ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ОСОБИСТІСНИХ ЕМОЦІЙНИХ РИС СТУДЕНТІВ ІЗ ВИБОРОМ СТРАТЕГІЙ ПОВЕДІНКИ В НЕВИЗНАЧЕНИХ СИТУАЦІЯХ

Лариса Степаненко

Анотація


У статті розглянуто проблему копінг-стратегії поведінки особистості. Проаналізовано погляди вчених на зміст та відмінності копінг-стратегій поведінки особистості. Представлено результати експериментального дослідження пріоритетів студентів у використанні копінг-стратегій поведінки під час екзаменаційної сесії. Визначено зв’язки копінг-стратегій із особистісними емоційними властивостями студентів (рівнем прояву агресивності, ворожості, тривожності, емпатії, емоційності, емоційної нестійкості).

Ключові слова: копінг-стратегії, емоційний тип копінгу, емоційні риси, особистісні емоційні властивості, емоційність.

 

В статье рассматриваются копинг-стратегии личности. Проанализированы взгляды ученых на содержание и различия копинг-стратегий поведения личности. В процессе экспериментального исследования выявлены приоритеты в использовании студентами копинг-стратегий поведения. Определены связи этого явления с личностными эмоциональными свойствами у студентов во время экзаменационной сессии. Описаны особенности связи между возможностями копинг-стратегий поведения и уровнем проявления агрессивности, враждебности, тревожности, эмпатии, эмоциональности, эмоциональной неустойчивости.

Ключевые слова: копинг-стратегии, эмоциональный тип копинга, эмоциональные черты, личностные эмоциональные свойства, эмоциональность.

 

The article presents the problem of the coping strategies. The scientists’ points of view on the content and differences of the coping strategies are analyzed. The results of the experimental research of the students’ priorities while using the coping strategies during the examination term are represented.  The connections of the coping strategies with the students’ personal emotional characteristics (the level of manifestation of aggression, hostility, anxiety, empathy, emotionality, emotional instability) are defined.

Keywords: coping strategies, emotional type of coping, emotional features, personal emotional characteristics, emotionality.


Повний текст:

PDF

Посилання


Абабков В.А., Перре М. Адаптация к стрессу. Основы теории, диагностики, терапии. СПб.: Речь, 2004. 166 с.

Гурвич И.Н. Социальная психология здоровья. СПб.: Изд-во СПбГУ,1999. 1023 с.

Исаева Е.Р. Копинг-поведение и психологическая защита личности в условиях здоровья и болезни. СПб.: Издательство СПбГМУ, 2009. 136 c.

Кузнецов М.А., Зотова Л.Н. Жизнестойкость и образ здоровья у студентов. Харьков: Диса Плюс, 2017. 398 с.

Кузнєцов М.А., Колчигіна А.В. Подолання хвилювання на іспиті: копінг-поведінка студентів під час перевірки знань. Харків: Діса Плюс, 2017. 206 с.

Кузнєцов М.А., Діомідова Н.Ю. Емоційний інтелект як чинник психоемоційних станів студентів в умовах іспиту. Харків: Діса Плюс, 2017. 186 с.

Лазарус Р. Теория стресса и психофизиологические исследования. Эмоциональный стресс / Под ред. Л. Леви. Л.: Медицина, 1970. С. 178-208.

Митина Л.М. Психология профессионального развития учителя. М.: Изд-во Флинта, 1998. 201с.

Поденко А.В. Організаторські здібності як ресурс копінг-поведінки майбутніх вчителів. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Вип. 55. Харків: ХНПУ, 2017. С. 203-210.

Рассказова Е.И., Гордеева Т.О., Осин Е.Н. Копинг-стратегии в структуре деятельности и саморегуляции: психометрические характеристики и возможности применения методики СОРЕ. Психология. Журнал Высшей школы экономики. 2013. Т.10. №1. С.82-118.

Резнікова О.А. Адаптаційна трансформація психологічного захисту особистості студента: дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 / Резнікова Олена Анатоліївна. Слов’янськ, 2009. 229 с.

Перре М., Абабков В.А. Новый подход к анализу семейных процессов в стрессогенных условиях. Соц. и клиническая психиатрия. 1997. №2. C. 5-12.

Хомуленко Т.Б., Абсалямова Л.М. Мотиваційні, інтелектуальні та емоційні компоненти психології ризику: віковий аспект: Монографія. Харків.: ХНПУ, 2011. 157 с.

Weiten W., Lloyd M.A. Psychology applied to modern life. Wadsworth Cengage Learning, 2008.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184477

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.