ОСОБЛИВОСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОБРАЗУ «Я-ПЕДАГОГ» В СТРУКТУРІ Я-КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ СУЧАСНОСТІ УКРАЇНИ

Helen Stulika

Анотація


В статті розглядається професійна самосвідомість вчителя та приділяється увагу громадській позиції вчителя як можливому чиннику трансформацій в структурі образу «Я-педагог». Визначено зміни у структурі образу вчителя у учнів, що навчаються в загрозливих для життя умовах, діагностовано зміни у структурі професійної свідомості та самосвідомості вчителів.

Ключові слова: професійна самосвідомість, громадянська позиція, громадська позиція педагога, трансформації, образ «Я-педагог».

 

В статье рассматривается профессиональное самосознание учителя и уделяется внимание гражданской позиции учителя как одной из возможных причин трансформаций в структуре образа «Я-педагог». Были определены изменения в структуре образа учителя у учащихся, которые обучаются в опасных для жизни условиях, диагностированы изменения в структуре професионального сознания и самосознания учителей в зоне военных действий.

Ключевые слова: профессиональное самосознание, гражданская позиция, общественная позиция, трансформации, образ «Я-педагог».

 

The article dwells upon the professional self-consciousness of a teacher and focuses on the teacher's social position as a possible factor of transformation in the structure of the image "I-teacher." The changes in the structure of the teacher's image among the pupils studying in life-threatening conditions are determined; changes in the structure of professional consciousness and teachers' self-consciousness are stated.

Keywords: professional self-consciousness, civic position, teacher's social position, transformation, image "I - teacher".


Повний текст:

PDF

Посилання


Бех І.Д. Психолого-педагогічні умови виховання у молоді громадянськості. Громадянське виховання молоді в умовах трансформації суспільства: Зб. наук. ст. Черкаси, 1998. С. 3-6.

Демчук В.С. Формування громадянської компетентності студентської молоді у вищому навчальному закладі. Формування громадянської компетентності учнівської молоді: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (8-9 лютого 2005 р.); [ред. кол. Бєлова Л.О., Гавриш В.І., Покроєва Л.П. та ін.]. Харків: ХОНМІБО, 2005. С. 245-250.

Кафарська О.Б. Психолого-педагогічні основи формування громадянської позиції особистості. Прикарпатський юридичний вісник. №2(5). 2014. С. 27-34.

Прокопенко О.А. Психологічні аспекти розвитку професійної Я-концепції у системі післядипломної освіти. Психолого-педагогічний супровід фахової підготовки та підвищення кваліфікації особистості в умовах трансформації освіти: Тези Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 27 травня 2016 р.). К.: ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. 120 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://umo.edu.ua/konferenciji-ta-seminari

Стахова О.О. Професійно-педагогічна самосвідомість особистості як предмет науково-практичних досліджень. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: зб. наук. праць. К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова. 2009. Вип. 27 (51). С. 109-114.

Ткачов С.І. Громадянська освіта як багатомірне поняття. Педагогіка та психологія. 2010. Вип. 37. С. 96-104.

Шевченко Н.Ф. Професійна свідомість вчителя: психологічний та педагогічний аспекти [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://imidg.ucoz.ua/elgurnal/vyp22/7/shevchenko_nf_tezi.pdf.

Хомуленко Т.Б., Мірошник З.М. Семантичний простір рольових позицій вчителя. Вісник Одес. нац. ун-ту. Психологія. Т. 16. О.: ОНУ, 2011. С. 170-178.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184487

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.