ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ПСИХОЛОГІВ ДО НАПИСАННЯ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ КАЗКИ: ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА ТА КОМУНІКАТИВНІ КОРЕЛЯТИ
Анотація
Актуальність дослідження. Сьогодні надзвичайно важливою у практичному аспекті діяльності психолога є створення терапевтичної казки згідно клієнтського запиту, проте недостатньо вивченою виявляється проблема готовності майбутніх психологів до впровадження казкотворчих технологій.
Вибірка дослідження склала 35 студентів-психологів, якими було створено терапевтичні казки. Психодіагностика комунікативних особливостей майбутніх психологів здійснювалась за методиками В. Бойка, тестом гумористичних фраз, методикою вивчення комунікативних навичок, методикою вивчення комунікативних особливостей темпераменту.
Результати і висновки. У представленому дослідженні було визначено критерії оцінки терапевтичної казки: ефективність, стилістична відповідність, лаконічність, креативність та емоційна прив’язка. Усі ці параметри дієвості терапевтичної казки виявились пов’язаними із соціально-комунікативною сферою (властивостями та здібностями) майбутніх психологів, особливо слід відмітити зв'язок між вмінням писати лаконічні та стилістично правильні казки та комунікативними вміннями майбутніх психологів.
У результаті експертизи створених майбутніми психологами терапевтичних казок із подальшою кластеризацією оцінок було отримано п’ять типів готовності до створення здобувачами-психологами терапевтичної казки: нелаконічний (із надмірним викладом не релевантної меті казки інформації), недостатній (із нижчими по вибірці оцінками по всім критеріям), стилістично неправильний (із використанням незрозумілої у дитячому віці лексики у казці), некреативний (із нижчими показниками за критерієм креативності) та високий (із найвищими оцінками по всім критеріям). Виявлено найвищий рівень комунікативних вмінь, прагнення до сімейного благополуччя та монетарної компенсації неповноцінності у майбутній психологів «некреативного типу», агресії-самозахист у «стилістично неправильного» типу та комунікативної швидкості – у майбутніх психологів із високим рівнем готовності до написання терапевтичних казок.
Ключові слова
Посилання
Khomulenko T.B., Podenko A.V., Morgunova N.S. Labor psychology and organizational psychology. Teaching manual. Kharkiv: HNADU, 2009 280 p.
Methodical instructions for independent work in the discipline "Social communications in management" for students of all specialties of correspondence form of study. Compiled by: OM Shelomovskaya. DDTU, 2015. Access mode: https://www.dstu.dp.ua/portal/data/7/15/7-15-mzs108.pdf
Shevenko A.M. (2016). Methodical support for the selection of student youth to higher educational institutions of pedagogical profile. Method. with a rack. K. Test of humorous phrases (TGF) A. Shmelev, Y. Babina. Access mode: https://kipt.sumdu.edu.ua/en/studentam/sotsialno-psykholohichna-sluzhba-
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.