ПРОГРАМА РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ SOFT SKILLS МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Анотація
Актуальність дослідженнякомунікативних гнучких навичок зумовлена тим, що серед soft skills сучасного фахівця саме вміння ефективного спілкування є провідною та найбільш чисельною групою навичок, проте сьогодні у психології вони виявляються мало вивченими та практично не систематизованими, відсутні програми їх розвитку у психологічному супроводі освітнього процесу.
Мета статті – розробити програму формування комунікативних гнучких навичок.
Результати і висновки. Програма розвитку комунікативних гнучких навичок фахівця містила три блоки – мотиваційний, розвивальний та професійно-орієнтований. Зміст мотиваційного модуля передбачав розвиток позитивної мотивації до участі в розвивальній програмі через усвідомлення уможливлення задоволеності провідних мотивів навчально-професійної діяльності студента; розвиток позитивної мотивації до участі в розвивальній програмі через формування обізнаності про її мету та зміст; розвиток позитивної мотивації до участі в розвивальній програмі через формування обізнаності про мотивацію керівника розвивальної програми, яка спричинила її створення та впровадження; формування позитивного психологічного клімату тренінгової групи. Зміст розвивального модуля передбачав усвідомлення особливостей власних соціально-творчих якостей, які сприяють запобіганню конфліктів, деструктивних комунікативних стратегій, зумовлюють успішність групової взаємодії; корекцію деструктивних комунікативних стратегій; розвиток соціально-творчих якостей, що сприяють успішній професійній соціалізації та професійному самовдосконаленню; розвиток групової креативності як вміння творчо вирішувати проблемні завдання у групі (команді). Зміст професійного блоку був спрямований на розвиток позитивної та активної професійної ідентичності майбутнього фахівця та соціально-інтелектуальних якостей, що сприяють професійному вдосконаленню фахівця; а також розвиток рольової та командотворчої компетентності та діалогічності у діловому спілкуванні майбутніх фахівців.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Bogdan J. (2025). Psychology of Soft Skills of the Future Specialist : monograph. Kharkiv : S. Kuznets KhNUE.
Власова О.І. (2006). Психологічна структура та чинники розвитку соціальних здібностей: дис… докт. психол. наук: 19.00.07. К.
Волянюк Н.Ю. Ложкін Г.В., Фомич М.В. (2022). Командна згуртованість як соціально-психологічний феномен. Науковий журнал Габітус. Вип. 36. С. 255-259.
Горбунова В. В. (2014). Психологія командотворення: Ціннісно-рольовий підхід до формування та розвитку команд : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка.
Книш А.Є. (2015). Формування особистісної готовності майбутніх психологів-тренерів до професійної діяльності автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 Х.
Полторацька В.В. (1997). Формування комунікативної культури майбутнього вчителя в процесі його професійно-педагогічної підготовки: Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.01./ В.В Полторацька. - Харків: ХДПУ, 1997. 24с.
Яценко Т.С., Кміт Я.М., Олексієнко Б.М. (2001). Активне соціально-психологічне навчання, теорія, процес, практика: Навч. посібник. – Хмельницький : Видавництво НАПВУ.
Сасько О.О. (2010). Психолого-педагогічні особливості розвитку соціального інтелекту у студентів, схильних до адиктивної поведінки. Дис. Харків.
Саврасов М.В. (2021). Регулятивні чинники креативності суб’єкта навчально-професійної діяльності. Дис.
Фоменко К.І., Саврасов М.В. (2021). Психотехнології розвитку креативності: майстерня тренера. Х.: Діса-плюс.
Шандрук, С. К. (2016). Психологічні засади розвитку професійних творчих здібностей майбутніх практичних психологів [ Текст ] : 19.00.07 : дис. ... д-ра психол. Наук. Тернопільський нац. ун-т. Тернопіль.
DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2025.72.10
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.