FAMILY EDUCATION IN MODERN LIFE-DEVELOPMENT STRATEGIES

Irina Dorozhko

Анотація


The crisis of a family education in modern societies, which, according to its definition are the risk societies, is caused not only by lagging of its practice from the accelerated pace of modern societies modernization and changes in the organization of family life, but also by the decline of the culture of life development and pedagogical culture of wider population stratum. The changes taking place in modern families, hasty conclusions about the replacement of traditional family with its new forms, had a negative influence on the state and efficiency of family education, which has always been and remains the resource for stabilizing public life. This crisis is largely symptomatic. First of all, it points to the social, cultural and psychological traumas which occur due to the accelerating pace of globalization.

Keywords: family education, personality, crisis, family counselling.

 

Криза родинного виховання у сучасних суспільствах, які за своїм визначенням є суспільствами ризику, обумовлена не тільки відставанням  практик  від прискорених темпів модернізації сучасних суспільств і змін в організації родинного життя, а й занепадом культури життєтворчості і педагогічної культури широких верств населення. Зміни, що відбуваються у сучасних родинах, поспішні висновки щодо заміни традиційної родини її новими формами, негативно вплинули на стан та ефективність родинного виховання, яке завжди було і залишається ресурсом стабілізації суспільного життя. Ця криза багато у чому є симптоматичною. Передусім вона вказує на соціальні, культурні та психологічні травми, які виникають від прискорення темпів глобалізації.

Ключові слова: родинне виховання, особистість, криза, сімейне консультування.

 

Кризис семейного воспитания в современных обществах, которые по своему определению являются обществами риска, обусловлен не только отставанием практик от ускоренных темпов модернизации современных обществ и изменений в организации семейной жизни, но и упадком культуры жизнетворчества и педагогической культуры широких слоев населения. Изменения, происходящие в современных семьях, поспешные выводы относительно замены традиционной семьи  новыми формами, негативно повлияли на состояние и эффективность семейного воспитания, которое всегда было и остается ресурсом стабилизации общественной жизни. Этот кризис во многом является симптоматичным. Прежде всего он указывает на социальные, культурные и психологические травмы, которые возникают от ускорения темпов глобализации.

Ключевые слова: семейное воспитание, личность, кризис, семейное консультирование.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Aleshina Ju.E., Gozman L.Ja., Dubovskaja E.M. Social'no-psihologicheskie metody issledovanija supruzheskih otnoshenij. M.: Izd-vo Mosk. un-ta, 1987. 120 s.

Bodalev A.A., Stolin V.V. Sem'ja v psihologicheskoj konsul'-tacii. Opyt i problemy psihologicheskogo konsul'tirovanija. M.: Pedagogika, 1989. 208 s.

Cimbaljuk I.M. Psihologіchne konsul'tuvannja ta korekcіja. K.: Profesіonal, 2007. 544 s.

Chumak L.V. Usvіdomlennja znachushhostі moral'nih cіnnostej rodinnogo vi-hovannja jak zasіb socіalіzacії osobistostі u polіkul'tur-nomu socіumі. Pedagogichnij al'manah. 2011. Vip. 10. S. 24-29.

Dorozhko I. Philosophical stuidios: family upbringing in the late modernity society. European Applied Sciences, March, 2013. № 3. P.164-166.

Mitchell B. Ann The boomerang age: transitions to adulthood in families. New Jersey: Transaction Publishers, 2006. 230 r.

Khomulenko T.B., Shukalova O.S. Vpliv bat'kívs'kogo vídnoshennya na osoblivostí píznaval'nogo ínteresu molodshikh shkolyarív. Vísnik KHNPU ímení G.S.Skovorodi. Psikhologiy. Vip. 28. Kharkív: KHNPU, 2008. S. 172-179.

Khomulenko T.B., Shukalova O.S. Stil' símeynogo vikhovannya yak chinnik píznaval'nogo ínteresu molodshogo shkolyara. Kharkív: KHNPU, 2011. 202 s.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184272

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.