МОДЕЛЬ ТА ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ МІЖЕТНІЧНОЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ У СТУДЕНТІВ ГУМАНІТАРНОГО ПРОФІЛЮ НАВЧАННЯ
Анотація
У статті представлена модель формування міжетнічної толерантності, що орієнтується на методологічні підходи, а саме: особистісний, діяльнісний, культурологічний; описана запропонована автором статті програма, в якій передбачено засвоєння необхідних знань і умінь з формування міжетнічної толерантності в процесі вивчення конкретної навчальної дисципліни «Психологія міжетнічної толерантності»; подані результати впровадження даної програми у навчальний процес і доведена її ефективність.
Ключові слова: міжетнічна толерантність, компоненти міжетнічної толерантності, модель, програма, формування міжетнічної толерантності, студентський вік.
В статье представлена модель формирования межэтнической толерантности, которая ориентируется на методологические подходы, а именно: личностный, деятельностный, культурологический; описана предложенная автором статьи программа, в которой предусмотрено усвоение необходимых знаний и умений по формированию межэтнической толерантности в процессе изучения конкретной учебной дисциплины «Психология межэтнической толерантности»; представлены результаты внедрения данной программы в учебный процесс и доказана ее эффективность.
Ключевые слова: межэтническая толерантность, компоненты межэтнической толерантности, модель, программа, формирование межэтнической толерантности, студенческий возраст.
The article presents a model of inter-ethnic tolerance that focuses on methodological approaches, namely personal, active, cultural; author of the article described the proposed program, which provides mastering the necessary knowledge and skills to build inter-ethnic tolerance in the study of a particular discipline «Psychology of interethnic tolerance»; The results of the implementation of this program in the educational process and proved its effectiveness.
Keywords: interethnic tolerance, interethnic tolerance components, model, program, formation of interethnic tolerance, student age.
Повний текст:
PDFПосилання
Батаршев А.В. Диагностика профессионально важных качеств / А.В. Батаршев, И.Ю. Алексеева, Е.В. Майорова. — СПб.: Питер, 2007. — 192 с.
Крылова Н.Б. Культуросообразность образования в современных условиях / Н.Б. Крылова // Школьные технологии. — 2006. — №2. — С. 3-13.
Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность // Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: в 2-х т. — Т. II. — М.: Педагогика, 1983. — С. 94-231.
Поденко А.В. Авторитарність особистості як прояв організаторських здібностей старшокласників / А.В.Поденко // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Вип. 35. —Х.: ХНПУ, 2010. — С. 211-220.
Психодиагностика толерантности личности / Под. ред. Г.У. Солдатовой, Л.А. Шайгеровой. — М.: Смысл, 2008. — 172 с.
Седих К.В. Сучасні тенденції розвитку етнічної та національної ідентичності в українському суспільстві / К.В. Седих // Особистість у розвитку: психологічна теорія і практика: монографія / за ред. С.Д. Максименка, В.Л. Зливкова, С.Б. Кузікової. Книга 1. — Суми: Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2015. ― С. 249-271.
Степанов Є.П. Формування культури міжетнічних відносин у студентів вищих навчальних закладів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.07 – теорія і методика виховання / Є.П. Степанов. — Луганськ: Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2004. — 20 с.
Хомуленко Т.Б. Дихотомія “Авторитарність-демократичність” в онтогенезі особистості / Т.Б. Хомуленко, Б.В. Хомуленко // Психологія і суспільство. — № 4. — 2004. — С. 36-41.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60162
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.