ІСТОРИКО-ПІЗНАВАЛЬНЕ КІНО ЯК ФЕНОМЕН ПЕРІОДУ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ

О. І. Орлов

Анотація


В статті пропонується огляд історико – пізнавального кіно в українській кінематографії періоду незалежності. Акцентується увага не лише на тематичному розмаїтті стрічок, а й на філософській, герменевтичній, психоаналітичній можливості й потребі їх ґрунтовного вивчення. Так, зокрема, хронікодокументальним та науково-популярним кінофільмам України періоду незалежності властивий акцент на історичному освітленні держави та українського народу, соціальним проблемам, осмисленню правового поля буття українців.

Ключові слова: історико – пізнавальне кіно, національна ідентичність, герменевтика, інтерпретація, кінопрокат, реконструкція.

 

В статье предлагается обзор историко-познавательного кино в украинской кинематографии периода независимости. Акцентируется внимание не только на тематическом разнообразии кинолент, а и на философской, герменевтической, психоаналитической возможности и потребности их основательного изучения. Отмечено, что хронико-документальным и научно-популярным кинофильмам Украины периода независимости характерный акцент на историческом освещении государства и украинского народа, социальным проблемам, осмыслению правового поля бытия украинцев.

Ключевые слова: историко-познавательное кино, национальная идентичность, герменевтика, интерпретация, кинопрокат, реконструкция.

 

This article offers a survey of the historical-cognitive cinema in Ukrainian cinematography during the independence period. The author focuses on both thematic diversity of films, and philosophical, hermeneutic, psychoanalytic possibilities and demand of their thorough study. Indicated that, chronicle-documentary and popular science films of Ukraine during the independence period inherent mapping of historical development of the state and the Ukrainian people, social problems, and understanding the legal framework of Ukrainians. The article deals with the features of cinematography among other means of mass communication in the context of its influence on the mass consciousness. The tendencies of Ukrainian cinema as a distinctive genre in the field of directorial and acting art are analyzed. The process of formation of the national school of cinema during the Independence period is shown, and its activity with the work of directors of the previous Soviet period in the history of Ukrainian cinema art is compared. The contribution of Ukrainian actors of the theater and cinema, artists, scriptwriters and directors to the development of massive cinema playing during the independence period. As an example of the development of Ukrainian cinema, the trends of the historical – cognitive cinema during the Independence period were analyzed, on the basis of which the features of the country's exhibit in elite circles were determined.

Key words: historical – cognitive cinema, national identity, hermeneutics, interpretation, film rental, reconstruction.


Повний текст:

PDF

Посилання


Брюховецька О.В. Ідентифікація в кіно:психоаналітичний підхід // Національний Університет «Києво-Могилянська академія». Наукові записки. - Т. 22.: У трьох частинах. Частина 1. Гуманітарні науки. / О. В. Брюховецька - К.: КМАкадемія, 2003.

В Україні знімають патріотичний серіал про Нацгвардію // Корреспондент.net, 4 грудня 2014, 17:51. – режим доступу: http://ua.korrespondent.net/ukraine/3451886-vukraini-znimauit-patriotychnyi-serial-pro-natshvardiui

Зубавіна І. Б. Кінематограф незалежної України: тенденції, фільми, постаті / І. Б. Зубавіна. – К. : ІПСМ АМУ; ФЕНІКС, 2017. – 296 с.

Зінченко Л. Сергій Буковський на новий кінематографічний погляд на історію / Л. Зінченко // Українське кіно від 1960-х до сьогодні. Проблема виживання : [зб. ст.] / [упоряд. Л. Брюховецька]. ‒ К. : Задруга, 2010. ‒ С. 165-175.

Марченко С. Історико-пізнавальне кіно як феномен незалежної України // Українське кіно від 1960-х до сьогодні. Проблема виживання. – К.: Задруга, 2010. – С. 191–208.

Марченко С. Історія як зображення: матеріал та образ. Аспекти кінотворення історії України : [електронний ресурс] / Сергій Марченко. – Режим доступу: http://www.telekritika.ua/daidzhest/2008-12-13/42639.

Міщенко М.М. документальний кінематограф України: між історичною реконструкцією та філософським осмисленням. – Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. – № 1116. Серія «Філософія. Філософські перипетії». – 2014.

Філатов А. Катерина Копилова:кінематограф – це найпростіший шлях до душі людини / Антон Філатов // Українська культура. – 2013. – № 6. – С. 53-55.

REFERENCES

Briukhovetska O.V. Identyfikatsiia v kino:psykhoanalitychnyi pidkhid // Natsionalnyi Universytet «Kyievo-Mohylianska akademiia». Naukovi zapysky. - T. 22.: U trokh chastynakh. Chastyna 1. Humanitarni nauky. / O. V. Briukhovetska - K.: KMAkademiia, 2003.

V Ukraini znimaiut patriotychnyi serial pro Natshvardiiu // Korrespondent.net, 4 hrudnia 2014, 17:51. – rezhym dostupu: http://ua.korrespondent.net/ukraine/3451886-vukraini-znimauit-patriotychnyi-serial-pro-natshvardiui

Zubavina I. B. Kinematohraf nezalezhnoi Ukrainy: tendentsii, filmy, postati / I. B. Zubavina. – K. : IPSM AMU; FENIKS, 2017. – 296 s.

Zinchenko L. Serhii Bukovskyi na novyi kinematohrafichnyi pohliad na istoriiu / L. Zinchenko // Ukrainske kino vid 1960-kh do sohodni. Problema vyzhyvannia : [zb. st.] / [uporiad. L. Briukhovetska]. ‒ K. : Zadruha, 2010. ‒ S. 165-175.

Marchenko S. Istoryko-piznavalne kino yak fenomen nezalezhnoi Ukrainy // Ukrainske kino vid 1960-kh do sohodni. Problema vyzhyvannia. – K.: Zadruha, 2010. – S. 191–208.

Marchenko S. Istoriia yak zobrazhennia: material ta obraz. Aspekty kinotvorennia istorii Ukrainy : [elektronnyi resurs] / Serhii Marchenko. – Rezhym dostupu: http://www.telekritika.ua/daidzhest/2008-12-13/42639.

Mishchenko M.M. dokumentalnyi kinematohraf Ukrainy: mizh istorychnoiu rekonstruktsiieiu ta filosofskym osmyslenniam. – Visnyk KhNU imeni V. N. Karazina. – № 1116. Seriia «Filosofiia. Filosofski perypetii». – 2014.

Filatov A. Kateryna Kopylova:kinematohraf – tse naiprostishyi shliakh do dushi liudyny / Anton Filatov // Ukrainska kultura. – 2013. – № 6. – S. 53-55.




DOI: https://doi.org/10.34142/23131675.2019.52.16

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.