ПРИНЦИП МОДЕРНІЗАЦІЇ ВІТЧИЗНЯНОЇ ВИЩОЇ ОСВІТИ: АКАДЕМІЗМ VS ПРАГМАТИЗМ
Анотація
У статті досліджуються перспективи застосування академізму та прагматизму як парадигм модернізації вищої освіти в Україні. Аналізується стан вищої освіти України. Розглядаються два протилежні переконання, збереження фундаментального академізму в освіті та наближення її до прагматизму. Та пропонується компромісний варіант синтезу академізму і прагматизму, який усуває бар’єр між навчальним і творчим процесом.
Ключові слова: вища освіта, Болонський процес, модернізація, академізм, Прагматизм
В статье исследуются перспективы применения академизма и прагматизма как парадигм моедрнизации высшего образования в Украине. Анализируется положение высшего образования в Украине. Рассматриваются два противоположных убеждения, сохранение фундаментального академизма в образовании и приближение его к прагматизму. И предлагается компромисный вариант синтеза академизма и прагматизма, который устраняет барьер между учебным и творческим процессом.
Ключевые слова: высшее образование, Болонский процесс, модернизация, академизм, прагматизм.
The prospects of application of academic manner and pragmatism are probed as paradigms of higher education modernization in Ukraine. Position of higher education is analysed in Ukraine. Two opposite persuasions, maintainance of fundamental academic manner in education and approaching of him to pragmatism, are examined. And the kompromisnyy variant of synthesis of academic manner and pragmatism which removes a barrier between an educational and creative process is offered.
Key words: higher education, Bologna process, modernization, academic manner, pragmatism.Повний текст:
PDFПосилання
Бушман І.О. Система освіти як засіб модернізації української культури: автореф. на здобуття наук. ступеня канд. філос. наук: спец. 09.00.10 – філософія освіти / І.О.Бушман. – К., 2005. – 18 с.
Грабовський О.В. Болонський процес як засіб об’єднання та модернізації європейської системи освіти [Електронний ресурс] / О.В.Грабовський, Т.І.Грабовська, В.М.Петечук. – Режим доступу: http://www.zakinppo.org.ua/2010-01-18-13-45-02/225-2010-06-24-09-23-22
Зубок М. Академізм та прагматизм вищої школи-здобутки минулого чи перспективи майбутнього? [Електронний ресрс] / М.Зубок. – Режим доступу: http://www.anvou.org.ua/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=214
Кісіль М. В. Креативність і прагматизм для сучасної освіти / М. В. Кісіль // Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Філософія, соціологія, політологія». – Вип. 17. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2008 – С.140-144.
Кращі науково-педагогічні працівники ВНЗ України 2006 [Електронний ресурс] / Г.Г.Філіпчук; Звернення до читачів. – Режим доступу: http://who-is-who.ua/main/book/125/0
Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи Навчальний посібник [Електронний ресурс] / А.І.Кузьминський. –К.: Знання, 2005.- 486 c. – Режим доступу: http://www.info-library.com.ua/books-text-4035.html
Островський Ю. Про метод Альфреда Максименка у ЛНАМ та про актуальний академізм [Електронний ресурс] / Ю.Островський. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vlnam/2008_19/014.htm
Саух П.Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас (між негативною креативністю ідей і українською вестернізацією) [Електронний ресурс] / Ю.П.Саух. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/6055/2/Modern% 20science.pdf
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.