ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ НА ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ ВИБОРАХ 2019 РОКУ В УКРАЇНІ

Ю. А. Данько, Н. Г. Білоцерківська

Анотація


В статті розглядають сявиборчі технології як невід’ємна складова політичного життя сучасного суспільства. Автором розглянуто етапи розвитку виборчих технологій (газетний, телевізійний, цифровий). Зроблено аналіз застосування політичних технологій під час передвиборчих перегонів в Україні у 2019 році. Ця виборча кампанія принесла в український політичний простір багато змін. Це і велика кількість кандидатів, наявність позасистемних політиків, відсутність явних лідерів, а також зміна інструментів і виборчих технологій. Вперше в історії українських передвиборчих перегонів соціальні мережі стали реальним і дієвим інструментом боротьби за виборців. Також автором зазначено, що значно зріс інтерес до виборів у молодого покоління, про що свідчать дані соціологічних досліджень.

Ключові слова: політичні технології, виборчі технології, виборча кампанія, президентська виборча кампанія, Інтернет, Інтернет-технології, соціальні мережі.


Повний текст:

PDF

Посилання


Анохин, М. Г. 2008. Современные технологии эффективной политики. Москва: РУДН.

Ільницький, М., 2018. Виборчі технологи як форма правореалізації. Национальный юридический журнал: теория и практика, 1(3), с. 21–24.

Навчальні матеріали онлайн, 2010. Виборчі технології: сутність та різновиди. [online] Доступно: https://pidruchniki.com/1339061355285/politologiya/viborchi_tehnologiyi_sutnist_riznovidi [Дата звернення 18 Лютий 2019].

НВ Журнал, 2019. Діджитал-кампанія. Як кандидатуру Зеленського просувають за допомогою сучасних технологій. [online] (Останнє оновлення 6 Березень 2019) Доступно: https://nv.ua/ukr/ukraine/politics/didzhital-kampaniya-yak-kandidaturu-zelenskogo-prosuvayut-za-dopomogoyu-suchasnih-tehnologii-5000955.html [Дата звернення 25 Березень 2019]

Поліщук, І. О. та Моторнюк Т. М., 2011. Поняття «виборчі технології»: основні концептуальні підходи. Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Політологія, 7, с. 189–200.

Свекла, К. А., 2015. Функціональні особливості виборчих технологій та їх вплив на масову свідомість. Актуальні проблеми політики, 56, с. 219–227.

Українська правда, 2019. Вибори 2019 – нові тренди. [online] (Останнє оновлення 01 березень 2019) Доступно: https://www.pravda.com.ua/columns/2019/03/1/7207999/ [Дата звернення 15 Березень 2019]

Філіпчук, В., Тишкевич, І., Петренко, І. та Степаненко, М. 2019. Зе вибори по-новому: зміст за лаштунками шоу. Київ: МЦПД та Український інститут майбутнього.

Центр прикладних исследований, 2018. Новые рейтинги: Тимошенко отрывается от Порошенко, Зеленский выходит на 3-е место. [online] (Последнее обновление 3 Ноябрь 2018) Доступно: https://cpd.com.ua/ru/reitingi-kandidatov-v-prezidenty/ [Дата обращения 2 Март 2019]

BBCNews Украина, 2019. Выборы-2019: что кандидаты будут делать в "день тишины". [online] Доступно: https://www.bbc.com/ukrainian/features-russian-47746152 [Дата звернення 29 Березень 2019]

COMPAS Agency, 2018. Что такое таргетированная реклама. [online] (Останнє оновлення 31 Серпень 2018) Доступно: https://compas.agency/blog/targetingovaya-reklama/[Дата звернення 2 Березень 2019]

MMR, 2019. Instagram – соцмережа № 1 для українців у віці до 30 років. [online] Доступно: https://mmr.ua/show/instagram__sotsmerezha__1_dlya_ukrayintsiv_u_vitsi_do_30_rokiv [Дата звернення 26 Березень 2019]

PRPortal, 2019. Телевізор VS соцмережі: як нові технології утверджуються у політиці. [online] Доступно: http://prportal.com.ua/Peredovitsa/televizor-vs-socmerezhi-yak-novi-tehnologiyi-utverdzhuyutsya-u-politici [Дата звернення 27 Березень 2019]

ZN.UA, 2019. Кількість українських користувачів Instagram за рік збільшилася на 50 відсотків. [online] (Останнє оновлення 26 Березень 2019) Доступно: https://dt.ua/TECHNOLOGIES/kilkist-ukrayinskih-koristuvachiv-instagram-za-rik-zbilshilasya-na-50-vidsotkiv-306701_.html [Дата звернення 27 Березень 2019]




DOI: https://doi.org/10.34142/24130060.2019.18.2.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.