SCIENTIFIC APPROACHES TO THE DEVELOPMENT OF LANGUAGE COMPETENCE OF STUDENTS IN THE PROCESS OF FOR-EIGN LANGUAGE TRAINING
Анотація
The basic approaches to the development of language competence of students in the conditions of studying a foreign language, as well as the peculiarities of thinking activities in the speech process, have been analysed and generalized. The psychological essence of educational activity of students aimed at mastering a foreign language has been considered. It was clarified that none of the approaches takes into account the specifics of real mental actions that a person performs in the process of generation and perception of speech statement. Such actions represent an essential basis for language competence, and their purposeful formation is an effective way of optimizing student learning in higher education environment.
Keywords: language competence, speech perception, speech production, mental actions formation, foreign language speech.
Проаналізовано й узагальнено основні підходи до розвитку мовної компетентності студентів в умовах вивчення іноземної мови, а також особливості розумових дій у процесі мовлення. Розглянута психологічна сутність навчальної діяльності студентів, націлена на опанування іноземної мови. Аналіз існуючих підходів до розвитку мовної компетентності студентів показав сутнісні відмінності в розумінні змісту і структури пізнавальних і практичних дій, спрямованих на освоєння іноземної мови. Було виявлено що усі підходи об'єднує те, що ні в одному з них не враховується специфіка реальних розумових дій, які здійснює людина в процесі породження і сприйняття мовленнєвого висловлювання. Такі дії являють собою сутнісну основу мовної компетентності, та їх цілеспрямоване формування - ефективний шлях оптимізації навчання студентів в умовах навчання у ВНЗ.
Ключові слова: мовна компетентність, сприйняття мовленнєвого висловлювання, породження мовленнєвого висловлювання, формування розумових дій, іншомовне мовленнєве висловлювання.
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Орап М.О. Мовленнєва компетенція та мовленнєва діяльність у структурі мовленнєвого досвіду особистості. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія. 2014. Вип. 48. С. 178-191.
Китайгородская Г.А. Методические основы интенсивного обучения иностранным языкам. М.: Просвещение, 1986. 175 с.
Лозанов Г. Суггестопедия при обучении иностранным языкам. Методы интенсивного обучения иностранным языкам. Вып. 1. М., 1973. С. 9-17.
Зимняя И.А. Психологические аспекты обучения говорению на иностранном языке. М.: Просвещение, 1985. 160 с.
Жинкин Н.И. Психологические основы развития речи. В защиту живого слова. М., Просвещение, 1966. С. 5-25.
Сергеева Т.В. Эко-Гуманистическая Технология саморазвития: монография. Харьков: Блок, 2010. С. 560 с.
Сергеева Т.В. Методика наложения когнитивных схем. Вісник ХНУ ім. В.Н. Каразіна. Харків, 2007. №771. С. 227-236.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. М.: ОПТС "ИНТОР", 1996. 541 с.
Переклад англомовної психологічної літератури: навч. посіб. для студ. вищих заклад. освіти / За ред. Л.М. Черноватий, В.І, Карабан, Т.Б. Хомуленко. Вінниця: Нова Книга, 2012. 512 с.
Хомуленко Т.Б., Євдокимова О.О. Психологія іншомовної текстової діяльності. Монографія. Харків: “Нове слово”, 2004.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184449
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.