ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ПСИХОЛОГІВ ДО НАПИСАННЯ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ КАЗКИ: ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА ТА КОМУНІКАТИВНІ КОРЕЛЯТИ

Karyna Fomenko, Anton Podenko, Olena Podenko

Анотація


Актуальність дослідження. Сьогодні надзвичайно важливою у практичному аспекті діяльності психолога є створення терапевтичної казки згідно клієнтського запиту, проте недостатньо вивченою виявляється проблема готовності майбутніх психологів до впровадження казкотворчих технологій.

Вибірка дослідження склала 35 студентів-психологів, якими було створено терапевтичні казки. Психодіагностика комунікативних особливостей майбутніх психологів здійснювалась за методиками В. Бойка, тестом гумористичних фраз, методикою вивчення комунікативних навичок, методикою вивчення комунікативних особливостей темпераменту.

Результати і висновки. У представленому дослідженні було визначено критерії оцінки терапевтичної казки: ефективність, стилістична відповідність, лаконічність, креативність та емоційна прив’язка. Усі ці параметри дієвості терапевтичної казки виявились пов’язаними із соціально-комунікативною сферою (властивостями та здібностями) майбутніх психологів, особливо слід відмітити зв'язок між вмінням писати лаконічні та стилістично правильні казки та комунікативними вміннями майбутніх психологів.

У результаті експертизи створених майбутніми психологами терапевтичних казок із подальшою кластеризацією оцінок було отримано п’ять типів готовності до створення здобувачами-психологами терапевтичної казки: нелаконічний (із надмірним викладом не релевантної меті казки інформації), недостатній (із нижчими по вибірці оцінками по всім критеріям), стилістично неправильний (із використанням незрозумілої у дитячому віці лексики у казці), некреативний (із нижчими показниками за критерієм креативності) та високий (із найвищими оцінками по всім критеріям). Виявлено найвищий рівень комунікативних вмінь, прагнення до сімейного благополуччя та монетарної компенсації неповноцінності у майбутній психологів «некреативного типу», агресії-самозахист у «стилістично неправильного» типу та комунікативної швидкості – у майбутніх психологів із високим рівнем готовності до написання терапевтичних казок.


Ключові слова


казкотерапія, терапевтична казка, майбутні психологи, психологічна готовність, психодіагностика, експертна оцінка, темперамент, комунікативні здатності, особистісні властивості.

Посилання


Khomulenko T.B., Podenko A.V., Morgunova N.S. Labor psychology and organizational psychology. Teaching manual. Kharkiv: HNADU, 2009 280 p.

Methodical instructions for independent work in the discipline "Social communications in management" for students of all specialties of correspondence form of study. Compiled by: OM Shelomovskaya. DDTU, 2015. Access mode: https://www.dstu.dp.ua/portal/data/7/15/7-15-mzs108.pdf

Shevenko A.M. (2016). Methodical support for the selection of student youth to higher educational institutions of pedagogical profile. Method. with a rack. K. Test of humorous phrases (TGF) A. Shmelev, Y. Babina. Access mode: https://kipt.sumdu.edu.ua/en/studentam/sotsialno-psykholohichna-sluzhba-


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.