання та модернізації європейської системи освіти [Електронний ресурс] / О.В.Грабовський, Т.І.Грабовська, В.М.Петечук. – Режим доступу: http://www.zakinppo.org.ua/2010-01-18-13-45-02/225-2010-06-24-09-23-22

Зубок М. Академізм та прагматизм вищої школи-здобутки минулого чи перспективи майбутнього? [Електронний ресрс] / М.Зубок. – Режим доступу: http://www.anvou.org.ua/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=214

Кісіль М. В. Креативність і прагматизм для сучасної освіти / М. В. Кісіль // Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Філософія, соціологія, політологія». – Вип. 17. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2008 – С.140-144.

Кращі науково-педагогічні працівники ВНЗ України 2006 [Електронний ресурс] / Г.Г.Філіпчук; Звернення до читачів. – Режим доступу: http://who-is-who.ua/main/book/125/0

Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи Навчальний посібник [Електронний ресурс] / А.І.Кузьминський. –К.: Знання, 2005.- 486 c. – Режим доступу: http://www.info-library.com.ua/books-text-4035.html

Островський Ю. Про метод Альфреда Максименка у ЛНАМ та про актуальний академізм [Електронний ресурс] / Ю.Островський. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vlnam/2008_19/014.htm

Саух П.Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас (між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією) [Електронний ресурс] / Ю.П.Саух. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/6055/2/Modern% 20science.pdf


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.