ВПЛИВ АКАДЕМІЧНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ СТУДЕНТІ

Ніна Обухова

Анотація


Актуальність дослідження. В сучасних умовах навчання для здобувачів освіти важливо самостійно регулювати академічну діяльність та знаходити рішення для подолання непередбачуваних негативних ситуації.

Мета дослідження – виявити кореляційні зв'язки показників способів подолання негативних ситуацій та академічної саморегуляцій.

Методи дослідження – Експериментальне дослідження проводилось на базі Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Сковороди та Української інженерно-педагогічної академії. В дослідженні приймали участь здобувачі освіти у галузі 05 Соціальні та поведінкові науки 1, 3 та 5 курсів у кількості 244 чоловік( 187 дівчат та 57 юнаків). В якості діагностичного матеріалу використовувались опитувальник «Способи подолання негативних ситуації» та адаптаційний опитувальник академічної саморегуляції Р.М. Райана і Д.Р. Коннелла. В обробці даних були застосовані математико-статистичні методи.

Результати. В ході експериментального дослідження було встановлено, що основними способами подолання негативних ситуації суб’єктами навчально-професійної діяльності являються самозвинувачення, аналіз проблеми та підвищення самооцінки. Академічна саморегуляція характеризується в основному зовнішньою та інтроектованою регуляцією.

Висновки. За результатами дослідження способів подолання негативних ситуації було встановлено, що студенти частіше вибирають копінг-стратегії самозвинувачення, аналіз проблеми та пошук винних. Студенти під час навчально-професійної діяльності спираються на емоційну сферу, яку направляють на себе чи на інших. При цьому аналізуючи проблему, студенти намагаються усамітнитись, шукати інформацію, знайти рішення. Академічна саморегуляція характеризується зовнішньою та інтроектованою регуляцією. Всі дані вказують на те що, суб’єкти навчально-професійної діяльності здатні до самоорганізації діяльності конструктивними копінг-стратегіями через розвиток емоційного інтелекту для психологічного благополуччя.


Ключові слова


подолання, копінг-стилі, саморегуляція, мотивація, академічна саморегуляція, студенти.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Zaitseva O. (2018) Osoblivosti akademichnoyi motivatsiyi u studentiv z riznim rivnem metakognitivnoyi vklyuchenosti v diyalnist. [Peculiarities of academic motivation among students with an increased level of metacognitive inclusion in activity]. Psihologiya i osobistist - Psychology and personality. № 1 (13). [in Ukranian].

Isaeva E.R. (2009) Vozrastnyie i gendernyie osobennosti stress preodolevayuschego povedeniya. [Age and gender characteristics of stress coping behavior]. Vestnik TGPU, Razdel «Psihologiya» - Bulletin of TSPU, Section "Psychology". 6 (84). Tomsk. Izdatelstvo TGPU. S. 86-90. [in Russian].

Kozub Ya.V. (2016). Spetsifika otnosheniya k ucheniyu u uspevayuschih i slabouspevayuschih studentov s dominirovaniem raznyih vidov dostizhencheskoy motivatsiy.[The specifics of the attitude to learning in successful and low-achieving students with the dominance of different types of achievement motivation]. Zbirnik naukovih prats KPNU Im. Ivana OgIenkka, Institutu psihologIyi Im. G.S. Kostyuka NAPN Ukrayini. Problemi suchasnoyi psihologyi - Collection of scientific works of KPNU named after Ivan Ogienko, Institute of Psychology. G.S. Kostyuk NAPS of Ukraine. Problems of modern psychology. 32. S. 218-234. [in Russian].

Fomenko K.I., Kuznetsov O.I. (2014) Motivatsiyni osoblivosti akademichnoyi samoregulyatsiyi studentiv. [Motivational features of academic self-regulation of students]. Zbirnik naukovih prats KPNU Im. Ivana OgIenkka, Institutu psihologIyi Im. G.S. Kostyuka NAPN Ukrayini. Problemi suchasnoyi psihologyi - Collection of scientific works of KPNU named after Ivan Ogienko, Institute of Psychology. G.S. Kostyuk NAPS of Ukraine. Problems of modern psychology. 25. S. 582-596. [in Ukranian].

Haym E., Ringer H., Tommen M. (1998). Problemno-orientirovannaya psihoterapiya. Integrativnyiy podhod. [Problem-oriented psychotherapy. Integrative approach]. Moskva: Nezavisimaya firma «Klass». https://refdb.ru/look/1122648-pall.html[in Russian].

Heym E. Metodika dlya psihologicheskoy diagnostiki koping-strategiy. [Methods for psychological diagnosis of coping strategies]. [Elektronnyiy resurs]. http://psylab.info/[in Russian].

Schelina S.O. (2014). Razvitie strategiy sovladaniya so stresom u studentov v period obucheniya v vuze. [Development of strategies for coping with stress in students during their studies at the university]. Privolzhskiy nauchnyiy vestnik - Volga Scientific Bulletin. 12-4 (40). S. 94-96. [in Russian].

Yatsyuk M.V. (2008) Adaptatsya opituvalnika akademichnoyi samoregulyatsiyi R.M. Rayana I D.R. Konnella (Causal dimension scale II SRQ-A) [Adaptation of the questionnaire of academic self-regulation RM Ryan and D.R. Connell]. Praktichna psihologiya ta sotsialna robota - Practical Psychology and Social Work. 4. S. 45-47. [in Ukranian].

Ryan R.M., Connell J.P. (1989) Perceived locus of causality and internalization: examining reasons for acting in two domains // Journal of Personality and Social Psychology. 1989. Vol. 57(5). P. 749–761. https://doi.org/10.1037//0022-3514.57.5.749




DOI: https://doi.org/10.34142/23129387.2020.63.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.