ДУХОВНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ГНУЧКА НАВИЧКА СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ
Анотація
Актуальність дослідження. Проблема духовного інтелекту сьогодні в умовах соціальних трансформацій є надзвичайно важливою. адже саме на принципах моральності і духовності має грнутуватися сталий розвиток нашого суспільства. У сучасній українській психодіагностиці існує брак методик, що спрямовані на вивчення духовної сфери особистості, зокрема вимагає адаптації методика дослідження духовного інтелекту.
Виходячи з припущення Г. Гарднера (2000) про існування множинного інтелекту, О. Головіною (2016) було підкреслено можливість аналізу та операціоналізації феномену духовного інтелекту. Вперше психодіагностика духовного інтелекту була впроваджена Х. Абдолазаде (Abdollahzadeh та ін., 2009), пізніше був О. Головіною був розроблений опитувальник духовного інтелекту, україномовна адаптація якого представлена у даному дослідженні.
Мета - операціоналізувати духовний інтелект як гнучку навичку фахівця та здійснити україномовну адаптацію опитувальника духовного інтелекту.
Висновки. Апробація методики діагностики духовного інтелекту особистості показала її валідність, надійність та ефективність у використанні в якості інструментарію для дослідження духовної сфери особистості. В якості гнучкої навички духовний інтелект доцільно виділяти через його високу значущість у формуванні професійної відповідальності, зв’язку із емоційно-інтелектуальними, моральними здатностями та якостями. Духовний інтелект відіграє провідну роль в успішності професійної діяльності фахівців типу «Людина – Людина», зокрема у соціономічних професіях.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Головіна О. Ю., Фоменко К.І. (2013). Теоретична модель опитувальника «Духовний інтелект особистості» / О. Ю. Головіна, К.І. Фоменко // Організаційно-методичне забезпечення моніторингових досліджень якості освіти: матеріали науково-практ. конф. (Харків, 20 березня 2013 р.). / За заг. ред. проф. Р. І. Чорновол-Ткаченко, доц. О. І. Мармази. — Харків : «Цифровая типография №1», 2013. — С. 339 – 343.
Головіна О. Ю., Фоменко К.І. (2014). Розробка та апробація опитувальника «Духовний інтелект особистості» / О. Ю. Головіна, К. І. Фоменко // Ресурсне забезпечення якості освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практ. конф. (Харків, 19 березня 2014 р.). / За заг. ред. проф. Р. І. Чорновол-Ткаченко, доц. О. І. Мармази. — Харків : ТОВ «Щедра садиба плюс», 2014. — С. 420- 428.
Abdollahzadeh H., Baqherpour M., Bozhmehrani S., Lotfi M. (2009). Spiritual Intelligence: Concepts, Measurements and its Applications.Tehran: Ravansanji Publications
Emmons Robert A., Kneezel T. (2005). Giving Thanks: Spiritual and Religious Correlates of Gratitude. Journal of Psychology and Christianity. V. 24, № 2. 140-148.
Emmons, Robert A. (January 2000). "Is Spirituality an Intelligence? Motivation, Cognition, and the Psychology of Ultimate Concern". International Journal for the Psychology of Religion. 10 (1): 3–26. doi:10.1207/S15327582IJPR1001_2. S2CID 144345547
Diedrich W. F. (2014). Human Adulthood: A Spiritual Romance / W. F. Diedrich. – Kindle Edition.
Gardner, H. (2000). A Case Against Spiritual Intelligence, The International Journal for the Psychology of Religion, Volume 10, Issue 1 January 2000, pp. 27-34
King David B. (2009). Growing in Spiritual Intelligence. International Journal of Transpersonal Studies. 28. 68-85.
Vaughan F. (2002). What is spiritual intelligence? // Jorn. of Humanistic Pchology. 42, 2. 16-33.
Wigglesworth C. (2012). SQ 21: The Twenty - One Skills of Spiritual Intelligence / Cindy Wigglesworth. – New York: Select Books.
Zohar, D., (2000). SQ: Connecting with Our Spiritual Intelligence, London: Bloomsbury (paperback 2000), ISBN 1-58234-044-7
DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2025.72.15
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.