ПРЕДИКТОРИ СТАВЛЕННЯ УСПІШНИХ ТА НЕВСТИГАЮЧИХ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Marat Kuznetzov, Yana Kozub

Анотація


В статті представлені результати емпіричного вивчення предикторів емоційного ставлення до навчально-професійної діяльності у студентів. Виявлені найбільш впливові мотиваційні, емоційні і поведінкові причини позитивного і негативного ставлення до навчання в студентів з різними рівнями успішності.

Ключові слова: емоційне ставлення до навчально-професійної діяльності, висока і низька успішність у студентів, позитивне і негативне ставлення до навчання, предиктори емоційного ставлення до навчально-професійної діяльності.

 

В статье представлены результаты эмпирического изучения предикторов эмоционального отношения к учебно-профессиональной деятельности у студентов. Выявлены наиболее влиятельные мотивационные, эмоциональные и поведенческие причины позитивного и негативного отношения к учебе в студентов с разными уровнями успеваемости.

Ключевые слова: эмоциональное отношение к учебно-профессиональной деятельности, высокая и низкая успеваемость у студентов, позитивное и негативное отношение к учебе, предикторы эмоционального отношения к учебно-профессиональной деятельности.

 

Results of empirical studying of predictors of the emotional relation to educational and professional activity at students are presented in the article. The most influential motivational, emotional and behavioural reasons of the positive and negative relation to study at students with different levels of academic progress are revealed.

Keywords: the attitude to educational and professional activity, high and low academic progress at students, positive and negative attitude to study, predictors of the emotional relation to educational and professional activity


Повний текст:

PDF

Посилання


Гордеева Т.О., Осин Е.Н. Позитивное мышление как фактор учебных достижений старшеклассников. Вопросы психологии. 2010. №1. С. 24-33.

Дуэк К. Гибкое сознание. Новый взгляд на психологию развития взрослых и детей; пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. 400 с.

Изард К. Психология эмоций; пер. с англ. СПб.: Питер, 1999. 464 с.

Кузнецов М.А. Эмоциональная память. Х.: Крок, 2005. 568 с.

Кузнєцов М.А., Фоменко К.І., Кузнецов О.І. Психічні стани студентів у процесі навчально-пізнавальної діяльності. Х.: ХНПУ, 2015. 338 с.

Кузнецов О.І. Особистісні фактори динаміки психічних станів студентів в умовах успішної та неуспішної навчальної діяльності: автореф. дис. …канд. психол. наук: 19.00.07 / Кузнецов Олексій Ігоревич; Харківський нац. пед. ун-т імені Г.С. Сковороди. Х., 2015. 20 с.

Кузнєцов О.І. Структура психічних станів студентів у різних умовах навчальної діяльності. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія. 2014. Вип. 49. C. 69-80.

Куль Ю., Шторх М. Сила собственного Я. Семь психогимнастик для бессознательного; пер. с нем. Х.: Изд-во Гуманитарный Центр, 2015. 324 с.

Осин Е.Н. Измерение позитивных и негативных эмоций: разработка русско-язычного аналога методики PANAS. Психология. Журнал Высшей школы экономики. 2012. Т. 9. №4. С. 91-110.

Прохоров А.О. Саморегуляция психических состояний: феноменология, механизмы, закономерности. М.: ПЕР СЭ, 2005. 352 с.

Селигман М. Как научиться оптимизму: Измените взгляд на мир и свою жизнь; пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2015. 338 с.

Сухомлинский В.А. Разговор с молодым директором школы. М.: Просвещение, 1973. 204 с.

Хомуленко Т.Б., Фоменко К.І. Губристична мотивація у структурі кар’єрної спрямованості особистості. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія, Вип. 51. Харків: ХНПУ, 2015. С. 256-266.

Чебикін О.Я. Теорія і методика емоційної регуляції навчальної діяльності. Одеса: Астро-Принт, 1999. 157 с.

Scheier M.F., Carver C.S., Bridges M.W. Optimism, pessimism, and psychological well-being // Chang E.C. (ed.). Optimism and pessimism: Implications for theory, research, and practice. Washington, DC: АРА, 2002. P. 189-216.

Watson D., Clark L.A., Tellegen A. Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology. 1988. Vol. 54. № 6. P. 1063-1070.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184316

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.