МОДЕЛЮВАННЯ СОЦІАЛІЗАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ СТУДЕНСТВА ЗАСОБАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ПСИХОЛОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ (ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ІГОР)

Galina Popova, Nina Pidbutska, Bogdan Zhanna

Анотація


У статті аналізуються соціалізовані процеси і кризові ситуації в студентські роки. Наводиться опис трансформаційних коучінгових ігор, що моделюють ситуації в області особистісних, групових і професійних відносин. Розглядаються результати дослідження ціннісних протиріч у майбутніх фахівців в умовах моделювання кар'єрного шляху за допомогою коучингової трансформаційної гри «Призначення». Представлені дані спостережень щодо гендерних особливостей типових ціннісних протиріч майбутніх фахівців.

Ключові слова: соціалізовані процеси у студентські роки, трансформаційна коучингова гра (ТКГ), кар'єрний шлях, гендерні особливості ціннісних протиріч.

 

В статье анализируются социализационные процессы и кризисные ситуации в студенчестве. Приводится описание тренсформационных коучинговых игр, моделирующих ситуации в области личностных, групповых и профессиональных отношений. Рассматриваются результаты исследования ценностных противоречий у будущих специалистов в условиях моделирования карьерного пути с помощью коучинговой трансформационной игры «Предназначение». Представлены данные наблюдений относительно гендерных особенностей типичных ценностных противоречий будущих специалистов.

Ключевые слова: социализационные процессы в студенчестве, трансформационная коучинговая игра (ТКГ), карьерный путь, гендерные особенности ценностных противоречий.

 

The article analyzes socialized processes and crisis situations in student years. In particular, the results of socialization processes are the mastery of all the diversity of adult social roles in various spheres of social relations and in such areas of life as professional, social and personal. The results of the study of value contradictions in future specialists in conditions of the career path modeling with the coaching transformation game «Destination» are considered in the article. Observational data about gender peculiarities of future specialists typical value contradictions are presented.

Keywords: transformational coaching game (TCG), career path, gender peculiarities of value contradictions.


Повний текст:

PDF

Посилання


Балабанова Л.М. Категория нормы в психологии студенческого возраста (теоретико-методологический аспект). Х.: Консум, 1999. 240 с.

Власенко Л.В. Соціально-психологічна компетентність як провідний чинник становлення професіонала у ВНЗ. Проблеми загальної та педагогічної психології: зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. К., 2004. Т. VI, вип. 2. С. 48-52.

Выготский Л.С. Избранные психологические исследования. М.: АПН РСФСР, 1956. 519 с.

Геллер Е. Трансформационные игры сегодня [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://sigmagames.eu/articles/33–articles/457–sigmagames–geller–transform–igri.html

Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования. М.: ИЦ Академия, 2009. 384 с.

Попова Г.В., Штученко І.Є. Застосування трансформаційних ігор для кар’єрного самовизначення у студентів вузів. Бочаровські читання: матеріали наук.-практ. конф. [з міжнар. участю], присвяч. пам’яті професора С.П. Бочарової, 18 березня 2016 р. / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. Х., 2016. С. 135-138.

Попова Г.В. Прагнення студентів технічного ВНЗ до особистісно-професійного самовдосконалення. Вісник Харків. нац. пед. ун-ту імені Г.С. Сково-роди. Психологія. 2009. Вип. 30. С. 244-254.

Попова Г.В., Богдан Ж.Б., Підбуцька Н.В. Моделювання та корекція професійного шляху майбутніх фахівців засобами інноваційних психологічних технологій (гра «ІКІГАЙ»). Стратегия качества в промышленности и образовании: материалы XIII Междунар. конф., 5–8 июня 2017 г., Варна, Болгария. У 2 т. Т. І. / Упоряд. Т.С. Хохлова, Т.В. Кімстач. Дніпро, Варна, 2017. С. 267-270.

Потуй Ю.П. Професійні цінності: сутність і роль у формуванні особистості сучасного фахівця. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2013. Вип. 33 (86). С. 331-337.

Психологічний словник / За ред. В.І. Войтка. К.: Вища школа, 1982. 215 с.

Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 67371 (Україна). «Опис трансформаційної гри «Ікігай» (Призначення)» / Попова Г.В., Штученко І.Є.; Держ. служба інтелектуальної власності України. Заявл. 18.08.16. 1 с.

Хомуленко Т.Б., Гордиенко-Митрофанова И.В. «Игривость» в дискурсивном поле психологи. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Хмельницький, 2013. Вип. 5.

Хомуленко Т.Б., Поденко А.В., Фоменко К.І. Тренінгові психотехнології в програмах психологічного супроводу. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Вип. 54. Харків: ХНПУ, 2016. С. 247-260.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184467

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.