ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Nick Savrasov, Konstantin Kiselyov

Анотація


Дане дослідження присвячене розгляду основних феноменологічних, теоретико-методологічних та організаційно-методичних психологічних характеристик творчих здібностей майбутнього вчителя початкової школи. Аналізується міра розробленості проблеми креативності студентів у вітчизняній та закордонній психології та закладаються основні наукові передумови подальших досліджень в данному напрямку. Наголошується, що творчі здібності майбутнього вчителя початкової школи є багаторівневим, складно структурованим особистісним утворенням.

Ключові слова: майбутній вчитель, особистість, творчі здібності, початкова школа, креативність, студент, навчально-виховний процес, структура, характеристики, особливості.

 

Данное исследование рассмотрению основных феноменологических, теоретико-методологических и организационно-методических психологических характеристик творческих способностей будущего учителя начальной школы. Рассматривается степень разработанности проблемы креативности студентов в отечественной и зарубежной психологии, и закладываются основные научные предпосылки дальнейших исследований в данном направлении. Отмечается, что творческие способности будущего учителя начальной школы являются многоуровневым, сложно структурированным личностным образованием.

Ключевые слова: будущий учитель, личность, творческие способности, начальная школа, креативность, студент, учебно-воспитательный процесс, структура, характеристики, особенности.

 

This study examines the main phenomenological, theoretical-methodological and organizational-methodical psychological characteristics of the creative abilities of the future teacher of primary school. The degree of elaboration of the problem of creativity of students in domestic and foreign psychology is considered, and the basic scientific prerequisites for further research in this direction are laid. It is noted that the creative abilities of the future primary school teacher are a multi-level, complex-structured personal education.

Keywords: future teacher, personality, creative abilities, primary school, creativity, student, educational process, structure, characteristics, features.


Повний текст:

PDF

Посилання


Гриненко І.В. Педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі фахової підготовки: автореф. дис… канд. пед. наук. 13.00.04. Хмельницький, 2008. 20 с.

Дружинин В.Н. Психология общих способностей. СПб.: Питер, 2000. 368 с.

Кисельов К. Інтелект та креативність різних модальностей у структурі особистості майбутнього вчителя початкової школи. Науковий вісник МНПУ імені В. О. Сухомлинського. 2017. № 2(18). С. 92-96.

Мільто Л.О. Формування творчої індивідуальності майбутнього вчителя в процесі професійної педагогічної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2006. 22 с.

Поденко А.В. Організаторські здібності як ресурс копінг-поведінки майбутніх вчителів. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Вип. 55. Харків: ХНПУ, 2017. С. 203-210.

Психологический словарь / Под. ред. В.В Давыдова, А.В. Запорожца, Б.Ф. Ломова и др.; Науч.-исслед. ин-т общей и педагогической психологии Акад. пед. наук. СССР. М.: Педагогика, 1983. 448 с.

Психологічна енциклопедія / Авт.-упоряд. О.М. Степанов. К.: Академвидав, 2006. 424 с.

Психология. Словарь / Под ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. 2-е изд., испр. и доп. М.: Политиздат, 1990. 494 с.

Саврасов М.В. Емоційно-мотиваційні складові креативності особистості: дис. ... канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / Саврасов Микола Володимирович. Харків, 2012. 224 с.

Саврасов М. В. Психологічні особливості креативності особистості у дорослому віці. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Психологія. 2011. Вип. 40. С. 187-196.

Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: підручник. К.: Міленіум, 2006. 346 с.

Cвенцицкий А.Л. Краткий психологический словарь. М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2008. 512 с.

Хомуленко Т.Б., Мірошник З.М. Семантичний простір рольових позицій вчителя. Вісник Одес. нац. ун-ту. Психологія. Т. 16. О.: ОНУ, 2011. С. 170-178.

Яковлева Е.Л. Эмоциональные механизмы творческого потенциала. Вопросы психологии. 1997. № 4. С. 152-160.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184469

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.